دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دلیل ضربان قلب نامنظم بعضی از ورزشکاران
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دلیل ضربان قلب نامنظم بعضی از ورزشکاران-ضربان قلب نامنظم - علت ضربان قلب نامنظم در ورزشکاران - بیماری CPVT - بیماریهای ورزشکاران - درمان بیماریها با ورزش

دلیل ضربان قلب نامنظم بعضی از ورزشکاران

دلیل ضربان قلب نامنظم بعضی از ورزشکاران

افرادی که این مشکل را دارند در حالت عادی ضربان قلب منظمی دارند، اما به هنگام ورزش ضربان قلب آنها آن قدر نامنظم می‌شود که زندگی آنها را تهدید می‌کند.


نتایج مطالعات انجام شده بر روی موش‌ها در دانشگاه واندربیلت، توضیحی برای این‌که چرا ضربان قلب افرادی که پروتئین CASQ2 در آنها کم است، نامنظم می‌شود پیدا کرده‌اند، این ضربان قلب نامنظم به هنگام ورزش مهلک و خطرناک است.


CPVT بیماری خطرناکی است که به ضربان قلب نامنظم به هنگام ورزش گفته می‌شود. CPVT به دلیل تحریک CASQ2 ایجاد می‌شود که در سلول‌های ماهیچه‌ای قلب یافته می‌شوند. این پروتئین نقش مهمی در منظم کردن انقباض‌های قلب دارد.


محققان آزمایش‌هایی بر روی موش‌هایی که کمبود CASQ2 دارند انجام دادند و دریافتند که به هنگام ورزش این موش‌ها دچار مشکل می‌شوند که باعث نامنظم شدن ضربان قلب آنها می‌شود.

می‌توان از راه‌های مختلف میزان این پروتئین را افزایش داد با این وجود محققان در نظر دارند که بفهمند چرا کسانی که این کمبود را دارند در حال عادی ضربان قلب منظمی دارند اما به هنگام ورزش ضربان قلب آنها نامنظم و حتی باعث مرگ می شود.

منبع: ایسنا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits