دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ترمیم زخم های مزمن با استفاده از لارو مگس ممکن شد
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ترمیم زخم های مزمن با استفاده از لارو مگس ممکن شد-ترمیم زخم - مزمن-زخم مزمن- لارو مگس -پای دیابتی- زخم دیابتی-کلینیک ماگوت درمانی-ماگوت درمانی

برای اولین بار کلینیک ماگوت درمانی جهت تسریع ترمیم زخم‌های مزمن از جمله زخم پای دیابتی راه اندازی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، دکتر جاوید مدیر مرکز جامع ترمیم زخم جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر گفت: ترمیم زخم‌های مزمن همواره یکی از چالش‌های درمان به شمار می رود که بار درمانی، اقتصادی و اجتماعی بسیار زیادی به بیماران و جامعه تحمیل می کند.

لارو مگس

به کارگیری روشهای موثر و نوین در تسریع روند ترمیم زخم‌های مزمن از اهداف اساسی این مرکز به شمار می رود. در این راستا، لارودرمانی یا ماگوت درمانی از روشهای موثر در پاکسازی و تسریع روند این نوع زخم‌ها است

وی افزود: در این روش با استفاده از لارو نوعی مگس به نام ماگوت جهت حذف نسوج مرده و تحریک روند ترمیم در بیمارانی که دچار زخم‌های نکروتیک و مزمن هستند استفاده می‌شود. در سالهای گذشته به دلیل عدم تکمیل زنجیره تولید ماگوت و درمان، فعالیتهای مختلفی در انجام ماگوت درمانی به صورت پراکنده انجام شده بود.

ترمیم زخم های مزمن با استفاده از لارو مگس ممکن شد

ترمیم زخم های مزمن با استفاده از لارو مگس ممکن شد

خوشبختانه، تلاشهای صورت گرفته در بخش حشره شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه تولید ماگوت به مرحله ای رسیده است که بتوان به صورت مستمر و مداوم خدمات ماگوت درمانی به بیماران نیازمند ارائه شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ماگوت درمانی در ترمیم زخم‌های مزمن پای دیابتی به مرحله اجراء درآمده است و نتایج بدست آمده بسیار رضایتبخش بوده است تصریح کرد: مرکز جامع ترمیم زخم جهاد دانشگاهی با همکاری بخش حشره شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز درصدد توسعه کاربردهای درمانی این روش بر سایر زخمهای مزمن است.

دکتر جاوید در پایان افزود: شعار این مرکز حفظ اندام و پیشگیری از قطع عضو یک بیمار در هر روز می‌باشد. تمامی تلاشهای تیم درمانی مرکز جامع ترمیم زخم و بافت، مبتنی بر نگرش آکادمیک در تشخیص و درمان زخم‌های مزمن با تکیه به فناوری روز است و امیدواریم بتوانیم با روش‌های جدید در جهت تسریع درمان زخم‌های مزمن به ویژه زخم دیابتی و پیشگیری از قطع اندام گام‌های موثری در این مرکز برداشته شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits