دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با دیدنی ترین مکان های هند آشنا شوید
2
زمان مطالعه: 8 دقیقه
مکان های هند آشنا شوید:کشور هند پر از جاذبه های نفس گیر است و پدیده های طبیعی که که غیر ممکن است با شنیدن اسمشان دلتان نخواهد که به آن سفر کنید!

دیدنیهای هند

هند به خاطر چشم اندازهای نمادینش که در سرتاسر کشور پراکنده شده است، از نظر توریستی و گرشگری جهانی شده است. کشور هند پر از جاذبه های نفس گیر است و پدیده های طبیعی که که غیر ممکن است با شنیدن اسمشان دلتان نخواهد که به آن سفر کنید! در این مطلب قصد داریم اطمینان حاصل کنیم که هر گونه مشاوره ای را به شما بدهیم و ببینید دلتان می خواهد باز به هند سفر کنید یا نه! کشور هند تنوع فرهنگی بالایی دارد. بنابراین آنچه در ادامه مقاله آمده لیستی از مناظر مورد علاقه ماست که از مجموعه ی عظیم دیدنی های این کشور انتخاب کرده ایم.

کاربران گرامی نظرات خود را از طریق کامنت ها با ما در مبان بگذارید

غار های آجانتا Ajanta Caves

غارهای آجانتا مجموعه ای از غار ها هستند که به صورت صخره ای غول پیکر حک شده اند. این غارهای شگفت انگیز بعد از دوره ای مردم آن را فراموش کردند در شرایطی فوق العاده جالبی دوباره کشف شدند‌. این اتفاق در سال 1819 رخ داد، هنگامی که یک شکار چی ببر بریتانیایی متوجه این غار شد و در واقع آن را دوباره کشف کرد. می توانید این غار ها در ذهنتان تصور کنید و از این تصور لذت ببرید، پس اگر از نزدیک ببینید قطعا چند برابر بیش تر لذت می برید. غارهای آجاندا در 2 سال قبل ساخته شده اند و با هنر مذهبی بودایی تزئین شده اند که برای مورخین بسیار حائز اهمیت است. اهمیت هنر موجود در این غارها نشان از باستان شناسی هند دارد که بیان می کند ،غارها شامل "بهترین نمونه های زنده ی هنری هند، به ویژه نقاشی" است.

غار آجاناتا
غار آجانتا

معبد طلایی Golden Temple

این معبد با شکوه برای هر کسی چه کوچک چه بزرگ جذابیت خاص خود را دارد؛ دارای معماری های خیره کننده و فضا های پرطرفدار است که تقریبا بی نظیر است. این معبد در سال 1604 ساخته شده است. معبد طلایی پایین تر از ساختمان های اطراف آن است و دارای 4 ورودی است که نماد این واقعیت است که هرکسی بدون توجه به جایی که شما از آن می آیید و یا چیزی که ایمان آورده اید با شما ار تباط برقرار می کند. در اطراف این معبد آب قرار و طلای خیره کننده قرار گرفته است؛ این مکان حتما باید در برنامه سفر شما باشد!

معبد طلایی
معبد طلایی

فورت مهرانگاره Fort Mehrangarh

فورت مهرانگاره، روز فوق العاده ای روزی است که را تصمیم به بازدید از این مکان می کنید. چشم انداز این معبد خیلی بلندتر از ساختمان های دیگر است، قصر کاملا دیدنی و ظاهر گیرایی دارد که محال است دلتان نخواهد وارد آن شوید. برای رسیدن به قلعه، بازدید کنندگان باید از 7 دروازه عبور کنند؛ اگر بخواهید طعم واقعی تاریخ را داشته باشید و به نوعی به تاریخ سفر کنید، کافی است یک بار از این معبد دیدن کنید تا آرزویتان بر آورده شود.رودیارد کیپلینگ، یکی از ستایشگرانی است که جنبه های بیش تری از این معبد را به نمایش گذاشت و معبد طلایی را شرح داد؛ "قصری که از تیتانیوم ساخته شده و توسط آفتاب صبح رنگ شده است."

فورت مهرانگاره
فورت مهرانگاره

میسور پالاس Mysore Palace

این آیکون هندسی ایجاد شده به تنهایی بسیار خیره کننده است. قصر میسور در سال 1912 ساخته شد و شامل 18 معبد تزئینی است. کاخ در مرکز مجموعه ای قدیمی از فورت قرار دارد که دارای بسیاری از باغ ها و حیاط هایی است که تمام منطقه را در بر می گیرد و به آن ظاهری یک نواخت می بخشد. اسلحه ها درون کاخ به تعدادی بیش از 700 اسلحه می رسد و به بازدیدکنندگان اجازه می هد که نگاهی به تاریخ هند بیاندازند و سرشار از شگفتی شوند. اگر بخواهید این ساختمان فوق العاده شما را تحت تأثیر قرار دهد، ما از شما دعوت میکنیم تا در روز های یکشنبه، هنگامی که کاخ با حدود 100،000 چراغ روشن می شود به ان جا بروید و از یکی از چشمگیر ترین چشم اندازها در کل کشور را بازدید کنید.

میسور پالاس
میسور پالاس

راه آهن هیمالین دارجلینگ Darjeeling Himalyan rail way

راه آهن هیمالیان دارجلینگ این لیست را به دلیل چشم انداز بودن باید به لیست شما اضافه شود. باید با لوکوموتیو به این مکان بروید که خود این قضیه بسیار برایتان جالب خواهد بود. این راه آهن در سال 1881 افتتاح شد و اولین راهپیمایی مسافرتی تپه ای بود و رتبه بندی میراث جهانی یونسکو را به دست آورد. در طی سوار شدن به لوکوموتیو چشم شما با نمایش های پر زرق و برق تداخل پیدا می کند، اما یکی از دیدنی ترین چشم انداز ها در حلقه Batasia می باشد. اگر بخواهید سواری زیبا و آرامش بخشی داشته باشید باید آن را از طریق برخی از دیدگاه های شگفت انگیز هند ببینید. اگر برای یک بار هم‌که شده به این مکان نروید مطمئن شوید که چیز بزرگی را از دست داده اید.

راه آهن هیمالین
راه آهن هیمالین

کاخ های دریاچه دار Lake Palace

کاخ دریاچه در سال 1746 ساخته شده است که در حال حاضر به عنوان کاخ تابستانیِ سلطنتی محلی شناخته شده است. این کاخ واقع در دریاچه می Pichola می باشد. از سوی دیگر، قصرها بر روی تپه هایی به نام Aravalli Hills قرار گرفته اند که قابلیتی دارند که نشان می دهد شهرت رمانتیک شهر چگونه است. تنها راه رسیدن به دریاچه قصر از طریق قایق است، و هنگامی که به آن رسیدید، می توانید کار های زیادی را انجام دهید. در داخل دیوارهای هتل Garden Lily را پیدا خواهید کرد که محل آرامی بوده و برای استراحت و آرامش شما بسیار مفید است، در طول قصر چندین شاهکار معماری و فضاهای فوق العاده زیبا و تزئین شده وجود دارد.

کاخ دریاچه دار
کاخ دریاچه دار

آگرا فورت Agra Fort

این مکان واقع در نزدیکی تاج محل می باشد که یک قلعه قرمز غیر قابل عبور است که شامل بسیاری از شگفتی های سنتی هند است. برداشتی که از سفر به این قلعه می توانید داشته باشید، می تواند نمادی از عظمت را در ذهن شما بیاورد . برخی از ساختمان ها در داخل آن با سنگ مرمر ساخته می شوند. تاریخ طولانی و غنی آن شامل نمونه های بسیاری از ارتش هایی است که از قلعه استفاده می کردند؛ چیزی که هنوز هم در مورد آن صدق می کند. زیرا ارتش هند هنوز بخشی از قلعه را استفاده می کند! بازدید از آگرا فورت که توسط معماری های افسانه ای دور و قدیمی طراحی شده را هرگز از دست ندهید.

آگرا فورت
آگرا فورت

تِک کَدی Thekkady

این منظره بسیار زیبا و سرسبز است که در واقع مکانی است که فیلم برداری هاد بیشتر در آن انجام می گیرد. و نزدیک به 400 گونه از حیوانات مختلف را شامل می شود. برای بسیاری دریاچه Periyar در این منطقه بسیار برجسته است . دریاچه manmade توسط چشم انداز زرق و برق دار ساخته شده است که ایجاد محیط طبیعی توسط آن کاملا قابل توجه است . اگر در سفر به کشور هند برای برگشت عجله داشتید اما عمیقا به شما توصیه دارم گه این مکان را از قلم‌نیاندازید! با توجه به مقدار زیادی آب که در اطراف منطقه چای در حال رشد است می توانید مدتی را در این منطقه بمانید و از هوای مطبوع و فصای چشم انداز نهایت لذت را ببرید. برای دیدار از صنعت این کشور ، از شهر وندی پریار Vandiperiyar بازدید کنید.

تک کدی
تک کدی

تاج محل

تاج محل که با شنیدن نامش ممکن است فکر کنید مکانی در ایران است! تاج محل واقعا نیازی به مقدمه چینی ندارد چون جزء مکان های دیدنی در کل جهان محسوب می شود، مهم نیست چند تصویری که از آن دیده اید! باید آن ها را کنار بگذارید و زنده و واقعی از آن دیدن کنید. یک زیبایی ایده آل؛ یکتاپرستی توسط یونسکو به عنوان "بزرگترین دستاورد معماری در تمام محدوده معماری هندو-اسلامی" نامگذاری شده است. تاج محل در یک باغ بزرگ‌و زیبا و چشمگیر قرار گرفته است که برای بسیاری از آنها به عنوان درمانی و مرهمی برای درد هایشان تست. انگار که از دیدن این مکان آرامش می گیرند. یک تجربه واقعا شگفت انگیز، فرصت برای دیدار از تاج محل را از دست ندهید.

تاج محل
تاج محل

حوضه آبریز کِرالا Kerala Backwaters

حوضه آبریز Kerala منطقه طبیعی بوده که بسیار خیره کننده است. این منطقه در جنوب کشور هند واقع شده است که شما باید از آن بازدید کند. چون اگر این مکان هم از دست بدهید ، دیگر توریست نیستید. فدرال رزرو توسط 38 رودخانه احاطه شده است؛ Backwaters یا حوصه های آبریز یک درمان واقعی برای هر کسی است که به اینجا می آید ،برای کشف مجموعه گسترده ای از تالاب ها. چشم انداز های خیره کننده این مکان پر از زندگی و رنگ و امید است که به طور طبیعی و ناخود آگاه توجه شما را جلب می کند؛ شما بسیاری از گونه های پرندگان زیبا و دیگر حیوانات را مشاهده خواهید کرد. بسیاری از مکان هایی که به شما معرفی کردیم به معنای واقعی کلمه خیره کننده هستند و همه مردم چه کوچک چه بزرگ از آن لذت خواهند برد!

آبریز کرالا
آبریز کرالا

divider



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits