دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین مناطق گردشگری در ایران برای نوروز 97

8 شهری که برای سفرهای نوروزی 97 پیشنهاد می کنیم

بهترین مناطق گردشگری در ایران برای نوروز 97
0
زمان مطالعه: 11 دقیقه
اگر نوروز امسال قصد داریدبه مسافرت بروید حتماً به این فکر کردید که بهترین مقصد سفر نوروزی کجا می تواند باشد که با انتخاب بهتر بتوانید بهترین لذت رو از سفرت ببرید. برای انتخاب بهترین مقصد سفر نوروزی می توانید از لیست 8 تایی که از مناطق گردشگری ایران...

سفر به یزد بهترین مقصد برای کویر گردی نوروزی

یزد بعد از ونیز ایتالیا دومین شهر تاریخی جهانه و هر سال مسافرین زیادی از داخل و خارج کشور از این شهر کویری و زیبای تاریخی بازدید می کنند. خیلی ها عقیده دارن بهترین مقصد سفر نوروزی شهر یزده. آب و هوای یزد در طول سال معمولاً گرم و خشکه که در فصل بهار بسیار مطبوع و ملایم میشه و نه سرما و نه گرمای آزار دهنده باعث اذیت شدن مسافر نمیشه. اگه به آثار تاریخی علاقمندی برای مسافرت نوروزی یزد رو انتخاب کن، در ضمن می توانید در یزد کویر گردی کنید و حسابی لذت ببرید.برخی از جاذبه های گردشگری یزد را ببینید.

بادگیر باغ دولت‌آباد

بادگیر باغ دولت‌آباد

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

آب انبار رستم گیو

آب انبار رستم گیو

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

خانه کلاهدوزها(موزه آب یزد)

خانه کلاهدوزها(موزه آب یزد)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

میدان امیرچخماق

میدان امیرچخماق

و دیگر جاذبه های گردشگری یزد :

  • باغ دولت آباد
  • آب انبار شش بادگیری
  • نارین قلعه
  • یخچال خشتی میبد
  • غار شگفت یزدان
  • خانه لاری ها
  • دخمه زرتشتیان
  • موزه آینه و روشنایی
  • آبشار دره گاهان تفت


سفر به تفرش

تفرش

تَفرِش یکی از شهرهای استان مرکزی در ایران و مرکز شهرستان تفرش است .تفرش شهری زیبا که دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است. از این جاذبه های گردشگری می توان به آبشار قطره باران، روستای خانک، روستای طلاد، آب انبار بلور، چشمه آب معدنی گراو، مسجد جامع شش ناو و غار امجک اشاره کرد.از سوغات این شهرستان، گردو، بادام، نان تندی، شیرینی خانگی و عسل می توان نام برد.در این شهرستان افراد نامور و معروفی همچون پروفسور حسابی و پروفسور سحابی زیسته است.

آب انبار تفرش

آب انبار بلور تفرش


حتما بخوانید

مزرعه تمساح بانکوک تایلند ، مکانی ترسناک و پر از هیجان + تصاویر

روستا ‏Giethoorn‏ ‏یا ونیز هلند ..!!


سفر به سرعین

سرعین به علت داشتن چشمه‌های آبگرم فراوان شهرت دارد و یکی از مناطق گردشگری در استان اردبیل است همچنین دارای جاذبه های دیگری مانند سبلان، بش باجیلار و گاومیش گلی، دهکده صخره ای باستانی و بندر کلخوران، پیست اسکی است.

سرعین

نمایی از روستای ویلا درق در نزدیکی شهر سرعین

آبگرمها : سرعین دارای ده‌ها چشمه آب گرم معدنی می‌باشد که از کوه سبلان سرچشمه می‌گیرند.

سوغاتی : عسل طبیعی سبلان - آَش دوغ محلی

لیست برخی آبگرم‌های معروف سرعین

  • گاومیش‌گلی (این مجتمع به صورت سنتی است و چشمه‌ها مستقیماً در محل استخر وجود دارند)
  • بش باجیلار (بش باجیلار در زبان آذری به معنای ۵ خواهران است)
  • مجتمع آب درمانی سبلان (این مجتمع به صورت مکانیزه و مجزا برای خانم‌ها و آقایان در طول روز و تا ساعت ۱۱ شب سرویس دهی دارد)
  • آبدرمانی ایرانیان (این مجتمع به صورت کاملاً مجهز است)
  • آبدرمانی اترک
  • کوهستان خاتم
  • آبدرمانی یول سویی
  • آبدرمانی دره لر
  • آبگرم ژنرال
  • آبدرمانی پهنلو (ارشاد)
  • آبدرمانی قهوه سویی
  • آبدرمانی نه چشمه (پهن لو)

سفر به اصفهان

هزینه سفر به شهر اصفهان در ایام نوروز، به همراه تورهای این شهر، با توجه به نوع هتل و خدمات آن، وسیله نقلیه و... رقمی میان 400 هزار تا یک میلیون و 200 هزار تومان متغیر است. می توانید با تور سه روزه و دو شبه به هتل پنج ستاره ای در اصفهان بروید که باید برای اتاق دو تخته، 522 هزار تومان و برای اتاق تک تخته 819 هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت کنید. در هتل سه ستاره هزینه اتاق دو تخته برای هر نفر با 463 هزار تومان کاهش می یابد.

چهار باغ عباسی

چهارباغ عباسی

جاذبه‌های تاریخی

اصفهان سرشار از آثار هنری و تاریخی است

  • میدان نقش‌جهان
  • مسجد امام
  • سی و سه پل
  • پل خواجو
  • پل مارنان
  • مسجد جامع
  • مسجد سیّد
  • مسجد شیخ لطف‌الله
  • منار جنبان
  • برج کبوترخانه
  • گذر چهارباغ عباسی
  • سبزه میدان
  • کاخ چهلستون
  • آتشگاه اصفهان
  • کاخ عالی‌قاپو
  • کاخ هشت بهشت
  • کلیسای وانک
  • حمام علیقلی آقا
  • مدرسه چهارباغ و هتل عباسی از بارزترین آن‌ها هستند.

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان

مکان‌های تفریحی رفاهی

  1. شهربازی رؤیاها به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین پارک بازی خاورمیانه سالانه میزبان هزاران گردشگر می‌باشد.
  2. سیتی سنتر اصفهان بزرگترین مرکز رفاهی کشور معروف‌ترین مرکز گردشگری رفاهی تجاری این شهر می‌باشد. بزرگترین و پیشرفته‌ترین شهربازی سرپوشیده خاورمیانه هم در این مجموعه است.
  3. پارک جنگلی صفه در دامنه کوه صفه یکی از جذاب‌ترین پارک‌های جنگلی کشور با امکاناتی نظیر سینما ۵ بعدی و بولینگ و تله کابین و شهربازی و … میاشد.
  4. پارک جنگلی ناژوان از معروف‌ترین پارک‌های جنگلی کشور است که از امکاناتی نظیر باغ پرندگان. خزندگان و پروانه‌ها و آکواریوم و دولفیناریوم پارک ابی تله سیژ و … برخوردار است.
  5. پارک ابی ابسار بزرگترین مجموعه ابی خاورمیانه در سپاهانشهر است.
  6. همچنین بام شهر اصفهان در شمال غرب این شهر بزرگترین بام شهر کشور است. باغ گل‌های این شهر معروف‌ترین باغ گل‌ها در کل کشور است.
  7. آکواریوم اصفهان در پارک جنگلی ناژوان به عنوان اولین تونل آکواریوم ایران در نوروز سال ۱۳۹۵ افتتاح شد و در آن انواع ماهی‌ها و آبزیان از سراسر جهان وجود دارد.
  8. باغ جوان بوستان مشتاق پارک سپاهانشهر
  9. باغ غدیر
  10. باغ فدک
  11. کوه نخودی
  12. کوه قایمیه
  13. پارک رجایی (بوستان هشت بهشت)
  14. شهربازی‌های ملکشهر
  15. آبشار صفه
  16. شهر عجایب

    سفر به بوشهر

    چه دلیلی بهتر از رفتن به سرزمین بوشهر جز دریا وجود دارد. شهر کوچک و مثلثی شکل بوشهر همه جایش بوی خلیج فارس می دهد، بوی ماهی های تازه و اگر در عید مهمان این شهر باشید، نسیمی که در عصرهای بندر، روح را تازه میکند. اینجا، بندری است با نزدیک به سیصد هزار نفر جمعیت که تاریخچه اش حتی به دوره ی ساسانی هم می رسد، می گویند زمانی «اردشیر ساسانی» سنگ بنای این شهر را نهاده اما آنچه که امروز به عنوان بندر بوشهر شناخته می شود مرهون تلاش های «نادرشاه افشار» برای ساخت بندری تجاری است.

    عمارت گلشن (محله بهبهانی بوشهر)

    عمارت گلشن (محله بهبهانی بوشهر)

    کجا برویم؟
    دریا زیباترین دیدنی بوشهر است. غیر از آن، این شهر دو بافت مجزا از هم دارد، یکی بافت قدیمی شهر و دیگر بافت تازه ی آن. بافت قدیمی شهر، آمیزه ای است از ترکیب سه رنگ سفید، زرد و قهوه ای بر زمینه ی آبی رنگ، اگر از ما می شنوید، دیدار از ریشهر، آب انبار قوام، خانه ی قاضی، عمارت ملک، گوردختر، عمارت دهدشتی، مدرسه ی گلستان، امامزاده عبدالمهیمن، قبر ژنرال انگلیسی، آرامگاه اصفهانی، معبد خدادریا، کلیسای مسیح مقدس، قلعه ی هندی ها، کنیسه ی یهودیان، قبرستان انگلیسی ها و عمارت حاج رییس را از دست ندهید.

    حتما بخوانید :

    مسیرهای جذاب برای سفر متفاوت با تورهای نوروز 97

    (تصاویر) سفر طلایی ترزا می به چین


    بندر بوشهر

    بندر بوشهر

    چه بخوریم؟
    آنهایی که دنبال غذاهای دریایی هستند، اشتهایشان در بوشهر حسابی در معرض بوهای مختلف قرار دارد. تخت های در سایه، غذاهای کبابی و ماهی های مختلف، یکی از مهم ترین جاذبه های حاشیه ی بازارها و پارک ها و اسکله های این شهر هستند. غذای اصلی

    بوشهر، قلیه میگو، قلیه ماهی و قیمه است اما اگر رستوران عربی خوبی پیدا کنید، می توانید غذاهای تند این فرهنگ را هم امتحان کنید و خلاصه بعد از این همه شکم چرانی، مهمان یک قلیان تنگ سفالی بشوید. در بوشهر رستوران «خانه ی معلم» یکی از بهترین و معروف ترین رستوران هاست اما خب، طبیعی است که غذایش به خاطر کیفیت و تمیزی گران تر از رستوران های معمولی شهر باشد.

    پیشنهاد ما اما رفتن به رستوران «خلیج فارس» است که به آن «شبانکار» هم می گویند. در این رستوران می توانید از غذاهای عربی تجربه ای متفاوت داشته باشید و البته که در میان منوی پررنگ و لعاب این رستوران هیچ گزینه ای بهتر از کباب نیست. البته بوشهر یک رستوران تاریخی هم دارد که به «قوام» مشهور است. این رستوران در گذشته یک آب انبار بوده با قدمتی صد و پنجاه ساله آن هم در نزدیکی ساحل دریا. حالا اما مورد مرمت قرار گرفته و یکی از پاتوق های مسافران شده است.


    سفر به کرمان شهر شعر و خشت

    کرمان، شهر خشت و طنازی های شعر و داستان است، نمونه هایش هم حی و حاضرند، «ارگ بم»، «احمدرضا احمدی» و «هوشنگ مرادی کرمانی». ارگ بم، بزرگ ترین شهر خشتی جهان شهره ی عام و خاص است و احمدرضا احمدی اش، شاعر افسرده ای که به ظرافت های کلامی و طبع شوخش شهره ی عام و خاص است. قصه های مجید هم که سفره اش در دل هر ایرانی پهن است. می ماند پسته و خرما و زیره که خب بهترین هایش را در کرمان می توانید پیدا کنید.

    نمای گنبد جبلیه در شب

    نمای گنبد جبلیه کرمان در شب


    صبر کنید! باید قبل از ورود به کرمان تصمیم بگیرید که قرار است به کدام قسمت از ذوق و علاقه تان جواب دهید. اگر می خواهید به گردش بروید، اینجا پر از گردشگاه طبیعی است، اگر اهل تاریخ هستید، بهترین بناها را همین جا می شود پیدا کرد و اگر دلتان لک زده برای اندکی آرامش، چند پیشنهاد خوب داریم. هویت واقعی تاریخ کرمان را در تمدن های «تل ابلیس»، «تپه یحیی» و «شهداد» جست و جو کنید، اگر باورتان نمی شود، فعلا این را داشته باشید که کشفیات گروه باستان شناسی پروفسور «کلدول» از تل ابلیس نشان می دهد که عمر ساختمان های اینجا به اواخر هزاره ی پنجم قبل از میلاد بر می گردد.

    مسجد ملک؛ یکی دیگر از بناهای مقدسی است که در برنامه ریزی سفرتان باید گنجانده شود. این مسجد از مهم ترین بناهای معماری کرمانی است که به روایتی قدمت آن به سال 478 قمری بر می گردد و به فرمان «تورانشاه سلجوقی» ساخته شده است. اما از مهم ترین و به یادگارماندنی ترین آثار هنر معماری در قرن هشتم مربوط به کرمان، مسجد جامعه مظفری و مسجد پامنار است.

    سراسرنمای ارگ راین، دومین بنای خشتی بزرگ جهان

    سراسرنمای ارگ راین، دومین بنای خشتی بزرگ جهان

    کرمان شهری است که غذاهای آن معروف اند به اینکه یک وجب روغن رویشان است. این را با چشم خود می توانید ببینید.اگر صبح زود به کرمان رسیدید، می توانید سری به «کله پزی آزادگان» معروف شهر بزنید. آن وقت است که کله پاچه ای با طعم متفاوت با یک وجب روغن واقعی را می توانید تجربه کنید. بعد آن هم چای و لیمو. آن هم با قیمتی بسیار مناسب. کباب چرکول ماهان هم یکی دیگر از غذاهای منحصر به فرد و کم هزینه کرمان است.

    کلمپهٔ گردویی کرمان

    کلمپهٔ گردویی کرمان


    سد میجران رامسر

    یکی از شهرهای مهم استان مازندران ,شهر رامسر می باشد که در بین شهرهای شمال کشور جز پر گردشگرین شهرهای کشور می باشد.رامسر شهری زیبا با چشم اندازهای بسیار عالی و همچنین این شهر مملو از جاذبه‌های زیبا و کم‌نظیر طبیعی و گردشگری است.

    جاهای دیدنی ایران

    سد میجران یکی از مکان های گردشگری مازندران می باشد که در شهر رامسر قرار دارد.سد میجران در ۲۰ کیلومتری جنوب‌شرقی رامسر واقع شده است.این سد بر روی رودخانه زیبا و خروشان نسارود قرار گرفته که با وجود طبعیت زیبا و درختان چشم انداز زیبایی را برای گردشگران بوجود آورده است.

    سر میجران

    سد میجران تقریبا ۵ کیلومتر به طرف جنوب از مارکوه قرار دارد که جاده آن تا خود سد اسفالت می باشد.این سد که در سال ۱۳۸۲ ساخته شده است با هدف تامین آب زراعی منطقه و همچنین تقویت صنعت گردشگری و تامین آب نوشیدنی شهرهای رامسر که ارتفاع سد از بستر رودخانه ۵٫۵۴ متر و ارتفاع از پی آن ۵٫۵۸ متر و حجم ذخیره آب در این سد بزرگ خاکی به ۸ میلیون ‌متر‌‌مکعب می‌رسد.

    جاهای دیدنی ایران



    این مطلب چقدر مفید بود ؟
     

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits