دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی شهر زیبای حویق و آبشار زمرد
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
حویق با جمعیت ۴۱۹۴ نفر یکی از شهر زیبای تالش می باشد که در سی کیلومتری آستارا واقع شده است.


جاذبه های گردشگری شهر حویق


حویق یکی از شهرهای استان گیلان در شمال ایران است. آبشار زمرد واقع در شهر حویق استان گیلان یکی از زیباترین آبشار های ایران است که طبیعت و منظره اطراف آن حسی از آرامش را به بازدیدکنندگان و گردشگران خود القا می کند.

موقعیت جغرافیایی شهر حویق

شهر حویق با جمعیت ۴۱۹۴ نفر یکی از شهر زیبای تالش می باشد که در سی کیلومتری آستارا واقع شده است. مردم شهر حویق به زبان ترکی و تالشی صحبت می کنند ولی افرادی هستند که تالشی نمی دانند و باید به زبان ترکی با آن ها صحبت کنید.

حویق

محصولات کشاورزی شهر حویق


اهالی حویق به کشاورزی و دام داری می پردازند. محصولات حویق عبارتند از برنج، لبنیات، عسل، گیلاس و سیب زمینی که هر کدام از آن ها گزینه مناسبی برای خرید سوغات می باشد. از ییلاقات دیدنی حویق می توان به برزوبگ، زری، زرگری، تول، کته چول و آترانماری اشاره کرد.

آبشار زیبای شهر حویق

آبشار زمرد حویق یکی از زیباترین پدیده‌های گردشگری شهرستان تالش و استان گیلان به شمار می‌رود که در تمام فصول سال گردشگران و کوهنوردانی از دیگر نقاط و استان‌های دیگر را به خود جذب می‌کند. فاصله این آبشار از بازار شهر حویق ۹ کیلومتر است که قسمتی از جاده آن آسفالت بوده و بقیه نیز خاکی و کوهستانی است و از طبیعت نیز برخوردار بوده و می‌توان برخی ییلاقات شهرحویق را مشاهده کرد

آبشار زمرد در تمام فصل های سال پذیرای گرشگران و کوهنوردان از نقاط مختلف است. آب و هوای این منطقه معتدل بوده و دارای طبیعت کم نظیر و موقعیت ممتازی می باشد. آبشار زمرد همواره همچون نگینی در دل جنگل زیبای حویق می درخشد. در این منطقه دو آبشار نزدیک هم وجود دارند که به آبشارهای دوقلو نیز معروف اند. یکی از آن ها بزرگ و پرآب بوده و دیگری کوچک و کم آب است. آبشار کوچک پلکانی است و از دو پله آبشار با ارتفاع چهار و هشت متری تشکیل شده است. گفتنی است که ارتفاع آبشار بزرگ حدود ۱۵ متر است.

آبشار

آبشار زمرد تالش در موقعیت جغرافیایی E484919 N380651 در استان گیلان واقع است. شهر حویق در ۴۰ کیلومتری شمال شهر تالش واقع شده و این شهر تازه تاسیس از ترکیب دو دهستان حویق و چوبر تشکیل شده است.شهری که با فاصله چند کیلومتری می‌توان از اراضی ساحلی کنار دریا به اراضی جنگلی در ارتفاعات پایکوهی رسید و با قرارگیری در این ارتفاعات به راحتی می توان دریای زیبای خزر را مشاهده کرد. کلمه تالش از تولش(گل خیز) مشتق شده که تول به معنی گل، و ش پسوند مکان است و این کلمه به مرور زمان تبدیل به تالش شده است. آبشارهای تالش بیشتر در میان جنگل های کوهستانی منطقه واقع هستند. لازم به ذکر است که به دلیل وجود جلبک و امکان لغزش، دسترسی به آبشار اصلی کمی مشکل می باشد. زیرا تاکنون چند نفر به خاطر سقوط از آبشار جان خود را از دست داده اند.

آبشار زمرد در ۴۵ کیلومتری شمال تالش و در ۹ کیلومتری بازار شهر حویق واقع شده است. برای دسترسی به این آبشار باید از شهر حویق به روستای زمرد بروید. روستای زمرد بعد از فتح الله محله قرار دارد. مسیر دسترسی به آبشار از روستای زمرد سراشیبی بوده و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان لازم است. اگر خودروی شما مناسب نباشد، بهتر است خودروی خود را در جلوی مسجد یا کنار مدرسه نصر در روستای فتح الله محله نگه داشته و بقیه راه را پیاده روی کنید. ولی با اتومبیل هایی از قبیل جیپ، لندرور، نیسان یا پاترول، رفتن به روستای زمرد کار آسانی است.

پیاده روی در مسیر آبشار لحظات خوشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد زیرا در مسیر از تماشای زندگی، معماری، سنت ها و لباس های تالشی لذت خواهید برد.

separator line

بیشتر بخوانید:

مناطق دیدنی و بکر ییلاقی گیلان را بشناسید

معرفی مناطق دیدنی و تاریخی قمصر

سفر به مناطق دیدنی ایران

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits