دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
از ورزش کونگ فو چه می دانید؟
93
زمان مطالعه: 6 دقیقه
از ورزش کونگ فو چه می دانید؟-کونگ‌ فو-تاریخچه کونگ فو,تاریخچه کونگ فو جدید-مبارزه کونگ فو ضربه مرگبار-هیئت کونگ فو استان اصفهان

از ورزش کونگ فو چه می دانید؟

کونگ فو یکی از متداول ترین انواع ورزش های رزمی است که از هنرهای رزمی و جنگ های انفرادی کشور چین نشأت گرفته است. کونگ فو یک اسم عام است و اصطلاحی است که هر نوع هنر رزمی که از چین گرفته شده را شامل می شود.این ورزش رزمی، تمام حرکات آهسته و ظریف، از نحوه گام برداشتن در هر تی چی Tai Chi گرفته تا چرخش سریع و حرکات نمایشی و پرشکوه در ووشو Wu Shu و نیز حرکات سریع در فاصله نیدیک یک مبارز و جنگجوی وینگ چون Wing Chun و هر حرکت دیگر ما بین آنها را شامل می شود.ترجمه و برگردان مستقیمی در زبان انگلیسی برای این کلمه وجود ندارد.اما در ترجمه لفظ کونگ Kung به معنای دست یابی یا عمل و فو Fu نیز به معنای شخص با فرد است.

از ورزش کونگ فو چه می دانید؟

این معنی، دقیقاً می رساند که چرا یک هنرجوی کونگ فو، هنر رزی خود را در واقع روشی برای زندگی می داند نه یک سری حرکات فیزیکی.چرا که کونگ فو شامل مطالب بسیار گسترده و گوناگونی از هنرهای رزمی می باشد.این کافی نیست که به سادگی بگوئیم: کونگ فو تمرین می کنم؛ معمولاً هنر جویان کونگ فو به چگونگی ایستادن و حرکات سریع که از شائولین Shaolin تأثیر گرفته، استناد می کنند.غالباً حیواناتی را در حال نمایش حرکاتشان مشاهده می کنید، شما می توانید بیشترین وجه اشتراک میان حرکات حیواناتی نظیر: (ببر، اژدها، مرغ ماهیخوار، مار) و این ورزش را ببینید.در واقع یکی از اهداف این هنر، تقلید از مخلوقات طبیعت است، لذا حملات کونگ فو به همان اندازه و شاید بیشتر، مهلک و مرگبار هستند.

از ورزش کونگ فو چه می دانید؟

چه بسا، ضربه انگشت یک کونگ فو کار حرفه ای تأثیر و شدت ضربه مشت را داشته باشد.در کونگ فو، به علت وجود تاریخ و پیشینه گسترده و در حال توسعه آن، سلاح های بسیار پیچیده ای وجود دارد؛ از حرکات وزنی، سنگین و طاقت فرسای راهبی در حال روشن کردن چراغ گرفته تا حرکات چابک و سریع شمشیری عریض و زیبا.چه مقدار از چگونگی سلاح ها و آنچه که مربوط به طریقت کونگ فو است را فرا گرفته و اجراء می کنید.سی فو sifu نامی است که در چین به آموزگاران و مربیان این هنر رزمی گفته می شود که ترجمه تحت الفظی "معلم" است. در تعلیمات و تمرینات جسمانی کونگ فو چه مواردی باید مورد توجه قرار گیرند؟ راه ها و روش های بسیاری برای حفظ سلامت وجود دارند همچون: بازی های سنتی وو کین Wuqin، تای چی چوآن Tai Chi Chuan، شمشیر تای چی Tai Chi sword، وینگ چون Wing Chun و کونگ فو شائولین Shaolin Kung Fu و نیز در دنیای مدرن، روش هائی همچون قدم زدن، آهسته دویدن، شنا و ... وجود دارد که همه اینها به حفظ و نگهداری سلامت فرد کمک می کنند.پیروی و اطاعت از اصول و قواعد باید در ذهن شخص جای گیرد، راه های رسیدن به آن اهمیت زیادی ندارند.

۱) تمرینات و آموزش قدم به قدم، که بستگی به میزان توانائی شخص دارد.حفظ سلامت و شادابی با انجام تمرینات ورزشی، راهی است برای طولانی تر نمودن عمر.نشاط و شادابی به دست نمی آ ید مگر با انجام تمرینات منظم جسمانی.میزان و شدت تعلیمات و حرکات بدنی در هنگام انجام تمرینات باید به طور صحیح کنترل شود.چنانچه تمرینات به حدی ضعیف، کند و یا بسیار قوی و با شدت انجام شوند، هدف و منظور ما تأمین نخواهد شد. انجام تمرینات خارج از محدوده طاقت و تحمل بدن منجر به خستگی های غیرعادی و شدید و در نتیجه، رساندن آسیب های جدی به بدن خواهد شد.باید به این نکته توجه داشت که تمرینات باید مرحله به مرحله و نیز با در نظر داشتن توانائی و طاقت شخص انجام گیرند.روش درست برای تنظیم و کنترل شدت تمرینات کدام است؟در حال حاضر این کار به وسیله اندازه گیری نبض، بعد از انجام تمرینات و محاسبه آن صورت می گیرد.فرمول این است: (تمرینات متناسب با ریتم قلب = سن ۱۷۰)

از ورزش کونگ فو چه می دانید؟

به عنوان مثال مردی ۴۰ ساله را در نظر بگیرید؛ اگر ریتم قلب وی بعد از تمرین ۱۳۰ باشد به این معنی است که شدت تمرینات مناسب است. چنانچه ریتم نبض، آشکارا بالاتر از ۱۳۰ باشد، نشان دهنده این است که شدت تمرینات بسیار زیاد و سخت بوده است.بدنسازي در كونگ فو انسان در طول تاریخ برای بقای خود سعی نموده که در وحله اول خود را با محیط اطرافش سازش دهد تا بتواند بین خود و طبیعت یک هماهنگی به وجود آورد و در مرحله دوم سعی نموده از پیشامدهایی که در طبیعت موجود است به نفع خود بهره برداری نماید و با تلاش و مبارزه ، مشکلات را رفع و آنها را تابع خود نماید. پس نتیجه می گیریم که اگر ضعفی داشته و داریم ریشه اش در ما نیست بلکه از متفاوت بودن قوای طبیعت و یا موجودات اطرافمان می باشد.

از ورزش کونگ فو چه می دانید؟

برای از بین بردن ضعفها قبل از هر چیز باید با آن به مبارزه و مقابله برخاست ، تا با شناخت کامل و تمرینات شخصی آنها را رفع کرده و از سوی دیگر برتری انسان را در آن به اثبات برسانیم. البته در انسان کمبود و ضعفهای بسیاری وجود دارد . یکی از اینها که درحین ورزش همراهان کونگ فو به آن برخود می کنند و در جهت نابودی این ضعف اقدام می شود ، درد گرفتن بدن در مقابل ضربه می باشد. در بدن انسان نقاطی وجود دارد که با یک ضربه عادی به آن نقطه درد شدیدی به وجود می آید. برای از بین بردن نسبی این ضعفها در بدن تمریناتی در اختیار همراهان با نام بدنسازی گذاشته می شود و حدالامکان سعی شود که بدن را در مقابل ضربه مقاوم سازد .

ابتدا تمرینان باید خیلی ساده و صحیح انجام گیرد ، یعنی نمی توان بدنی را که تمرین ندارد و از نظر بدنسازی مبتدی می باشد با ضربات محکم روبرو ساخت چون در آن صورت نتیجه عکس حاصل می شود و شاید آسیبی به شخص برسد. برای شروع ابتدا باید پوست را آماده کرد. برای آماده سازی پوست می توان از کف یا پشت دست استفاده کرد، که در اوایل کار از روی لباس ضربه باید زده شود. بدنسازی در کونگ فو مظهر مقاومت انسان در برابر ضربات بسیار سنگین و کشنده ، چه فیزیکی و چه روانی می باشد. در کونگ فو برای بدنسازی روش خاصی اتخاذ می شود ، که با سایر ورزشهای دیگر متفاوت بوده و به خاطر داشتن روش خاص ، منحصر به فرد و استثنایی توانسته است وجه خاصی در میان ورزش های رزمی کسب کند . روشهایی که همه کس را یاری انجامشان نیست.کونگ فو داشتن هیچگونه نقطه ضعفی را در بدن جایز نمی داند . برخلاف ورزشهای رزمی دیگر که از نقاط ضعف بدن خود می گریزند و آن نقاط را در ضعف خود باقی می گذارند. هیچگاه در راه حق خود از سختی ها مهراسید.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (93 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

جلال | ۹ سال پیش
سلام من از سن 12 سالگی کونگ فو توآ کار میکردم ولی 4 خط توآ دارم در شهر ما استقبال نمیشه باید چکار بکنم
0
10

hits