دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ژاپن در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ چگونه بازی میکند؟
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ژاپن در جام ملت های آسیا درست مثل جام جهانی عملکرد خوبی داشته است اما سوال اینجاست که آیا این تیم با تمام قوا در رقابت های آسیایی حاضر شده است؟ در این مقاله تحلیلی از عملکرد تیم ملی فوتبال ژاپن را میخوانید

عملکرد ژاپن در جام ملت های آسیا 2019 چگونه بوده است؟

ژاپن نسبت به جام جهانی تغییرات زیادی داشته اما همچنان از پرستاره ترین تیمهای جام ملت ها به حساب می آید.

یکی از مهمترین اختلاف نظرهای این چند روز پیرامون حریف تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی این است که آنها با تمام قوا به میدان آمده اند یا خیر. آیا آنها جام ملت ها را جدی گرفته اند یا خیر و سوالاتی از این دست.

ژاپن بعد از نمایش قابل قبول در جام جهانی 2018 که منجر به سومین حضورشان در جمع 16 تیم برتر شد تغییرات زیادی را به خود دید. آکیرا نیشینو سرمربی این تیم با فدراسیون فوتبال این کشور قطع همکاری کرد و سامورایی ها به جای سرمربی خارجی دست روی کمک اول او یعنی هاجیمه موریاسو گذاشتند. سرمربی 50 ساله ای که همزمان هدایت تیم زیر 23 ساله های ژاپن را هم بر عهده داشت.

ترکیب ژاپن در بازی برابر بلژیک که منجر به آخرین باخت آنها هم شد بدین ترتیب بود:

دروازه بان: ایجی کاواشیما

مدافعین: مایا یوشیدا، گن شوجی، یوتو ناگاتومو، هیروکی ساکای

هافبک ها: ماکوتو هاسبه، گنکی هاراگوچی، گاکو شیباساکی، شینجی کاگاوا و تاکشی اینوی

مهاجم: یویا اوساکو

از این ترکیب در حال حاضر 7 بازیکن در تیم ملی ژاپن حضور دارند و در بازی مقابل ویتنام 5 نفر از ابتدا در ترکیب حضور داشتند.

دروازه بان: شوئیجی گوندا

مدافعین: مایا یوشیدا، تاکهیرو تومیاسو، هیروکی ساکای، یوتو ناگاتومو

هافبک ها: گنکی هاراگوچی، ریتسو دوان، گاکو شیباساکی، واتارو اندو

مهاجمین: تاکومی مینامینو و کویا کیتاگاوا

ژاپنی ها در اولین بازی بعد از دیدار با بلژیک که دو ماه و نه روز بعد اتفاق افتاد به مصاف کاستاریکا رفتند. از همان مسابقه 12 بازیکن این تیم در جام جهانی دیگر به تیم ملی دعوت نشدند که از بین کیسوکه هوندا خودش از بازی های ملی خداحافظی کرد. الباقی نفرات با ورود موریاسو دیگر به تیم دعوت نشدند. با این حال ستاره های اصلی سامورایی ها در جام جهانی که برای این تیم اکثر گل ها را به ثمر رسانده بودند همچنان در تیم باقی ماندند. نفرات جایگزین هم به جز دو سه نفر بقیه از سن و سال کمی برخوردار نبودند که بخواهیم ادعا کنیم ژاپنی ها تغییر نسل دادند. ریتسو دوان و تاکهیرو تومیاسو دو بازیکن 20 ساله ای بودند که به تیم اضافه شدند و به جز این دو نفر، سه بازیکن دیگر در لیست 23 نفره ژاپن 23 و کمتر از 23 سال سن دارند.

ژاپنی ها همچنان در تیم خود لژیونرهای متعددی دارند. 14 بازیکن که در 10 لیگ مختلف اروپایی و حتی آسیایی مشغول هستند. سامورایی ها از لیگ برتر انگلستان (2)، لالیگای اسپانیا (2)، بوندسلیگای آلمان (2)، ژوپیلرلیگ بلژیک (2)، بوندسلیگای اتریش (1)، اردیویژه هلند (1)، لوشامپیونای فرانسه (1)، سوپرلیگ ترکیه (1)، پرمیرلیگ پرتغال (1) و لیگ امارات (1) نماینده دارند و 9 بازیکن این تیم هم از 7 باشگاه داخلی دعوت شده اند که به جز کویا کیتاگاوا از شیمیزو اسپالس الباقی جزو مهره های مهم تیم به حساب نمی آیند.

ژاپنی ها با وجود تغییراتی که در این چند ماه به وجود آورده اند با این حال کاملا مسابقات جام ملت ها را جدی گرفته اند. مهره هایی چون مایا یوشیدا و یوشینوری موتو که در لیگ جزیره بازی می کنند از همان ابتدا به اردوی چشم بادامی ها آمدند تا مشخص شود آنها به دنبال ثبت پنجمین قهرمانی هستند. این تیم مهره ها و ستاره هایی را کنار گذاشته که در جام جهانی تقریبا نمایش دور از انتظار و ضعیفی را داشتند و هم اکنون در باشگاه های خود نیز جایگاه ثابت و مناسبی ندارند. کاگاوا در دورتموند، اوکازاکی در لستر سیتی، هاسبه در فرانکفورت و ... گواه بر همین قضیه هستند.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits