دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مکان های دیدنی اصفهان-سری دهم
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه مشروطه اصفهان,خانه مشروطه, اصفهان ,مکان های دیدنی اصفهان ,خانه مشروطیت ,مشروطه خواهان اصفهان ,شاه نشین ,آیت الله نورالله نجفی اصفهانی

مکان های دیدنی اصفهان

با توجه به علاقه واشتیاق مردم ایران وهم چنین مردم کشورهای مختلف ,که از اقصی نقاط دنیا برای بازدید وتماشای زیباییها وشکوه اصفهان به این شهر سفر میکنند,برای راهنمایی وسهولت بازدید از اماکن دیدنی اصفهان هر روز شما را با یکی از این مکانها آشنا می کنیم با امید جلب خشنودی شما.

خانهٔ مشروطهٔ اصفهان

خانهٔ مشروطهٔ اصفهان مکان گردهم‌آیی آزادی‌خواهان، مردم، علما، روشنفکران و رجال سیاسی فرهنگی اصفهان وبختیاری بود تا دربارهٔ مشروطیت و حکومت قانون و امور مدنی مشورت و هم‌فکری کنند.

خانه مشروطه اصفهان

نام مشروطیت در حقیقت دربرگیرنده «قانون‌گرایی» و حکومت «مردم‌سالاری» و «مشورت» را به ذهن می‌آورد. به همین دلیل می‌توان با قدم گذاشتن در این خانه و مطالعهٔ اسناد و مدارک و تصاویر موجود در آن با فعالیت مشروطه‌خواهان اصفهان و مباحث و اندیشهٔ آنان آشنا شد.

خانه مشروطه اصفهان

علاوه بر این اتفاقات تاریخی مهمی در این محل روی داده است که قسمتی از فرهنگ و تاریخ شهر اصفهان و در حقیقت ریشه برخی از تحولات زندگی امروز ما را می‌توان در آن دید.

خانه مشروطه اصفهان

علاوه بر وقایع مربوط به دوران مشروطه، جنگ اول جهانی و اوایل سلطنت رضاشاه پهلوی، این خانه محل زندگی و متعلق به آیت‌الله نورالله نجفی اصفهانی است که از چهره‌های مهم آن دوره بوده‌است.

خانه مشروطه اصفهان

سومین جاذبه تاریخی این خانه، چشم‌انداز معماری زیبای آن است که از دو شاه‌نشین در جبهه شمالی و جنوبی بنا و نیز دوازده اتاق تشکیل شده‌است، که یادآور طرز زندگی و آداب و رسوم نیاکان ما می‌باشد.

خانه مشروطه اصفهان

خانه مشروطه اصفهان همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۴ و ۱۶ الی۲۰ به صورت رایگان پذیرای علاقه‌مندان تاریخ و فرهنگ ایران زمین است.

خانه مشروطه اصفهان

آدرس:محور دولت خانه صفوی در ضلع شرقی میدان امام(نقش جهان) ؛در محله قصر منشی واقع در خیابان نشاط کوچه چهاردهم (مقصود بیک)

خانه مشروطه اصفهان

مکان های دیدنی اصفهان

تنظیم:مژگان جعفری

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits