دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آسیب‌های سر ورزشکاران در اثر فعالیت غیر عادی مغز + عکس
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آسیب‌های سر ورزشکاران در اثر فعالیت غیر عادی مغز + عکس-آسیب‌های سر در ورزشکاران باعث فعالیت غیر عادی مغز می‌شود- فعالیت غیر عادی مغز ورزشکاران-جدیدترین عکسهای خبری علمی و پزشکی-آسیبهای مغزی-کمک های اولیه در آسیب های شایع ورزشی-سازو کار ضربات وارد بر...

آسیب‌های سر ورزشکاران در اثر فعالیت غیر عادی مغز + عکس

آسیب‌های سر ورزشکاران در اثر فعالیت غیر عادی مغز

مطالعات جدید نشان داده است که مغز تعدادی از فوتبالیست‌های بازنشسته آمریکایی فعالیت‌های غیرعادی دارد.با وجود این که فوتبالیست‌هایی که مورد بررسی قرار گرفتند در آزمایش‌ها هیچ مشکلی از نظر عصبی نداشتند، عکسبرداری‌های مغزی از آنها نشان داد که مغز آنها فعالیت‌های غیر عادی دارد که با تعداد دفعاتی که دچار آسیب دیدگی‌ ناحیه سر شدند در ارتباط است.تحقیقات گذشته نشان داده بود که فوتبالیست‌های آمریکایی در معرض بیماری‌هایی از جمله آلزایمر و پارکینسون قرار دارند.

یافته‌های جدید نشان داده است این بازیکنان دچار مشکلات عصبی نیز می‌شوند که در تست‌های عادی بالینی مشخص نمی‌شوند.این مطالعات بر روی 13 بازیکن فوتبال انجام شد، این افراد احساس می‌کردند که مشکلات عصبی زندگی روزانه آنها را تحت تاثیر قرار داده است.این فوتبالیست‌ها همراه با 60 فرد سالم مورد بررسی قرار گرفتند. فوتبالیست‌ها در این آزمایش‌ها بدتر از افراد سالم عمل کردند. اسکن‌های مغزی نشان داد که فعالیت‌های مغزی آنها غیر عادی است. این فعالیت‌ها بیشتر در قسمت قدامی مغز اتفاق می افتند.

آسیب‌های سر ورزشکاران در اثر فعالیت غیر عادی مغز + عکس

این قسمت مسئول عملیات‌های اجرایی است و عملیات شناختی را تنظیم می‌کند. مشکل در این قسمت باعث می‌شود که افراد توانایی انجام برنامه‌های روزانه خود را از دست بدهند. به نظر می‌رسد آسیب‌های مغزی که در دوران بازی به سر این افراد وارد شده باعث این فعالیت‌های غیر عادی شده است.

دکتر "همپشایر" از دانشگاه اونتاریو کانادا پیشنهاد کرده است که فوتبالیست‌ها در هر فصل و همچنین بعد از بازنشستگی اسکن‌های مغزی انجام دهند.محققان تلاش کردند تا تست‌هایی برای تشخیص ناتوانی اجرایی طراحی کنند ، اما زیاد در این کار موفق نبودند. معمولا تست‌های عصبی – روانی فوتبالیست‌ها وضعیت آنها را خوب نشان می‌دهد، اما آنها باز هم در زندگی روزانه دچار مشکل می‌شوند.

آسیب‌های سر ورزشکاران در اثر فعالیت غیر عادی مغز + عکس

نتایج جالب تحقیقات نشان داده است که مغز انسان بعد از آسیب دیدن بهتر عمل می‌کند و از همه نقاط استفاده می‌کند تا بتواند آسیب را جبران کند و از پس عملیات‌های شناختی بربیاید. با این وجود این انعطاف پذیری مغز کافی نیست و باز هم آسیب‌ها و ناتوانی‌ها نمایان می‌شوند.هنوز تحقیقات بیشتری لازم است تا مغز فوتبالیست‌ها مورد آزمایش قرار بگیرد.

منبع : isna.ir



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits