دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برای داشتن شکم شش تکه چکار کنیم؟
9
زمان مطالعه: 5 دقیقه
برای داشتن شکم شش تکه چکار کنیم؟-عضلات شش تکه

برای داشتن شکم شش تکه چکار کنیم؟، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

برای داشتن شکم شش تکه چکار کنیم؟

برای داشتن شکم شش تکه چکار کنیم؟

تمرینات هوازی به تنهایی کافی نیست

این یک واقعیت است و باید بدانید که تمرینات هوازی به تنهایی برای سوزاندن چربی شکم کافی نیست و شما باید تمرینات قدرتی یا وزنه را نیز به روند برنامه خود اضافه کنید. چرا؟ چون تمرینات قدرتی توده عضلانی را افزایش می دهند و چون عضلات فعالیت متابولیکی شدیدتری نسبت به چربی ها دارند (انرژی بیشتری برای زنده بودن نیاز دارد)، به همین علت شما چربی بیشتری خواهید سوزاند.

استرس باعث چربی شکم می شود

استرس عامل چربی شکمی است. چون وزن شما تحت تأثیر هورمون هایی است که کورتیزول، انسولین و لپتین نامیده می شود.

کورتیزول: هورمون استرس است که باعث ذخیره کردن چربی می شود. اگر شما بدنتان را تحت استرس روزانه قرار دهید، به عنوان مثال: ساختار تمرینی اشتباه، تمرین بیش از حد، استرس در خانه یا محل کار، استرس ناشی از رژیم غذایی یا کمبود خواب باعث تحریک این هورمون می شود.

لپتین: توسط سلول های چربی تولید می شود و نقش مهمی در کنترل اشها دارد، همچنین می تواند سرعت سوخت و ساز بدن را کاهش دهد، این یعنی یه خبر خوب! اما برای تنظیم این هورمون شما باید فعال باشید و ورزش کنید.

تحقیقات نشان داده است که چربی اضافه بدن می تواند باعث مقاومت در برابر لپتین شود به این معنی که مغز شما به وسیله ی لپتین تحت تأثیر قرار نمی گیرد وقتی مغز تحت تأثیر قرار نگیرد یعنی ولع شما برای خوردن زیاد می شود و احساس سیری نمی کنید.

انسولین: هر بار که شما وعده غذایی با کربوهیدرات بالا یا یک نوشیدنی شیرین مصرف می کنید، بدن شما در پاسخ به آن انسولین آزاد می کند تا گلوکز اضافی را از طریق سیستم گردش خون جذب کند.

اضافه وزن اغلب می تواند به مقاومت به انسولین منجر شود که در نتیجه باعث می شود سلول ها پاسخ کمتری به هورمون ها بدهند و اولین عارضه آن می تواند دیابت باشد.

همانطور که توضیح داده شد، همه چیز به تمرین سخت و شدید ربط ندارد، هورمون های کورتیزول، انسولین و لپتین نقش مهمی در تنظیم وزن و چربی بدن دارند، تنظیم دقیق آن ها نیاز به غذای مناسب، ورزش و کنترل استرس دارد.

تنفس خیلی مهم است

تنفس نادرست در طول تمرین حتی در طول تمرینات بسیار شدید می تواند به اهداف شکم صاف عضلات شش تکه شما لطمه بزند. هنگامی که شما در طول تمرین سطحی تنفس می کنید، غدد آدرنال شما کورتیزول آزاد می کند که باعث ذخیره چربی در ناحیه شکمی می شود! بله، به همین سادگی!

تنفس صحیح به معنی نفس عمیق شکمی است. هرگز به صورت کم عمق از دهان نفس نکشید، هدف تنفس پر کردن شش ها از هوا از طریق بینی است. مهم نیست که چقدر تمرین شما سخت است، هرگز به خودتان اجازه ندهید که تنفس های کم عمق از راه دهان داشته باشید.

برای داشتن شکم شش تکه چکار کنیم؟

تمرین بیش از حد کمک کننده نیست

فقط به دلیل اینکه شما در حال تمرین هستید به این معنی نیست که حتما" نتیجه می گیرید. بلکه چیزی که مهم است داشتن برنامه تمرینی درست. به عنوان مثال شما در طول هفته یک برنامه روتین دارید بدون توجه به نکات تمرینی، اما باید دقت خاصی به انجام تمرینات، استراحت مناسب و هدف های مشخص داشته باشید، پس اطمینان حاصل کنید که یک برنامه کامل تمرینی دارید، برنامه تمرینی باید برنامه ریزی شده باشد، تغذیه خوب و همچنین ساختار مناسبی داشته باشد.

برای داشتن شکم شش تکه چکار کنیم؟


بی حوصلگی عامل مهم در نرسیدن به اهداف

شما با یک برنامه شروع می کنید، هیجان زده اید، برای یک یا دو هفته آن را انجام می دهید اما پس از آن چه؟ اگر شما نتیجه ای را که می خواهید در هفته اول یا پس از آن نمی بیند، احتمالا" نا امید می شوید و به برنامه و رژیم یا تمرین جدیدی فکر می کنید.

اما حقیقت این است که هر کسی نتایج را در شکل های مختلفی به دست می آورد. اگر شما تمرین را خیلی سریع رها کنید، بدن این فرصت را پیدا نخواهد کرد که با توجه به خواسته های شما و اهداف برنامه تغییر کند. اگر برنامه ای را انتخاب می کنید به آن یک فرصت و شانس دهید و با تمام شرایط آن را به پایان برسانید. همیشه در تمرین برای کسب نتیجه صبور باشید.

غذاهای فاقد چربی دوست شما نیستند

غذاهای فاقد چربی ممکن است یک ایده خو ب به نظر برسد، اما آن ها اغلب پُر از قند پنهان، مواد افزودنی و مواد نگهدارنده اند که همه آن ها موجب تحریک هورمون گرسنگی می شود. شما باید غذاهای کامل و سالم مصرف کنید.

چربی های خوب مانند آووکادو، ماهی قزل آلا و آجیل،غذاهای سرشار از فیبر، سبریجات و میوه جات، لذت بردن از پروتئین و کربوهیدرات طبیعی از سیب زمینی شیرین و غلات سبوس دار چیزی است که باید به آن توجه کنید. در نهایت در مورد چیزی که می خواهید بخورید اطلاع داشته باشید و تنها به برچسب غذایی توجه نکنید.

در جستجوی کمالات بودن خطرناک است

حقیقت این است که عضلات شکم شما ممکن است هرگز شبیه به یک مدل و یا مربی تناسب اندام نباشد. اما می توانند مشخص، قوی و توانا شوند. نقاط قوت و ضعف هر کسی منحصر به فرد است. بدن تان را ارزیابی کنید، سخت تلاش کنید منتظر نتیجه اش باشید.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (9 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

وحید | ۷ سال پیش
سلام.من ۱۸ سالمه.قدم ۱۷۸ و وزنم ۶۸ هستش. بی ام آیم ۲۲.در کل هیکلم خوبه فقط تنها مشکلی که دارم اینه که یه لایه چند سانتی چربی دور شکم دارم که با اینکه در لباس ‍معلوم نیست ولی واسه شش تکه کردن شکم اصلا مناسب نیست .البته باید بگم که مشکل گودی کمر هم دارم.لطفا راهنمایی کنید چطوری چربی شکمم ر. آب کنم
0
0

hits