دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با پربازدیدترین جاذبه های جهان آشنا شوید

با محبوب ترین جاذبه های جهان همراه باشید

با پربازدیدترین جاذبه های جهان آشنا شوید
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
معرفی 8 مکان جذاب و دیدنی جهان در این مقاله لیست مکان های جذاب و دیدنی جهان را به شما معرفی میکنیم.

8 مکان جذاب و دیدنی جهان

مردم در تالاب آبی ریلکس می کنند که یک تالاب حرارتی است که رنگ این مرداب به علت وجود گیاهان بدون شاخ و برگ به رنگ سفید و ابی می باشد. وقتی که تصاویر منتشر شده از سفرهای مردم در سراسر جهان را نگاه می کنیم، تشخیص علائم و جاذبه ها کمی سخت می شود.

برای ثبت یک تصویر جذاب از عجایب جهانی یا نشان دادن ثروت های جهانی در قالب یک عکس که نشان دهنده حجم بالای توریست و بازدیدکننده ها می باشد ، باید در یک خط راست و راه مشخصی قدم برداشت. بنابراین چگونه می توانیم از مشاهده یک امفی تئاتر خالی از جمعیت و افرادی که سلفی به دست هستند لذت ببریم؟

در این قسمت از مجله دلگرم قصد داریم 8 مورد از پر طرفدارترین جاذبه های توریستی جهان را معرفی کنیم:

1. دیوار بزرگ چین :

Great Wall of China
دیوار چین

از روی عکس نمی توانید به واقعیت و جذابیت اصلی این دیوار پی ببرید. جالب تر از همه این است که این دیوار پیچ و تاپ های خاص خود را دارد ، پله هایی که بسیار ناهموار هستند و ممکن است تعادل شما را بگیرند. این دیوار به طول 13000 مایل از سمت شرق به غرب کشیده شده و هرساله چیزی نزدیک به 10 میلیون بازدید کننده دارد.

حقیقت این است که در بعصی از فصل ها از تعداد بازدید کننده ها کاسته می شود. اما گاهی اوقات اشتیاق گرفتن سلفی در نقطه ای که دیوار را فتج کردید شما را تا پایان راه هل می دهد . نگران نباشید. قطعا سی درصد خستگی تان در طول مسیر را با دیدن افراد مختلف از جای جای دنیا و زیبایی های این دیوار فراموش خواهید کرد.

تکه ای از این دیوار زیر اب قرار گرفته که بر اثر سیل بوده اما در سال های اخیر به علت خشکسالی دوباره پدیدار شده و سر از اب بیرون اورده است. در واقع هر توریسی باید حداقل یک بار از این میراث جهانی دیدن کند.


2. شهر باستانی پترا :

Petra
شهر باستانی پترا

پترا شهری تاریخی در ۲۶۲ کیلومتری جنوب شهر امان است که درگذشته پایتخت حکومت باستانی نَبَطی‌ها بوده است. این شهر در سده ۴ پیش از میلاد و در زمان تمدنِ نبطی‌ها ساخته شده‌بود. بر طبق روایاتی، این شهر توسط جن‌ها تسخیر شده است. چیزی که در مورد شهر پترا بسیار جلب توجه می کند ، صخره های رنگی رنگی و انعکاس نور انهاست.

کوهن شدیدا بازدید از این جاده را به ما پیشنهاد می کند و ما را به کشف عجایب جدیدی از ان دعوت می کند. تا با بازدید از این مکان خاطره این سفر همیشه در ذهنمان ثبت شود. این مکان جزو یکی از هفت عجایب جهان بوده و شهری بسیار قدیمی و زیباست که همه از دیدن ان لذت خواهند برد. از گنجینه و صومعه این شهر به خوبی مراقبت شده و همبن امر بازدید از این شهر باستانی را ارزشمند می کند.

بر خلاف تصور این که این سفر باید بسیار طولانی باشد ، اما اینگونه نیست. برای بالا رفتن از صومعه فقط هزار قدم راه است. ما به شدت بازدید از این صومعه را به شما توصیه می کنیم‌ . طوری برنامه ریزی کنید که حداقل یک روز را در این مکان سپری کنید.


3. تالاب ابی یا بلو لاگون ایسلند :

Blue Lagoon
تالاب ابی ایسلند

بلو لگون یک چشمهٔ آبگرم و یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌های ایسلند است.این چشمه پرطرفدار 35 سال است که یکی از پر بازدید ترین مکان ها در ایسلند می باشد. این تالاب از نیروی حرارتی ساخته شده و افراد بعد از شناکردن در ان اثرات شفابخش ان را به وضوح می بینند.

ترکیب سولفات و سیلیک اثرات بسزایی را در روش های پزشکی و درمانی گذاشته و به همین علت است که این تالاب ابی در بین مردم بیشتر و بیشتر شناخته شده و افراد زیادی را به خود جذب کرده است. این تالاب سفید و ابی یکی از سوژه های جذاب برای عکاسان است و بر خلاف قیمت بالای بازدید از این مکان باز هم بازدید از ان را به شما پیشنهاد می کنیم . 80 درصد از مردمی که به اسلند سفر می کنند از این تالاب بازدید می کنند.


4. آبشار نیاگارا :

niagara falls
آبشار نیاگارا

ابشار نیاگارا کم کم توریست خود را از دست داده است. و خیلی از افراد بازدید از این مکان و سوار قایق شدن برای رسیدن به ان را امری کلیشه و قدیمی می دانند. این ابشار که بین کانادا و امریکا با واقع شده با وجود این که سال های طولانی است بازدید کننده دارد باز هم ارزش بازدید بالایی دارد. جمعیت توریست هنوز در این مکان بالاست و این جاذبه توریستی هیچ بازدید کننده ای را ناامید بر نمی گرداند.


5.ماچو پیچو :

Machu Picchu
ماچو پیچو یا ماچو پیکچو

ماچو پیچو در ۷۰ کیلومتری شمال غربی کوسکو، در بالاترین نقطهٔ کوه ماچو پیچو، ۲٬۳۵۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است. این اثر از مهم‌ترین آثار باستانشناسی در آمریکای جنوبی و پربیننده‌ترین جاذبهٔ توریستی کشور پرو می‌باشد.این مکان محلی برای نفس گیری و دیدن یکی دیگر از عجایب و جذابیت های دنیاست.

ماچو پیچو نام سنگی گوشه دار یا زاویه دار در کوه پرو می باشد که بازدید از ان تحسین همه را بر می انگیزد. عکس هایی که از این جاذبه توریستی مشاهده می کنید شما را ملزم به گرفتن بلیت می کند بدون این که فرصت کنید از خودتان بپرسید که ایا ارزش هزینه و سفر را دارد یا نه.

از روی عکس نمی توانید تمام جذابیت ها را دیده و قضاوت کنید. اگر فرصت ندارید یک روز در این مکان بمانید بهتر است با قطار و اتوبوس به این مکان رفته و بعد از بازدید برگردید. و حتما لیستی از راه های جایگزین پیاده روی در مچو پیچو را مطالعه کنید.


6.مبعد پارتنون یونان :

پارتنون
مبعد پارتنون واقع در یونان

قلعه پارتنون در یونان , مطمئنا در تمام تصویرهایی که مشاهده کردید شاهد سیل عظیمی از جمعیت در این مکان ها بوده اید. در حالی که پارتنون (معبد) در قلعه یونان مملو از جمعیت است و باید وقت زیادی منتطر بمانید تا بتوانید از ان بازدید کنید اما بهتر است ناامید نشوید و به ما اعتماد کنید. ارزش این را دارد که یک بار هم شده از این قلعه دیدن کنید و تجربه جذاب خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.


7. پارک ملی بنف در کانادا :

Banff National Park
پارک ملی بنف کانادا

پارک ملی بنف , این مکان یکی از باشکوه ترین و قدیمی ترین پارک های ملی در کانادا می باشد که هرساله بالغ بر چهار میلیون بازدید کننده را به سمت خود می کشاند. جذابیت های زیادی در این پارک قرار گرفتع از جمله یخچال های طبیعی و غارها . اما مجبور نیستید از جزئیات ان هم بازدید کنید. در این مکان رستوران های زیاد، خرده فروشی ها و جاذبه های فرهنگی بسیاری برای بازدید کننده ها وجود دارد .


8. لاساگرادا فامیلیا :

Sagrada Família
کلیسای ساگرادا فامیلیا

ساگرادا فامیلیا کلیسای کاتولیک واقع در شهر بارسلون است که حتما در سفر خود به بارسلونا دیدن از لاساگرادا فامیلیا را فراموش نکنید. این مکان طراح اسپانیایی به نام آنتونی گاودی دارد. مشاهده ساختارهای بیرونی این مکان برای توریست ها کافی است اما جاذبه زیاد ان شما را به سمت داخل سوق می دهد.‌

هر ساله سه میلیون نفر انسان از سراسر دنیا از این مکان بازدید می کنند. برج های بلند و سر به فلک کشیده که ببش از صد سال قدمت دارند. با وجود مشهور نبودن این مکان اما به پیشنهاد ما این یک جاذبه توریستی است که نبتید از دست بدهید.

divider

جاذبه های گردشگری مالدیو در اقیانوس هند + تصاویر

معرفی جاذبه های گردشگری ارمنستان + عکس

جاذبه های گردشگری کاخ سلطنتی مادرید اسپانیا

ترجمه شده توسط :

مهتاب جهاندار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits