دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فوايد شنا کردن
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فوايد شنا کردن-نحوه صحیح شنا کردن-فایده شنا کردن-ورزش شنا-محاسن ورزش شنا-شنا کردن-ورزش شنا وسلامتی

ورزش شنا

فوايد شنا کردن

دلايل بسياري وجود دارد که شما را به سمت استخر بکشاند. اول اينکه اين ورزشي است که براي قلب بسيار مفيد مي باشد. اگر شدت حرکاتتان زياد باشد کاملاً ميتوانيد آنرا با دويدن در يک تراز تصور کنيد. اما از آنجا که در اين حرکات هم قسمت هاي بالايي و هم قسمت هاي پاييني بدنتان در آب حرکت مي کنند، مي توان گفت که ماهيچه ها حتي بيشتر از دويدن کار مي کنند و شما کالري بيشتري خواهيد سوزاند. به علاوه شنا قدرت بدني شما را هم بالا خواهد برد.


ممکن است فرداي اولين روز شنا گردنتان کمي در بدنتان احساس کوفتگي کنيد. به اين دليل که از ماهيچه هايتان طوري کار کشـيـده ايد که تـا بـه حال کار نکشيده ايد و به همين دليل باعث قوي تـر کردن شانه ها و همين طور ماهيچه هاي پشتتان مي شود.

در آخر، افراد بسياري شنا را يکي از ورزش هايي تلقي مي کنند که استرس و فشارهاي عصبي را پايين مي آورد. به همين دليل با شنا کردن نه تنها فوايد جسمي عايدتان مي شود، بلکه فوايد روحي نيز مي بريد.

تجهيزات:


مسئله ديگر در رابطه با شنا اين است که ورزشي کاملاً کم خرج است و اسباب و لوازم آن تقريباً دير از بين مي رود. براي اين ورزش شما به يک دست مايو احتياج خواهيد داشت. ممکن است بخواهيد يک عينک شنا هم خريداري کنيد تا بتوانيد زير آب را به خوبي ببينيد. و اگر آب رفتن توي گوشهايتان اذيتتان مي کند، بايد يک گوش گير هم داشته باشيد. براي آنها که مي خواهند سرعت شنا کردنشان بالاتر رود، کلاه شنا کمک زيادي خواهد کرد. چون به شما کمک مي کند که سريعتر داخل آب حرکت کنيد.

شنا را هم به برنامه ورزشتان اضافه کنيد:


بنابر هدفي که از ورزش کردن داريد، راه هاي مختلفي وجود دارد تا شنا را هم به برنامه ورزشتان اضافه کنيد. اگر فقط براي سلامتي شنا مي کنيد، مي توانيد 30 تا 45 دقيقه با شدتي متوسط سه يا چهار مرتبه در هفته اين کار را انجام دهيد. براي بالا تر بردن سلامتي مي توانيد شدت اين ورزش را نيز بالاتر ببريد.


خيلي خوب است اگر همراه با شنا ورزش ديگري نيز انجام دهيد. مثلاً يک روز در ميان شنا کنيد و روزهاي ميان آنرا ورزش ديگري انجام دهيد. به ياد داشته باشيد که اصلاً نيازي نيست که هميشه به طور يکنواخت يک حرکت شنا را انجام دهيد. مي توانيد براي جلوگيري از خستگي و دلزدگي همه اين حرکات را در شرايط مختلف انجام دهيد. با اين کار ورزش کاربردي تري خواهيد داشت.

محل هاي شنا:


براي افرادي که در شهرها زندگي مي کنند، استخر تقريباً تنها انتخاب مي تواند باشد. اما سعي کنيد استخري را انتخاب کنيد که به اندازه کافي بزرگ باشد تا همه وقتتان را مشغول دور زدن نباشيد. اگر برايتان مقدور است که در رودخانه يا دريا شنا کنيد، تمرينتان بهتر خواهد شد چون موج ها باعث خواهند شد که مقاومت بدنتان بالاتر برود. مزيت ديگري که شنا در رودخانه و دريا دارد اين است که شما مي توانيد نيمي از زمانتان را شنا کرده و بعد باقي آن را به دويدن کنار ساحل بگذرانيد.
دويدن روي شن هاي ساحل شدت بيشتري نسبت به دويدن روي تردميل دارد.

شنا براي درمان بيماري ها:


مزيت ديگري که شنا نسبت به ساير ورزش ها دارد اين است که شدت کمي دارد. بنابراين براي آنها که مشکلات مفصلي دارند يا دچار پوکي استخوان هستند نيز مفيد است. در آخر بايد بگويم که اگر شما ورزشهايي مي کنيد که روي مفصل هايتان شدت زيادي وارد مي آيد مثل تنيس يا دو، شنا مي تواند براي بدنتان مثل مرهم عمل کند و اين فشار روي مفصل هايتان را کاهش دهد.

ورزش شنا

شنا کنيد تا خوش هيکل تر شويد:


اگر تا به حال براي خوش ترکيب ماندن روي تردميل مي دويديد، يکبار هم شنا را امتحان کنيد. شنا ورزشي است که بايد براي يادگيري آن زمان بگذاريد، اما نتايج آنرا خيلي خوب مشاهده خواهيد کرد و بعد از اين اقدامتان کاملاً راضي خواهيد بود.

گردآوری :مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits