دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
افزایش وزن،چرا در میانسالی دچار افزایش وزن میشویم؟
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش وزن و افزایش وزن در میانسالی-افزایش وزن-افزایش وزن در میانسالی-ورزش مداوم-ورزش متناوب و خوردن غذای سالم-افزایش وزن-اضافه وزن در سنین میانسالی-سنین جوانی و میانسالی-بیشتر ورزش كنید-كالری مصرفی-كاهش وزن در میانسالی-افزایش وزن-باعث كاهش وزن

افزایش وزن و افزایش وزن در میانسالی

افزایش وزن و افزایش وزن در میانسالی:

محققین معتقدند اغلب آمریكایی ها با وجود ورزش مداوم و استفاده از غذاهای مناسب این مقدار اضافه وزن را طی ۱۰ سال آینده خواهند داشت.
در حقیقت، به طور متوسط افراد در سنین جوانی سالانه حدود ۴۵۴ گرم یا ۹۰۸ گرم اضافه وزن پیدا می كنند كه ورزش متناوب و خوردن غذای سالم می تواند از این افزایش وزن جلوگیری به عمل بیاورد یا حداقل میزان آن را كاهش دهد.
البته اضافه وزن در بین جوانان كاملاً عادی و رایج است.

اما افزایش وزن و اضافه وزن در سنین میانسالی خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد، برای هر ۱ كیلوگرم اضافه وزن در آقایان خطر ابتلا به دیابت در آنها در ۱۰ سال آینده ۷ درصد افزایش پیدا می كند و افزایش هر ۲‎/۵۴ سانتی متر دور كمر در ۱۰ سال آینده، ۲۰ درصد خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.
وقتی كه جوانان بیش از حد معمول دچار اضافه وزن می شوند، خطر ابتلا به بیماری پوكی استخوان و جراحی زانو در آنها را سه برابر می كند.


افزایش حدود ۲۱ كیلو وزن در سنین جوانی و میانسالی خطر ابتلا به سرطان سینه در بانوان را دو برابر می كند و زنانی كه قبلاً به سرطان سینه مبتلا شده اند، اگر دچار اضافه وزن شوند احتمال بازگشت مجدد سرطان و یا مرگ ناشی از آن ۳۵ درصد است.

افزایش وزن و افزایش وزن در میانسالی

بنابراین وقتی كم كم سن بالا می رود باید سعی كنید بیشتر ورزش كنید و كالری مصرفی خود را ۱۰۰ تا كم كنید و ۲۰۰۰ قدم به قدم های خود اضافه كنید یا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در روز پیاده روی كنید. دو راه بسیار ساده برای كم كردن این ۱۰۰ كالری وجود دارد، می توانید یك فنجان پاستا همراه با سبزیجات به عنوان شام بخورید یا به جای استفاده از چیپس بعد از ناهار خود از كمی میوه تازه استفاده كنید.


البته ناگفته نماند كه میزان فعالیت شما، كلیدی است كه روی وزن شما اثر مستقیم دارد. مطالعات جدید نشان می دهد ۳ مرتبه پیاده روی سی دقیقه ای در هفته می تواند برای كاهش وزن شما كافی باشد و برای جلوگیری از هر گونه افزایش وزن ۴۵ تا ۶۰ دقیقه پیاده روی در روز، یا انجام كارهای منزل یا فعالیت های مشابه، لازم و ضروری است. مردان و زنان مسنی كه وزن مناسب و خوبی دارند از سبزیجات خام، میوه و حبوبات بیشتر استفاده می كنند و از گوشت و لبنیات پرچرب مثل كره و مارگارین، كمتر استفاده می كنند.
غلات هم مثل سبزیجات و میوه جات باعث كاهش وزن می شوند. چنانچه این رژیم غذایی را همراه با ورزش رعایت كنید، دچار اضافه وزن نخواهید شد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits