دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
10 مکان دیدنی در شهر تهران
3
زمان مطالعه: 8 دقیقه
مکان های دیدنی تهران:آیا به دنبال مکان های دیدنی در کلان شهر تهران هستید؟ بهتر است از این راهنمای مفید استفاده کنید و با 10 مکان برتر برای دیدار در پایتخت ایران آشنا شوید....

اماکن دیدنی تهران

آیا به دنبال مکان های دیدنی در کلان شهر تهران هستید؟ بهتر است از این راهنمای مفید استفاده کنید و با 10 مکان برتر برای دیدار در پایتخت ایران آشنا شوید. بنابراین اجازه دهید مستقیما به نکات برجسته بپردازیم.

بازار بزرگ تهران

پیچ و خم کوچه های شلوغ و (مغازه داران) که داخل بازار را پر کرده، بازار تهران را یک مکان و تجربه جالب تبدیل می کند. بازار تهران، زمانی که مردم به داخل آن می آیند، قلب ضرب و شتم کشور می شود. بازار حدود 1000 سال است که فعال بوده ، مسجد جامع عمومی و حمام در بازار تهران قرار دارد، زمانی که در 10 کیلومتری شمال شهر ، منطقه باستانی ری گسترش پیدا کرد، به دلیل وجود بازار تهران بود. این بازار جایی است که تجارت ملی با سیاست ادغام می شود و جای تعجب نیست که انقلاب های گذشته از ان جا آغاز شده است. خانواده های قرن گذشته این افتخار را برای نسل های آینده به یادگار گذاشته اند. هر طبقه بندی محصولات و کالاها دارای خیابان خاص خود است، اما آنچه که معمولا گردشگران را به خود جلب می کند، قدیمی ترین معماری بازار است مثل به مسجد خمینی که رد پایی از دیوارهای قدیمی شهر را به نمایش می گذارد. فقط سعی کنید وقتی پا به تهران گذاشتید این مکان را از دست ندهید!

مکان های دیدنی تهران
بازار بزرگ

موزه ی ملی

لازم است برای هر مسافر حداقل 2 تا 3 موزه ملی مهم در تهران را ببینید. یکی این گزینه ها عبارتند از کاخ گلستان، زمانی که قلب تهران با تمام شکوه و انبوه پادشاه قاجار و ساختمان های بزرگ آن پر از هنر ایرانی جذاب در یک مکان و در یک موزه قرار گرفته است. موزه ملی جواهرات نیز نه برای نشان دادن جلال و جبروت فرهنگ ایرانی است ، و نه برای جلوه دادن حکومت اسلامی به ماهیت فساد پادشاهان. شاید هیچ جای دیگر نتوانید یک مجموعه نادر و عظیم از جواهرات سلطنتی را در یک مکان ببینید. موزه سوم بیشتر منحصر به یک فرد است، مانند لوور کوچک، موزه ملی ایران خانه هایی است که از غنی ترین گنجینه های فرهنگی ایران پس از آن تاریخ پر شده است. هر موزه به همان اندازه موزه های دیگر چشمگیر و جذاب است، با این حال ممکن است بخواهید یک راهنمای ویژه محلی را استخدام کنید زیرا اطلاعات کمی در حوزه زبان انگلیسی دارید و نمی توانید از پس همه چی بر بیایید.

موزه ملی
موزه ملی

تجریش

اگر از مناطق شلوغ خسته شده اید و به دنبال راهی برای فرار هستید،منطقه تجریش بهترین گزینه است که با خرید در رستوران های مدرن و مرکز خرید های مدرن آن کمی حالتان جا آمده و آرامش می گیرید. می توانید از طریق تاکسی یا خط مترو به تجریش بیایید، سپس قدم زدن در بازار محلی، غذای خوب و میان وعده های نزدیک را پیدا کنید، البته باید همه ی این ها را قبل از قدم زدن به سمت کاخ سعدآباد انجام دهید.در اطراف کاخ جایی است که ثروت مند ترین بانک داران، معامله گران و سرمایه گذاران زندگی می کنند، بنابراین سعی کنید برخی از خانه های پنهان شده توسط درختان را ببینید و تماشای جذابیت و شکوه بودن آن را از دست ندهید. بهتر است کمی هم به کاوش مجتمع قصر سعدآباد یا پارک های بزرگ آن، جریان های دره ای، موزه ها و کافه ها پراکنده شوید. بلیط های موزه به طور جداگانه در ورودی بلیط فروخته می شود، احتمالا بهترین موضوع این باشد که کاخ سفید قصر پهلوی (کاخ ملت) و کاخ سبز، همراه با مجموعه سلطنتی خودرو، موزه هنرهای زیبا، موزه فرشچیان خلاق و شاید موزه نظامی در یک مکان قرار گرفته است اگر این بار هم راهنمای توریست استخدام نکنید، باز هم اطلاعات مهمی را از دست خواهید داد. بازدید از هر موزه حداقل 30 دقیقه طول می کشد.

تجریش تهران
تجریش

دربند

برای یک تفریح و تعطیلات آرام، اغلب تهرانی ها به سمت دربند می روند. رفتن ان ها هر چند وقت یکبار بوده و برای پیاده روی، شیرینی های نمونه، با دوستان در باغ چای ملاقات کردن، یا صبح زود صبحانه خوردن می باشد. این افراد برای افزایش این خوشگذرانی ها به پارک جمشیدیه رفته یا فقط به اندازه کافی در همان دربند می مانند تا یک پیک نیک با دید عالی از شهر داشته باشند. اما برای کسانی که فقط می خواهند در محیطی زیبا دره بخندند و شاد باشند، دربند جایی مناسب برای گپ زدن با دوستان، تماشای آب روان و پر جریان و لذت بردن از غذای سنتی ایرانی با هوای تازه است.

مکان دیدنی تهران
دربند

پارک هنر

اگر یک پارک در تهران وجود داشته باشد که برای هنرمندان محلی و پیشرفته مشهور است، این پارک Honarmandan (هنر / هنرمندان) است. این مکان برای دیدن گالری هنری و دیدار با جوانان تهرانی در خانه هنرمندان بسیار مناسب است، همچنین می توانید از گزینه های غذایی سالم تر در رستوران و کافه Veggie استفاده کنید. پس از پایان یافتن کاوش در پارک، فقط در اطراف گوشه ای از دروازه اسپیگ: در مکان هایی مثل ایالات متحده آمریکا حرکت کنید! این دیوارها از گرافیتی ساخته شده است که نمایان گر فعالیت های جنجالی ایالات متحده که در اینجا علیه ایران رخ داده است، می باشد. از پناهگاه زیر ساختمان که سازمان سیا، کودتا در سال 1953 آن را ساخت که حکومت دموکراتیک بسیار محبوب مصدق را در آن جای دهد. حتما باید در این مکان با یک توریست همراه یا شخصی که اطلاعات کافی دارد بروید چون ماجرا هایی در این پارک اتفاق افتاده که نباید آن را از دست بدهید.

پارک هنر تهران
پارک هنر

برج آزادی

برج آزادی ساخته شده در سال 1971 می باشد و در بزرگداشت 2500 ساله امپراتوری ایران، این "دروازه به تهران" به نام "شاهیاد" (یادبود پادشاه) به افتخار شاه نامگذاری شد، اما پس از انقلاب از سال 1979 نام آن به "آزادی" تغییر یافت . ارتفاع این برج 50 متر است و به طور کامل از سنگ مرمر بریده شده است. نمایش اصلی توسط یک نسخه از سیلندر کوروش (اصلی در موزه بریتانیا) اشغال شده است. این سنگ مرمر سفید در استان اصفهان ساخته شده است و شامل هشت هزار بلوک سنگ است که هر کدام با استفاده از یک رایانه محاسبه می شوند و برنامه ریزی شده اند تا همه دستورالعمل های مربوط به کار ساختمان را شامل شوند.

برج آزادی
برج آزادی

پارک لاله

موزه هنرهای معاصر تهران دارای مجموعه ای از بیش از 3000 آیتم شامل نقاشی و مجسمه های هنری قرن نوزدهم و هفدهم است. موزه به عنوان مجموعه ارزش مند ترین شاهکارهای مدرن غربی در خارج از اروپا و آمریکای شمالی شناخته می شود. بعضی از بهترین قطعه ها فقط در حوادث بزرگ نمایش داده می شوند. به عنوان مثال ورودی موزه مارپیچی Guggenheim-esque ، با این حال بزرگترین آثار کشیده شده از افرادی همچون Picasso، Mattise، Van Gogh، Miro، Dali، Bacon، Pollock، Monet، Munch، Moore و Warhol در خود حای داده است. تخمین زده می شود که ارزش این مجموعه حدود 6 تا 3 میلیارد دلار است. موزه فرش ایران نیز در حین راه رفتن در اطراف پارک، فرش مسکن از قرن شانزدهم از جمله درخت زندگی و سایر آثار هنری است.

پارک لاله تهران
پارک لاله

مرکز فرهنگی برج میلاد

مرکز فرهنگی برج میلاد، در ارتفاع 435 متر (1427 فوت) از پایه تا نوک آنتن قرار دارد. این برج جزء شش برج بتنی در جهان است و چهارمین برج بلند مخابراتی در جهان می باشد. این مجموعه شامل یک عرشه تماشا (2015: 15،000 تن)، رستوران گردان، رستوران های اضافی در طبقه همکف، لازاریام، پینت بال، دلفیناریم، سینمای 6 بعدی، خرید و مرکز کنوانسیون و سرگرمی است. اکثر بزرگترین نمایش های موسیقی، تئاتر ها و دیگر رویدادهای این کشور در مرکز فرهنگی میلاد برگزار می شود. همچنین ساخت یک هتل پنج ستاره، مرکز تجارت جهانی و یک پارک فناوری اطلاعات برای آینده در این مکان پیشنهاد شده است.

برج میلاد
برج میلاد

کوه معروف توچال

کوه Tochal در کوه های البرز با یک اسکی معروف زمستانی و بهشت مسافران تابستان است. این برج ها در بالای شهر تهران با دامنه طولانی 12 کیلومتر است و بالاترین ارتفاع آن در ارتفاع 3933 متری (13005 فوت) می باشد. توچال دارای مجموعه ای از آسانسورهای گوندالی است که از پارک ماشین تهران تا توچال قرار گرفته است. اسکی و توچال کابین ها، همه به عنوان بخشی از مجتمع توچال، اجرا می شود. علاوه بر این که در پشت Tochal دروازه Dizin قرار گرفته که در آن کلاس های اسکی و مسابقات مشهور اسکی در طول ماه های تابستان بر گزار می شود.

کوه توچال تهران
توچال

حرم خمینی

نادیده گرفتن سیاست و قدرت، برای یک مرد قوی با یک شیوه زندگی ساده، درایران باعث شده برای خمینی یک حرم بسیار زیبای ساخته بشود. این حرم فوق العاده بزرگ و دقیق است به طوری که ممکن است اشک های چشم خود را نیز در آیینه کاری های آن ترک ترک ببینید. این معماری به مهارت و روح شاعرانه مردم ایران بر می گردد که هنر، زیبایی و طراحی را با هم ترکیب می کنند. بنابراین این آخرین توقف شما در راه به فرودگاه بین المللی است. شاید دیدن از این مکان کمی برایتان بی معنی باشد اما به دلیل معماری های بسیار خاص و هنرمندانه ای که امروزه در این مکان انجام گرفته که کاملا نماددهنر ایرانی می باشد، پیشنهاد ما این است که هرگز بازدید از این مکان را از دست ندهید.

حرم امام خمینی
حرم امام خمینی

در این رابطه بیشتر بدانید:

جاذبه گردشگری قلعه رودخان - جاهای دیدنی قلعه رودخان (فومن - استان گیلان) + تصاویر

تصاویری زیبا از مکانهای گردشگری اصفهان

رشته کوه های آلپ _ منطقه ای مناسب برای گردشگری + تصاویر

ترجمه و تولید مجله دلگرم

مهتاب جهاندار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits