دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مکمل های ورزشی سرشار از مواد مخدر + عکس
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مکمل های ورزشی سرشار از مواد مخدر + عکس-مواد غذایی و روش های مناسب برای غنی سازی خون-عوارض مکمل های ورزشی-وجود مواد مخدر در برخی از انواع مکمل‌های ورزشی-دو مکمل ورزشی حاوی آنالوگ های مخدر متامفتامین شناسایی شد-رد پای «شیشه» در «مکمل های لاغری و...

مکمل های ورزشی سرشار از مواد مخدر + عکس

مکمل های ورزشی سرشار از مواد مخدر

یافته‌های جدید نشان داده است که در یکی از مکمل‌های بسیار پرفروش در آمریکا به نام Craze موادی شبیه به متامفتامین (شیشه) که نوعی مخدر است وجود دارد، این ماده برای مصرف انسانها مناسب نیست و خطراتی ایجاد می‌کند.

مدیر این تحقیقات دکتر "پیتر کوهن" می‌گوید: در سال‌های اخیر موادی که غیر قانونی هستند، در مکمل‌های ورزشی یافت می‌شوند بعد از اینکه تعدادی ورزشکار از دادن تست دوپینگ خودداری کردند ما به بررسی Craze پرداخیتم و متوجه شدیم که نوعی متامفتامین در این مکمل وجود دارد.

در این تحقیقات سه نوع Craze مورد بررسی قرار گرفت. یک نوع آن از فروشگاه‌ها و دو نوع دیگر به صورت آنلاین خریداری شد.

تیم تحقیقاتی از روش‌های پیشرفته برای تشخیص مواد تشکیل دهنده این مکمل استفاده کرد. میزان متامفتامین در این مکمل‌ها به میزانی بود که محققان تشخیص دادند وجود آن تصادفی نیست. بر روی لیبل مکمل‌های Craze نوشته شده است که حاوی فنیل‌تیلامین است. ترکیباتی که در این ماده وجود دارند می‌توانند بی خطر و یا خطرناک باشند. اگر این یافته‌ها توسط اداره دارو و غذای آمریکا تایید شود، اقدامات لازم برای هشدار دادن به مصرف کنندگان انجام خواهد شد.

مکمل های ورزشی سرشار از مواد مخدر + عکس


منبع : isna.ir



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits