دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به چه دلیلی باید به‌طور منظم ورزش کنیم؟
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
به چه دلیلی باید به‌طور منظم ورزش کنیم-ورزش مداوم و مرتب-به طور منظم ورزش کنیم-ورزش روزانه-پیاده روی روزانه-در روز چقدر ورزش کنیم


بار‌ها و بار‌ها به شما درباره‌ی فواید ورزش گفته شده مثلاً کاهش وزن و یا تناسب اندام در کنار این عوامل در اینجا باهم ۱۰ دلیل مهم دیگر که ضرورت انجام ورزش منظم را ایجاب می‌کند را باهم بررسی می‌کنیم.

به چه دلیلی باید به‌طور منظم ورزش کنیم؟

۱-بهبود وضعیت حافظه: تحقیقات اثبات کرده است که با انجام منظم ورزش میزان اکسیژن و انرژی دریافتی مغز به صورت قابل توجهی افزایش می‌یابد که این امر در بهبود وضعیت حافظه و همچنین بهبود وضعیت یادگیری بسیار موثر است البته نباید فراموش شود که انجام یک ورزش سنگین درست قبل از یک فعالیت شدید مغزی مثلاً امتحان می‌تواند باعث خستگی فیزیکی شود تا اینکه شما را باهوش‌تر کند که این وضعیت نهایتاً باعث کاهش راندمان شما می‌شود.

چرا باید به طور منظم ورزش کنیم

۲-بهبود وضعیت فیزیولوژی بدن: کارهای روزانه به خصوص آن دسته از کارهایی که باعث می‌شوند که سیستم استخوان‌بندی بدن از حالت نرمال خارج شود و همین امر موجب آسیب دیدن بدن می‌شود از این رو تحقیقات جدید نشان می‌دهد که با انجام منظم ورزش می‌توان پسچر بدن و سیستم استخوان‌بندی بدن را به حالت نرمال برگرداند و با تقویت عضلاتی که این وظیفه را بر عهده دارند در این راستا گام نهاد.

چرا باید به طور منظم ورزش کنیم

۳-افزایش اعتمادبه‌نفس: با انجام ورزش بدن انسان به شکل مناسبی در خواهد آمد که این امر موجب ایجاد رضایت درونی و متعاقباً افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود از طرف دیگر انجام ورزش به خصوص در ورزشگاه‌ها و سالن‌های بدن‌سازی باعث ایجاد نوعی رابطه‌ی اجتماعی برای شخص شده و این امر حس زنده بودن و از آن مهم‌تر حس اعتمادبه‌نفس بیشتر به انسان می‌دهد.

چرا باید به طور منظم ورزش کنیم

۴-کاهش استرس: همه‌ی ما در زندگی روزمره مدام در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات هستیم از این رو دچار استرس درونی می‌شویم که یکی از راه‌های کم کردن آن انحراف ذهن خود به دیگر مسایل است که ورزش می‌تواند این نقش را برای ما بازی کند و با ورزش می‌توانیم از استرس خود کم کنیم.

چرا باید به طور منظم ورزش کنیم

۵-کمک به خواب راحت‌تر: تحقیقات نشان می‌دهد که انجام ورزش باعث می‌شود که انسان شب‌ها راحت تر بخوابد و در کل انجام ورزش یکی از درمان‌های بی‌خوابی است که در حال حاضر توسط بعضی از پزشکان تجویز می‌شود البته این را هم باید مدنظر قرار داد که انجام ورزش درست قبل از خواب می‌تواند نتیجه‌ای عکس دهد و نه تنها باعث بهبود وضعیت خواب نشود بلکه باعث بی‌خوابی نیز گردد از این رو بهترین زمان ورزش کردن صبح و یا عصر توصیه می‌شود.

چرا باید به طور منظم ورزش کنیم

۶-افزایش انرژی و استقامت بدن: بر خلاف تصورات بسیاری از مردم ورزش می‌تواند باعث کاهش انرژی در بدن شود ولی واقعیت چیز دیگری است و تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد که ورزش مداوم باعث افزایش استقامت و در نتیجه افزایش انرژی دریافتی و مصرفی بدن شود که تمام این امور به تولید اسید لاکتیک در بدن بازمی‌گردد.

چرا باید به طور منظم ورزش کنیم

۷- بهبود توانایی زناشویی: با انجام روزانه‌ی ورزش شما می‌توانید به بهبود جریان خون در بدن خود کمک کنید که این مطلب کلید حل مشکلات جنسی در انسان‌ها است پس با انجام روزانه‌ی ورزش توانایی‌های جنسی خود را می‌توانید بالا ببرید.

چرا باید به طور منظم ورزش کنیم

۸- افزایش ایمنی بدن: تحقیقات اخیر ثابت کرده است که افرادی که ورزش می‌کنند نصف افرادی که ورزش نمی‌کنند دچار سرماخوردگی می‌شوند که البته این نسبت برای دیگر بیماری‌ها فرق می‌کند ولی در کل ثابت‌شده که ورزش کردن یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری است.

چرا باید به طور منظم ورزش کنیم

۹-افزایش طول عمر: بررسی‌ها نشان می‌دهند که افرادی که منظم ورزش می‌کنند به صورت میانگین دارای عمر بیشتر و صد البته باکیفیت تر نسبت به افرادی که ورزش نمی‌کنند هستند پس اگر خواهان طول عمری دارای کمیت همراه باکیفیت هستید پس همین امروز ورزش کردن را آغاز کنید.

چرا باید به طور منظم ورزش کنیم

۱۰-ایجاد احساس شادی: با توجه به خواصی که ورزش کردن برای انسان به همراه دارد می‌توان گفت که برایند آن‌ها شاید ایجاد احساس شادی و رضایت درونی از خود باشد که به جرئت می‌توان گفت جزو بالاترین نعمت‌های خداوند به بشر است پس ورزش کردن یکی از ارزان‌ترین و کارامدترین راه‌ها برای شاد زیستن و بهتر زیستن است.

منبع : فارنت



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits