دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مناطق عجیب و دیدنی استرالیا سرزمین کانگوروها
2
زمان مطالعه: 9 دقیقه
استرالیا سرزمین کانگوروها:این کشورمتشکل از جمعیتی بومی است که تقریبا 50000 سال با مهارت های بقا زندگی کرده اند و این مهارت ها از نسلی به نسل دیگر منتقل شده.

استرالیا سرزمین کانگوروها

این کشورمتشکل از جمعیتی بومی است که تقریبا 50000 سال با مهارت های بقا زندگی کرده اند و این مهارت ها از نسلی به نسل دیگر منتقل شده. در چهار دهه گذشته، مهارت های هنری آنها به طرز شگفت آوری شکوفا بوده است.استرالیا یک کشوری ساحلی است و شهرهای بزرگ آن مانند سیدنی ،ملبورن، پرت، بریزبن و آدلاید همه ساحلی هستند و چشم اندازهای غنی و سر سبز بسیار شگفت انگیزی دارند.این کشور دارای بهترین انگورها ، میوه ها و سبزیجات جهان است.

همچنین رستوران های این کشور به استانداردهای جهانی رسیده اند و سرآشپزان جوان، با استعداد و پر انرژیی دارند که همواره در حال کشف بی نظیرترین طعم ها هستند.اغلب گردشگران اولین چیزی که از سفر خود به استرالیا را به یاد می آورند نوشیدنی های بی نظیر این کشور در رستوران های دلنشینی است که چشم اندازهای فوق العاده زیبایی به تاکستان یا سواحل دیدنی استرالیا دارند که از آن به بهشت معاصر یاد میکنند.با دلگرم همراه باشید تا با مناطق گردشگری استرالیا آشنا شوید.

مناطق گردشی استرالیا

کشور استرالیا با داشتن 755 گونه، متنوع ترین کشور جهان از لحاظ زیست بوم می باشد.
اگر دوست دارید کانگوروها را از نزدیک ببینید حتمأ سفر به استرالیا را در لیست سفرهای خود قرار دهید.
کانگوروها فقط در استرالیا یافت می‌شوند اما محل دقیق زندگی آن‌ها نسبت به گونه شان متفاوت خواهد بود. مثلأ موش کانگورو تمایل دارد تا در مناطق مرطوب و جنگل‌های بارانی زندگی کند ، کانگوروی خاکستری در جنگل‌ها زندگی می کنند و کانگوروهای درختی در مناطق نسبتأ خشک‌تری زندگی کرده و تمایل دارند که محل زندگی‌شان در نزدیکی درختان باشد.
 سفری کوتاه به استرالیا، سرزمین کانگورو‌ها و صخره های مرجانی

 سفری کوتاه به استرالیا، سرزمین کانگورو‌ها و صخره های مرجانی

سفری کوتاه به استرالیا، سرزمین کانگورو‌ها و صخره های مرجانی

استرالیا چیزهای عجیب و غریب زیادی برای ارائه و حقایق عجیب و باورنکردنی زیادی دارد که نه تن‌ها چشمان شما را باز می‌کند بلکه وادارتان می‌کند حداقل یک بار هم که شده از این کشور دیدن کنید.

سرپوش - استرالیا جزایر بی شماری دارد و از نظر سطح خشکی ششمین کشور بزرگ جهان است. نام این کشور از واژه لاتین «australis» گرفته شده که به معنای «جنوبی» است. زیبایی و جذابیت این کشور باعث شده مردم همیشه به این کشور سفر و از آن دیدن کنند به ویژه از شهرهایی مثل بریسبان، پرث، ملبورن و سیدنی. استرالیا چیزهای عجیب و غریب زیادی برای ارائه و حقایق عجیب و باورنکردنی زیادی دارد که نه تن‌ها چشمان شما را باز می‌کند بلکه وادارتان می‌کند حداقل یک بار هم که شده از این کشور دیدن کنید. حالا آماده باشید با حقایق عجیب و دیدنی استرالیا آشنا شوید.

قدیمی‌ترین فسیل جهان

مناطق گردشی استرالیا

فسیل چیزی است که از زمان‌های بسیار دور حفظ شده است و می‌تواند بقایای انسان، حیوان یا گیاهان باشد. به نظر می‌رسد استرالیا قدیمی‌ترین فسیل جهان را دارد. سیانوباکتریا قدیمی‌ترین فسیلی هستند که هنوز در استرالیا وجود دارند. این میکروارگانیسم‌ها که توانایی فتوسنتز دارند در دسته باکتری‌ها جای می‌گیرند. تصور می‌شود این فسیل به ۳.۵ میلیارد سال پیش تعلق دارد. این یک کشف شگفت انگیز است، زیرا قدیمی‌ترین سنگ هایی که در حال حاضر وجود دارند ۳.۸ میلیارد ساله هستند.

حدود ۲۰۰ زبان مختلف در استرالیا صحبت می‌شود؛استرالیا ششمین کشور بزرگ جهان است. به مرور زمان مردم زیادی به استرالیا مهاجرت کردند که شاید به دلیل مکان‌های فوق العاده شگفت انگیز آن یا برای داشتن یک زندگی بهتر باشد. استرالیا کشوری است که فرهنگ هایی از سراسر جهان و مردمی با ملیت‌های مختلف آسیا، آفریقا، اروپا و ... در آن زندگی می‌کنند که هرکدام با زبان خودشان با دیگران ارتباط برقرار می‌کند و به همین دلیل استرالیا کشوری است که بیش از ۲۰۰ زبان مختلف در آن صحبت می‌شود.

بزرگترین کوه صخره ای جهان

مناطق گردشی استرالیا

به نظر بیشتر افراد صخره چیز چندان جالبی نیست. اما وقتی صخره مورد نظر، عظیم، قدیمی و باارزش باشد همه چیز درباره آن فرق می‌کند. استرالیا بزرگترین صخره جهان را دارد که به شکل خوبی حفظ شده است. این صخره کوه آگوستوس نام داشته و در غرب استرالیا قرار دارد. این صخره یک نشانه طبیعی است که سزاوار است فضایی برای خود در پارک ملی داشته باشد. با وجود سواحل و پارک ها، این صخره اهمیت خودش را دارد و یکی بهترین نقاط غرب استرالیا، پرطرفدار و محل کشف و ماجراجویی است.

سمی‌ترین مار جهان

مناطق گردشی استرالیا

استرالیا مارهای سمی زیادی دارد بنابراین جای تعجب نیست که یکی از خطرناک‌ترین مارهای جهان را نیز داشته باشد. سم بسیاری از این مار‌ها برای فلج کردن طعمه و هم چنین برای دفاع استفاده می‌شود و همین موضوع آن را برای انسان خطرناک می‌کند. مار «تایپان» بسیار سمی است و توانایی فوق العاده‌ای در استتار در محیط دارد بنابراین انسان به سختی متوجه حضور آن می‌شود. گفته می‌شود که یک قطره از سم این مار به راحتی صد مرد را از پای درمی آورد. نیش آن بسیار دردناک است و اگر پادزهر به موقع نرسد به سرعت باعث سکته و مرگ می‌شود.

گونه‌های مختلف کانگورو

کانگورو حیوان ملی استرالیاست و جالب است بدانید که ۶۰ گونه مختلف کانگورو در استرالیا وجود دارد. در واقع اهمیت آن‌ها به حدی است که روی نشان ملی استرالیا می‌توان تصویرشان را دید. بزرگترین گونه ها، کانگوروی قرمز و کانگوروی خاکستری هستند. در سفرتان به استرالیا حتما این حیوان را خواهید دید.

بیشترین جمعیت یونانی

مناطق گردشی استرالیا

سرشماری سال ۲۰۱۱ استرالیا نشان می‌دهد که ملبورن بیشترین جمعیت یونانی استرالیایی را دارد. این شهروندان کاملا یونانی هستند یا ریشه های یونانی دارند که یا به استرالیا مهاجرت کرده و یا پناهنده شده اند. در میان گروه‌های قومی مختلف در استرالیا، یونان جایگاه هفتم را دارد. علاوه بر این استرالیا بیشترین جمعیت یونانی در جهان را دارد.

بزرگترین جزیره ماسه‌ای دنیا

مناطق گردشی استرالیا

جزیره «فریزر» بزرگترین جزیره ماسه‌ای دنیاست و این هم یکی دیگر از حقایق باورنکردنی استرالیاست. مساحت کلی این جزیره ۱۶۳۰۰۰ هکتار و طول تپه ماسه‌ای آن ۷۵ کیلومتر است. ماسه‌های این جزیره حدود ۷۵۰ هزار سال پیش و در اثر فعالیت‌های آتشفشانی انباشته شده اند. مناظر متعدد پانوراما به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد زیباترین مناظر را از این جزیره ببینند.

پاک‌ترین هوای جهان

مناطق گردشی استرالیا

هوا بخش مهمی از محیط زیست ماست که در آن نفس می‌کشیم و دمای زمین را قابل سکونت نگه می‌دارد. شما حتما از اهمیت هوا برای حیات گیاهان، حیوانات و انسان‌ها آگاهی دارید؛ بنابراین داشتن هوای بدون مواد سمی بسیار اهمیت دارد. جزیره تاسمانیا در استرالیا پاک‌ترین هوای جهان را دارد. این موضوع به علت عرض جغرافیایی و فاصله آن از سایر خشکی های زمین است.

مسابقه سوسک‌ها در بریسبان

مناطق گردشی استرالیا

بریسبان یکی از شهرهای پرجمعیت استرالیاست. از سال ۱۹۸۲ مسابقه جالب و سرگرم کننده سوسک‌ها در این شهر آغاز شده است. مانند همه موارد ذکر شده در بالا، این هم خبر شگفت انگیزی برای شماست، اما این رویداد در واقع اهمیت زیادی دارد. هر سال در روز ملی استرالیا در ۲۶ ژانویه این رویداد برگزار می‌شود. این سوسک‌ها خریداری شده یا توسط شرکت کنندگان به مسابقه آورده می‌شوند.

صندوق پستی در صخره بزرگ مرجانی

مناطق گردشی استرالیا

بزرگترین سیستم صخره مرجانی جهان در استرالیا قرار دارد. این صخره در واقع ترکیبی از یک صخره عظیم، مرجان، ماسه و سایر موادی است که زیر سطح آب قرار دارند. این صخره بسیار زیباست و هر روز گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. صخره مرجانی در امتداد کوئینزلند قرار داشته، ۲۳۰۰ کیلومتر طول دارد و در ۷۲ کیلومتری ساحل یک صندوق پستی وجود دارد. گروه هایی از این صخره مرجانی و هم چنین صندوق پستی حفاظت می‌کنند. از یک قایق یا کشتی برای تحویل نامه یا کارت پستال به این صندوق پستی استفاده می‌شود.

قدیمی‌ترین گل جهان

مناطق گردشی استرالیا

گل خاص‌ترین بخش گیاه است که زیبایی فوق العاده‌ای را نمایش می‌دهد. یکی از چیزهای فوق العاده عجیب و حقایق استرالیا این است که می‌توانیم در آن قدیمی‌ترین گل دنیا را که ۱۲۰ میلیون سال پیش وجود داشته ببینیم. فسیل این گل در نزدیکی ملبورن کشف شده است. این گیاه که قدیمی‌ترین گل دنیا را دارد از تنها دو برگ و یک گل تشکیل شده است. هم چنین تعدادی از قدیمی‌ترین درختان مو نیز در استرالیا کشف شده اند. استرالیا پر از چیزهای قدیمی و منحصربفرد است. حفظ چنین فسیل گیاهی به مدت طولانی بسیار مشکل است، اما هوای استرالیا برای حفظ گل و گیاه بسیار مناسب است.

بالاترین قیمت برق در دنیا

مناطق گردشی استرالیا

قیمت برق در کشورهای مختلف تفاوت دارد حتی در برخی موارد قیمت آن در قسمت‌های مختلف یک کشور نیز متفاوت است. جالب است بدانید که استرالیا گران‌ترین برق را دارد و رقم قبض استرالیایی‌ها از همه مردم دنیا بالاتر است. باوجود اینکه در کشورهایی مثل آلمان، ایتالیا و دانمارک برق مالیات سنگینی دارد هنوز هم قبض‌های برق در استرالیا از همه جا گران‌تر هستند.

طولانی‌ترین حصار جهان

مناطق گردشی استرالیا

معمولا وقتی در مورد شگفتی‌های مصنوع جهان فکر می‌کنید احتمالا آخرین چیزی که ممکن است به ذهنتان برسد، حصار است. در حالی که حصار‌ها معمولا برای حفاظت یا محدود کردن یک منطقه به کار می‌روند، طولانی‌ترین حصار جهان در استرالیا به عنوان یکی از شگفتی‌های انسان ساخت جهان به شمار می‌رود. حصار دینگو ۵۶۱۴ کیلومتر طول دارد و در دو ایالت کوئینزلند و استرالیای جنوبی کشیده شده است. کار روی این حصار در دهه ۱۸۸۰ آغاز شد و سرانجام در سال ۱۸۸۵ به پایان رسید.

تنها قاره‌ای که هیچ آتشفشان فعالی ندارد

مناطق گردشی استرالیا

آتشفشان‌ها یکی از نیروهای طبیعت هستند، در واقع آن‌ها آنقدر قدرتمند هستند که فوران یک آتشفشان در سال ۲۰۱۰ در نزدیکی ایسلند، پروازهای هوایی اروپا را متوقف کرد و خاکستری آن تا صد‌ها کیلومتر منتشر شد. معمولا دو نوع آتشفشان فعال و خاموش وجود دارد. آن هایی که علائمی از فوران نشان می‌دهند یا در چند دهه اخیر فوران داشته اند فعال و آن هایی که هیچ نشانه‌ای از فوران ندارند غیرفعال هستند. استرالیا تنها قاره جهان است که هیچ آتشفشان فعالی ندارد.

منبع:شهر سرپوش


مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits