دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رده اول تا پنجم رشته های ورزشی معروف دنیا
19
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پنج تا از معذوف ترین ورزش های دنیا در این مقاله ذکر شده است

مجله دلگرم قصد دارد در این مقاله خوانندگان خود را با معروف ترین ورزش های دنیا از رده یکم تا پنجم دنیا آشنا کند، شاید با دیدن جایگاه بعضی از این ورزش ها تعجب کنید.

رده اول تا پنجم رشته های ورزشی معروف دنیا

رده اول تا پنجم رشته های ورزشی معروف دنیا 1. فوتبال
فوتبال مشهورترین وزش دنیاست. امروزه حدود 3.5 میلیارد از مردم دنیا یا فوتبال بازی می کنند و یا به تماشای آن اکتفا می کنند. فوتبال در اروپا، آسیا، جنوب آمریکا، آفریقا ، شمال آمریکا و تقریبا سرتاسر دنیا شهرت خاصی دارد.
حقیقت جالب: در یک بازی حرفه ای فوتبال هر بازیکن تقریبا 8 کیلومترمی دود.

رده اول تا پنجم رشته های ورزشی معروف دنیا 2. کریکت
دومین ورزشی که در دنیا محبوبیت زیادی دارد کریکت است. کریکت اولین بار از بریتانیا آمد، اما امروزه در استرالیا ، نیوزلند و کشورهای آفریقایی شهرت یافته است. کریکت در هند و پاکستان طرفداران بیشتری نسبت به فوتبال دارد. هر ساله حدود 3 میلیارد نفر در دنیا این ورزش را بازی و یا دنبال می کنند.
حقیقت جالب: 400 میلیون نفر_حدود 40% از جمعیت هند_ بازی های مهم کریکت را در تلویزیون تماشا می کنند.

رده اول تا پنجم رشته های ورزشی معروف دنیا 3. هاکی روی چمن
هاکی روی چمن جایگاه سوم را در لیست مشهورترین ورزش های دنیا دارد. تقریبا دو میلیارد نفر در دنیا هاکی روی چمن را بازی و یا در تلویزیون دنبال می کنند. کشورهای آسیایی، اروپایی، آفریقایی، همچنین استرالیا به این ورزش اهمیت زیادی می دهند.در آمریکا هاکی روی چمن بیشتر ویژه دبیرستان های دخترانه می باشد.
حقیقت جالب: هاکی روی چمن ورزشیست که از قدیم مرسوم بوده است. نقاشی های 4000 سال پیش در مصر حاکی از این است که مردمان آن زمان هم هاکی روی چمن را می دانستند.اما با این تفاوت که قوانین بازی ایسن روزها کمی تغییر کرده است.

رده اول تا پنجم رشته های ورزشی معروف دنیا 4. تنیس
حدود 1 میلیارد نفر در دنیا بازیکن تنیس هستند و یا به عنوان تماشاچی برای دیدن این بازی حاضر می شوند. تنیس اولین بار از فرانسه آمد اما امروزه در استرالیا، اورپا، آسیا و آمریکا نیز شهرت خاصی دارد.
حقیقت جالب: طولانی ترین بازی تنیس حدود 11 ساعت و 5 دقیقه به طول انجامید.

رده اول تا پنجم رشته های ورزشی معروف دنیا 5. پینگ پونگ
بازی پینگ پونگ یا تنیس روی میز حدود 900 میلیون تماشاچی و بازیکن دارد. امروزه این ورزش در کشورهای چین، کره وسنگاپور بیشتر بازی می شود.
حقیقت جالب: در تنیس روی میز توپ می تواند بیش از 160 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

برگردان توسط مجله دلگرم
(اعظم بهادر)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.9 از 5 (19 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits