دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مسائل روانی،مؤثر در موفقیت بازیکنان فوتبال + عکس
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مسائل روانی،مؤثر در موفقیت بازیکنان فوتبال + عکس-تاکید متخصصان بر اهمیت مسائل روانی در موفقیت بازیکنان فوتبال-دانــــش و دانســــتنیهای فـــوتبال؛روان شناسی در فوتبال-روانشناسي ورزشي-راههای پیشرفت بازیکن در فوتبال-پرسشنامه انگیزشی و شخصیتی...

مسائل روانی،مؤثر در موفقیت بازیکنان فوتبال + عکس

مسائل روانی،مؤثر در موفقیت بازیکنان فوتبال

پروفسور آلبرتو سی در کارگاه آماده‌سازی روانی برای بازیکنان فوتبال در همایش بین‌المللی علم و فوتبال با بیان اینکه باید کارهای روانشناسی بر روی بازیکنان فوتبال از سنین پایین شروع شود، گفت: کودکان از سنین کودکی که بیشتر تحت مراقبت والدین خود هستند باید تحت تاثیر برنامه روانشناسی از قبیل ایجاد تعهد، هدف‌گذاری شوند و سپس در دوره پس از 15 سالگی بحث‌های رقابتی نیز به آنان آموزش داده شود و آموزش را متمرکز بر مسابقه و رقابت، مربیان ورزشی شروع کنند.

متخصص روانشناسی مورد تایید فیفا در پاسخ به این سوال که چه توصیه‌ای به مربیان ایرانی دارید و عملکرد بازیکنان خود را در زمین مسابقه بهبود دهند، گفت: مهم‌ترین راه این است که قبل از سن 15 سالگی کار خود را بر روی نوجوانان شروع کنیم و تعهد را نیز در آنها ایجاد کنیم. آنگاه است که می‌توانیم در آینده بازخورد موردنظر خود را بگیریم. به نظر من باید آگاهی نسبت به مهارت‌های کودکان و نوجوانان در سنین پایین انجام گیرد تا آنها بتوانند با توجه به ویژگی‌ها و استعدادهای خود آینده ورزشی خود را رقم بزنند.وی افزود: مربی باید تعهد را در بازیکنان خود نهادینه کند و آنان را نسبت به انجام بیشترین تلاش تشویق نماید. بیشترین توصیه من ایجاد تعهد است زیرا به دنبال آن اعتماد به نفس و سپس موفقیت بازیکنان رقم خواهد خورد. همچنین مربی باید بر روی آموزش‌های فنی مطابق با روش‌های روز و علمی تمرکز نماید و بازیکنان از جدیدترین تاکتیک‌ها در فوتبال روز دنبال آگاه باشند.

مسائل روانی،مؤثر در موفقیت بازیکنان فوتبال + عکس

آلبرتو سی در ادامه در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان استرس را از بازیکنان در زمینه مسابقه دور کرد، گفت: این بستگی به آموزش مربی دارد. زیرا بازیکن در طی مسابقه عکس‌العمل کارهای تمرینی خود را تکرار می‌کند. مربیان می‌توانند در تمرینات با توجه به اینکه تماشاگران زیادی وجود ندارد، دست به شبیه‌سازی بزنند و از طرفداران ثبت‌نام کنند تا حدودی که شبیه به مسابقه باشد در محل تمرین داشته باشند و بازیکنان را تشویق کنند. سپس در پی این موضوع بازیکنان می‌توانند به فشار از سوی تماشاگران و استرس و برخورد در زمین مسابقه غلبه کنند.دکتر محمد خبیری هم گفت: باید فشار برای نتیجه‌گیری خوب بر بازیکنان را کم کنیم تا آنها بتوانند نسبت به کار خود تمرکز داشته باشند و استرسی بابت باخت یا نباختن به آنها وارد نکنیم زیرا این موضوع می‌تواند تاثیر بسیار مخربی بر نحوه عملکرد آنها در زمین مسابقه داشته باشد. مربیان باید بازیکنان را نسبت به آن چیز که یاد گرفته‌اند تشویق کنند. سپس نتیجه نیز در پی آن حاصل خواهد شد.

مسائل روانی،مؤثر در موفقیت بازیکنان فوتبال + عکس

در ادامه این کارگاه آموزشی، یکی از دانشجویان از دکتر خبیری پرسید، معمولا در مدارس فوتبال مربیان جوان به آموزش بازیکنان می‌پردازند در صورتی که آنها نمی‌توانند آمادگی ذهنی مناسب را برای بازیکنان ایجاد کنند، خبیری در پاسخ گفت: 8 سال پیش از طرف AFC به مربیان فوتبال 45 کشور عضو فرستادیم و از آنها نظرخواهیم کردیم که آیا می‌خواهید مربیان روانشناسی بر روی نیمکت تیم شما حضور داشته باشد یا خیر که بالغ بر 95 درصد آنها گفتند ما نیازی به مربی روانشناس در تیم خود نداریم که این نشان از بی‌اهمیتی نسبت به ابعاد روانشناسی در موفقیت ورزشکاران است در صورتی که اگر بازیکنی آمادگی بدنی و فنی بالایی داشته باشد و آمادگی ذهنی به اندازه کافی نداشته باشد نمی‌تواند در زمین مسابقه موفق باشد و مربیان از این موضوع غافل هستند.وی افزود: ما جدیدا با همکاری دکتر فرهادی، اصلانی و نماززاده طرحی را به AFC دادیم و گفتیم مربیان را در دوره‌های آموزشی با روانشناسان مشارکت دهید تا مربیان فوتبال بتوانند با مباحث روانشناسی و تاثیر آن در موفقیت ورزشکاران به خوبی‌ آشنا شوند و به دنبال با آگاهی به این موضوع از روانشناسان استفاده کنند.

منبع : isna.ir



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits