دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاربردهای جالب دریچه بازدید داکت اسپلیت در سیستم تهویه ساختمان
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
با توجه به کاربرد روزافزون از دستگاه داکت اسپلیت در سیستم های تهویه مطبوع محیط های مسکونی،تجاری،اداری و حتی صنعتی، نیاز به تولید و کاربرد انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت بعنوان دریچه ای جهت...

با توجه به کاربرد روزافزون از دستگاه داکت اسپلیت در سیستم های تهویه مطبوع محیط های مسکونی،تجاری،اداری و حتی صنعتی، نیاز به تولید و کاربرد انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت بعنوان دریچه ای جهت بازدید،تعمیر، سرویس و چکاپ دستگاه داکت اسپلیت نیز روز به روز افزایش یافته است.

دریچه بازدید داکت اسپلیت در زیر دستگاه داکت اسپلیت بر روی سقف کاذب تعبیه و معبری برای دسترسی نصاب و تعمیرکار دستگاه محسوب می شود.

دریچه بازدید داکت اسپلیت بنا به تناسب محیط و نیز نیاز دستگاه داکت اسپلیت با متریال و در طرح های مختلف قابل تولید و به کارگیری می باشد.

به لحاظ متریال می توان دریچه بازدید داکت اسپلیت را از سه نوع جنس آلومینیوم، چوب(ام دی اف) و پی وی سی تولید نمود.که هریک از این انواع دارای مدل های گوناگون و متنوعی است که به تناسب نوع و توان دستگاه داکت اسپلیت طراحی و ساخته می شود که به طور خلاصه به شرح انواع این دریچه ها می پردازیم:

دریچه بازدید داکت اسپلیت

دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی

این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت دارای ساختار فریم و درب از جنس آلومینیوم می باشد.ساختار فریم در تمامی انواع این دریچه بازدید داکت اسپلیت از پروفیل آلومینیوم و ساختار درب نیز از جنس ورق آلومینیوم با طرح های گوناگون تشکیل یافته است.عرض های بکار رفته در تولید پروفیل فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت در دو مقیاس ۳ و ۵ سانتی قابل تولید و ارایه است. ضخامت ورق آلومینیوم بکار رفته در ساختار درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز بین ۱ تا ۱.۲۵ میلیمتر بنا به تناسب ابعاد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت قابل تغییر است.

دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی دارای مدل های مختلفی می باشد که به نام آنها اشاره می گردد:

الف- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب ساده ی لولایی

ب- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب ساده ی وزنه ای

پ- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیار دار لولایی

ت- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیار دار وزنه ای

ث- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب خطی لولایی

ج- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب خطی وزنه ای

چ- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب مشبک لولایی

ح- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب مشبک وزنه ای

خ- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با شیار پره Z

د- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیاردار مختلط

دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی(ام دی اف)

جنس این دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز از چوب(ام دی اف) بوده و با روکش پی وی سی یا رنگ پلی اورتان قابل پوشش می باشد.دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی بنا به ماهیت چوبی و امکان برش و فرم پذیری ام دی اف در دستگاه سی ان سی،دارای اشکال و مدل های متنوع و گوناگونی است که کاربرد آنرا برای محیط های لاکچری میسر و مقدور می سازد.

این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز با توجه به نیاز دستگاه داکت اسپلیت در طرح ها و رنگ های متنوع قابل تولید و عرضه است.

دریچه بازدید داکت اسپلیت

دریچه بازدید داکت اسپلیت پی وی سی

با توجه به نیاز به کاربرد محصولاتی از جنس پلیمری در محیط های مختلف برای جلوگیری از امکان اکسیدشدن فلزات و یا طبله کردن چوب در برابر رطوبت موجود در محیط، کاربرد متریالی همچون پی وی سی از اهمیت شایانی برخوردار است.در واقع دریچه بازدید داکت اسپلیت پی وی سی در محیط های مرطوب و شرجی مورد استقبال کارفرمایان و مهندسین قرار گرفته است.مدل های مختلفی نیز برای ساخت این دریچه بازدید داکت اسپلیت بنا به نیاز دستگاه توصیه می گردد که در ابعاد مختلف قابل تولید و عرضه می باشد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت پی وی سی بنا به ماهییت ای که به لحاظ جنس دارد نیازی به پوشش رنگ نداشته و ساختار این دریچه بازدید داکت اسپلیت به خودی خود قابل کاربرد می باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (3 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits