دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید دویدن به عقب برای زیبایی اندام
46
زمان مطالعه: 5 دقیقه
به عقب دویدن رانها را لاغر میکند:مزایای باورنکردنی دویدن رو به عقب؛با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید این نوع دویدن آشنا شوید.

به عقب دویدن رانها را لاغر میکند

مزایای باورنکردنی دویدن رو به عقب؛با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید این نوع دویدن آشنا شوید.

فایده دویدن رو به عقب برای سلامت بدن

فایده دویدن رو به عقب برای سلامت بدن

همه ما دوست داریم تکنیک های جدید برای سلامت یاد بگیریم و چه بهتر که این تکنیک ها به کاهش وزن هم کمک کنند. بنابراین امروز می خواهم چیز جدیدی به شما یاد بدهم. "دویدن به عقب" ورزشی که طرفداران زیادی در دنیا دارد.در این ورزش تنها کاری که لازم است انجام دهید دویدن به عقب است. این ورزش موثر و قوی به پاها و کمر هیچ آسیبی وارد نمی کند و نیم تنه پایین بدن را قوی تر و متعادل تر می سازد.این تمرین یک ورزش کاملا هوازی است و نه تنها کالری زیادی می سوزاند بلکه با تمرین دادن گروه های عضلانی به خصوص عضله چهار سر ران یک تمرین کامل است.

فایده دویدن رو به عقب برای سلامت بدن

هر ۱۰۰ قدم به عقب برابر است با ۱۰۰۰ قدم عادی به جلو و هر یک جهش در دویدن به عقب برابر است با ۶ جهش در ورزش دوی عادی به جلو. بنابراین هم کالری زیادی می سوزانید و هم زمان زیادی را از دست نمی دهید.زمانیکه به عقب می دویم،این کار معکوس و یکپارچه سازی با سیستم عامل شناخته شده است، در اوایل قرن بیستم چندین ورزشکار، از جمله بوکسور جین تونی و استاد کشتی ویلیام Muldoon و اد شولتز، برای حفظ تناسب اندام خود همیشه یه عقب می دویدند. با این حال، این تکنیک از سال ۱۹۸۰ محبوبیت به دست آورد.

دانشمندان دانشگاه Stellenbosch در آفریقای جنوبی نشان دادندکه دونده هایی که به عقب می دوند بین ۱۵ و ۴۵ دقیقه ، سه بار در هفته در طول شش هفته، ۲,۵ درصد کاهش وزن داشتند. دویدن به عقب دارای منافع زیادی است به این دلیل که بدن از روال عادی خود خارج شده و دویدن به شیوه دیگری انجام می گیرد و عضلات پاها، مچ پا و انگشتان پا تمرین متفاوتی انجام میدهند. در این حالت تنفس کشیدن عضلات شکم را قوی تر و سالم تر میکند. گردش خون بهبود می یابد، فشار خون در حالت نرمال کنترل می شود. سرعت سوخت و ساز بدن افزایش میابد و همچنین باعث می شود با عرق بیشتر سموم از بدن خارج شود

در حال دویدن به عقب ۲۰ درصد کالری بیشتر مصرف می شود چون در این حالت نیروی بیشتری صرف می شود بیشترین نیرو بر روی مفاصل انجام می شود ولی در حرکت به جلو نیرو کمتر مصرف می شود . این است که اغلب فیزیوتراپیست این مدل دویدن را برای زانو توصیه میکنند. دویدن عقب برای زنان مفیدتر است،در حال دویدن به عقب، باعث می شود شما فعال تر شوید و بینایی و شنوایی خود را نیز بهبود بخشید، باید به طور مداوم در حالت آماده باش قرار بگیرید در این حالت خیلی باید مراقب باشید و از نظر ایمنی اقدامات احتیاطی را رعایت کنید تا صدمه نبینید اول از کم شروع کنیم تا بتدریج به این مدل دویدن عادت کنید سپس مد ت زمانی که گذشت و عادت کردید به تدریج به سرعت خود بیفزایید باید تعادل خود را رعایت کنید تا دچار پیچ خوردگی یا درد اندامها نشوید دویدن به عقب نیاز به تمرکز بیشتر دارد تا با چیزی یا کسی بر خورد نکنید.

اگر تصمیم به دویدن به عقب دارید این موارد را رعایت کنید:

• یک سطح صاف و پهنی را انتخاب کنید که مانعی برای دویدن وجود نداشته باشد

• اگر برای اولین بار است که این ورزش را انجام میدهید ۵۰-۱۰۰ متر و محل بی خطر را انتخاب کنید

• سعی کنید پاها را به عوض جلو به پشت هل دهید.

• اجازه دهید اول نوک پا کامل به زمین قرار گیرد بعد، پاشنه را قرار دهید

• زیاد به پشت نگاه نکنید هر ۶ تا ۸ قدم به پشت نگاه کنید و. به تدریج عادت کنید تعدادش را کاهش دهید

• اگر کسی که رو به جلو می دود یا همان راه رفتن کلاسیک انجام میدهد با یک چشمش مراقب شما هم باشد

پاها و ماهیچه را قوی و محکم می کند

دویدن به عقب بدون این که هیچ فشاری به زانوها وارد شود ماهیچه ها را تقویت می کند. همچنین ماهیچه هایی که در دویدن به جلو تاثیری نمی بینند را تقویت می کند به عنوان مثال ساق پا، عضلات ساق پا و عضله های چهار سر ران.

به زانوها آسیبی نمی رساند و آن ها را بازسازی می کند

وقتی به جلو می دوید در واقع یک حرکت را دائم دارید تکرار می کنید و این باعث عدم تعادل و ایجاد مشکلات حاد برای زانوها می شود. دویدن به عقب تاثیر کمتری روی زانوها دارد و تعادل بین گروه های عضلانی مخالف را بیشتر می کند. بنابراین هم راه رفتن شما را بهتر می کند و هم آسیب ها را کاهش می دهد.

دید پیرامونی چشم و تعادل را تقویت می کند

از آن جایی که در دویدن به عقب پشت سرتان را نمی بینید که چه چیزی سر راهتان قرار دارد بنابراین حس شنوایی تان را تقویت می کند.

برای مغز مفید است

تغییر برنامه های ثابت و روتین ورزش و حرکت دادن ماهیچه ها در یک جهت کاملا مخالف باعث می شود مغز متفاوت فکر و عمل کند.

اندام را زیبا می کند

وقتی به عقب راه می روید خود به خود و به طور طبیعی پشت تان را صاف می کنید. این ورزش کمر دردی که در اثر خمیده راه رفتن ها ایجاد شده است را کاهش می دهد.

ماهیچه های شکمی را تقویت می کند

پشت صاف و شکم سفت از ویژگی های دویدن به عقب هستند. وقتی با کمر صاف راه بروید روی ماهیچه های شکم تاثیر بیشتری می گذارد.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب به عقب دویدن رانها را لاغر میکند

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (46 رای)  

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

عالیییی | ۴ سال پیش
عالی بود واقعا به درد من خورد
0
4
پاسخ ها:
ناشناس | ۲ سال پیش
چطور یعنی عالی بود نتیجه چی رو گرفتید؟
0
3

hits