دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با کشور یمن و جاذبه های گردشگری آن 
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
یمن بیگانه ترین مکان بر روی زمین است و دارای ثروتی از جانوران و گیاهانی است که هیچ جای دیگر وجود ندارد


مناطق دیدنی یمن


یمن در انتهای جنوب شبه جزیره عربستان قرار دارد و هم مرز با عربستان سعودی و عمان است. یمن یک تاریخ دشوار را با جنگ های داخلی و اختلافات قبیله ای دارد. یمن متعهد به یک برنامه توسعه درازمدت برای سفر و گردشگری پیش از بحران سال ۲۰۱۱ بود که پس از وقایع اخیر که بر کشور تاثیر گذار بود این امر غیر قابل انجام شد . یمن یک کشور دشوار برای سفر است، اما پاداش هایی برای بازدید کننده دارد، یک تجربه فراموش نشدنی است.علیرغم اینکه مجاورت عربستان سعودی و شبه جزیره عمان و امارات متحده عربی است ، یمن قطعا یک جای دیگر است. این جزیره به عنوان بیگانه ترین مکان بر روی زمین نامگذاری شده است و دارای ثروتی از جانوران و گیاهانی است که هیچ جای دیگر وجود ندارد. به محض اینکه امنیت تضمین شده به این کشور بازگردانده شود، صدها هزار گردشگر در اوقات فراغت به این کشور مسافرت می کنند.


اطلاعات کلی در مورد یمن


«صنعا»، پایتخت از شهرهای باستانی یمن در دل کوه‌های مرتفع قرار گرفته است. در نزدیکی شهر، قصری عجیب روی یک صخره سنگی ساخته شده است که قدمت آن به قرن نوزدهم میلادی می‌رسد. قصر «دارالحجر»، محل اقامت سابق امام یحیی محمد، پادشاه وقت یمن و رهبر مذهبی مردم در ابتدای سده نوزدهم میلادی بوده است. قصر دیگری که در منطقه تاریخی صنعا مورد توجه است، «گندمن» است که گفته می‌شود قدمت آن به 1200 سال پیش برمی‌گردد.


یمن به عنوان کشوری مسلمان از مساجد زیبایی بهره‌مند است. مسجد‌الصالح، چشمنوازترین مسجد صنعا، جلوه خاصی از هنر معماری یمن به نمایش می‌گذارد. این مسجد دارای چهار مناره به طول 160 متر و دو مناره کوچک‌تر و همچنین چهار گنبد بزرگ است. کل بنا به وسیله قطعات چوبی باشکوه و کنده‌کاری شده تزئین شده و باغی زیبا و سرسبز در مقابل آن قرار دارد. شهر قدیمی صنعا درست در مرکز این شهر قرار گرفته است. هر قسمت این شهر یک اثر تاریخی منحصر به فرد محسوب می‌شود که بیش از 2000 سال خالی از سکنه بوده است. خانه‌های قدیمی با معماری اسلامی، آثار به جامانده از دوران عثمانی مانند حمام‌ها، بیش از صد مسجد و بناهای کهن، همکی بر افسون این شهر قدیمی افزوده‌اند. پیاده‌روی در کوچه‌های باریک و تنگ، اما خوش‌منظره شهر، شما را در بطن تاریخ قرار می‌دهد. پس از صنعا، مهم‌ترین شهر یمن «عدن» است. این شهر که در قسمت شمالی خلیج عدن واقع شده، از سده‌های پیش بزرگ‌ترین و پررونق‌ترین شهر یمن به شمار می‌آمده است که اکنون نیز این صفت را همراه خود دارد. در این شهر می‌توان خلیج عدن و دریای سرخ را به تماشا نشست.

یمن


چگونه به یمن سفر کنیم؟


اگرچه سفر به این کشور در شرایط کنونی منطقی نیست، اما پس از آرام شدن این منطقه از جهان، اگر دلتان هوای دیدن خلیج عدن یا مناطق کوهستانی صنعا را کرد باید به سفارت یمن رفته و برای صدور ویزا تقاضا بدهید. در زمان حاضر، تور گردشگری به یمن وجود ندارد. قیمت بلیت تهران ـ صنعا حدود یک میلیون و 600 هزار تومان است که البته بسته به نوع و زمان، ‌بیشتر یا کمتر می‌شود.

جاذبه های گردشگری یمن


آرامگاه های باستانی در شهر صنعای یمن

این واقعیت بسیار جالب است که قسمت جنوب غربی آسیا و قسمت شمال شرقی آفریقا به عنوان قدیمی ترین قسمت زمین شناخته می شوند. در یمن چندین مقبره باستانی پیدا می شود که به دوران پالئولیت می رسند. تقریبا ۴۰،۰۰۰ سال، در غرب یمن، در منطقه المحویت که در صنعا واقع شده است، صدها موزه باستانی کشف شده است. این مقبره ها اساسا برخی از قدیمی ترین نشانه های تاریخی هستند که در لیست سفر شما قرار دارند و همه آنها در نزدیکی صنعا واقع شده اند.

درخت

جزیره سکوترا خلیج عدن در یمن

جزیره سکوترا در یمن نیز مقصد بسیار معروف برای گردشگران است جزیره سکوترا در حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب یمن واقع شده است و همچنین معروف به مرکز درختان عجیب و غریب از جمله درختان بطری شکل است. آنها در زمین های سنگی رشد می کنند، . ساقه این درختان بزرگ است و در نزدیکی زمین ضخیم تر است و در نزدیکی تاج کوچک است. تاج خود از چند شاخه در اکثر موارد تشکیل شده است، درختان بطری واقعا جالب توجه هستند که در طی پیاده روی خود به صحرای سنگی جزیره سکوترا شاهد آن خواهید بود تپه های ساحلی Arther Beach نیز بسیار شگفت انگیز هستند ، سواحل شنی سفید و تپه های شنی بزرگ در نزدیکی ساحل جزیره سکوترا ، آب گرم و کریستالیزه ، کمپینگ، شنا، عکاسی ، تنها چند نمونه از فعالیت های فراموش نشدنی در ساحل Arther است.


شهر صنعا پایتخت یمن

یکی از جاذبه های اصلی صنعا ، مسجد الصالح در پایتخت یمن است. مکان فرهنگی و تاریخی بسیار جذاب برای گردشگران است. همانطور که به نمایی نزدیک از مسجد الصالح می رسید، شاهد سبک معماری شگفت انگیز یمنی خواهید بود که دارای چهار مناره بلند ۱۶۰ متری و دو مناره کوچکتر و چهار گنبد بزرگ است. و تمام ساختمان تزئین شده با تزئینات زیورآلات چوبی و حکاکی و باغ های اطراف آن نیز زیبا هستند. جاذبه دیگر شهر قدیمی صنعا واقع در مرکز شهر است . اساسا، هر چیزی در شهر قدیمی صنعا منحصر به فرد است. این شهر بیش از ۲۰۰۰ سال است که مسکونی است و این امر باعث می شود که مجسمه های بی نظیر ، خانه های باستانی با معماری های اسلامی فوق العاده در آن به نمایش درآید. دوره عثمانی در یمن طیف وسیعی از حمام ها، تقریبا ۱۰۰ مسجد و چندین ساختمان باستانی را گذاشته است. جاذبه دیگر قلعه صنعا است که در یک روستای کوچک و زیبای کوهستانی در جنوب غربی یمن است که در آن شما می توانید قلعه افسانه ای Al-Qahira را ببینید.این یکی از جالب ترین و مشهورترین مقاصد توریستی یمن است و در قله سنگی صخره ای قرار دارد.

مسجد

بندر Al Mukalla Harbor یمن

این بندر اصلی یمن است و در وسط خط ساحلی جنوب واقع شده است. این بندر کاملا شلوغ است، که تقریبا با قایق های ماهیگیری کوچک گه گاه قایق های بزرگ نیز در آن دیده می شود . شکل های معروف و معمولی بسیاری از قایق ها فضای زیبا را ایجاد می کنند. اگر با یک قایق مسافرت می کنید، از بندر Al Mukalla که یکی از شگفت انگیز ترین نقاطی است که باید در یمن ببینید دیدن کنید و در داخل شهر می توانید از اقامتگاه های متعدد، مغازه ها، رستوران ها و سایر امکانات لذت ببرید.

خلیج عدن در یمن

این خلیج در دریای عرب یمن واقع شده است. در شمال غربی، آن را به دریای سرخ از طریق تنگۀ باب المنتب، که حدود ۲۰ مایل است، متصل می کند. این خلیج نام خود را با شهر بندری عدن در یمن، که ساحل شمالی خلیج را تشکیل می دهد، به اشتراک می گذارد. از لحاظ تاریخی، خلیج عدن به عنوان “خلیج Berbera بربرا” شناخته می شود.

separator line

بیشتر بخوانید:

از هزینه های سفر به هامبورگ بیشتر بدانید!

از هزینه های سفر به یونان بدانید!

از هزینه های سفر به ونزوئلا و جاذبه های گردشگری آن بیشتر بدانید

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم




این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits