دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
عوارض و جراحی گوش الاغی در ایران
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
گوش الاغی : عوارض جراحی گوش الاغی را می‏توان به انواع زودهنگام یا دیرهنگام تقسیم كرد. جراحی گوش الاغی بسیار ظریف و حساس است.

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با جراحی زیبایی گوش الاغی بیشتر آشنا شوید

گوش الاغی

بعد از «دماغ خوکی» و «لب شتری» ، حالا «گوش الاغی» و «چشم گربه‌ای» جدیدترین مدهای عمل زیبایی در ایران

گوش الاغی : مسئله زیبایی یك امر نسبی است و به تصویر افراد از بدن خود برمی‌گردد، بنابراین معیار مطلق و مشخصی برای آن وجود ندارد. زیباپسندی و زیبانمایی ازجمله نیازهایی است كه از سنین نوجوانی شروع شده و ممكن است تا اواسط دهه سوم عمر نیز ادامه پیدا كند.

در این سن و سال افراد به دنبال هویت‌یابی و شناخت و تعیین معیارها و استانداردهای‌شان هستند. بخشی از این هویت نیز به تصویر فرد از بدن خود برمی‌گردد، به همین دلیل است كه جوانان به‌خصوص خانم‌ها در این سنین سراغ جراحی‌های زیبایی می‌روند. درواقع تصویر بدن معمولا در شكل‌گیری شخصیت و هویت خانم‌ها ارزش و امتیاز بیشتری دارد

divider

جراحی گوش الاغی

جراحی «گوش الاغی» یا «گوش الفی» نیز از همین داستان نشأت گرفته است. درواقع این فیلم آنقدر روی بعضی‌ها تاثیرگذار بوده كه حاضر شده‌اند خود را به تیغ جراحی بسپارند و گوش‌های‌شان را مانند «الف‌ها» تیز كنند! در ایران نیز اخیرا خبرهایی به گوش‌مان رسیده مبنی براینكه تعدادی از جوانان با پرداخت هزینه‌های زیرمیزی به جراحان پلاستیك دست به این عمل عجیب و غریب زده‌اند!

در عمل زیبایی گوش الاغی قسمت بالایی گوش برش داده شده و به صورت مثلثی بخیه زده می‌شود. این عمل شكل گوش را از حالت طبیعی خارج كرده و نوك آن را تیز می‌كند. در صورت پشیمانی نیز نتیجه آن برگشت‌ناپذیر است! دكتر محسن نراقی معتقد است جراحی گوش الاغی اصولا در زمره جراحی‌های پلاستیك و زیبایی قرار نمی‌گیرد. درواقع طبیعی‌ترین شكل اجزای صورت، بهترین حالت آن است و نباید آن را از شكل طبیعی خارج كرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران در ادامه توضیح می‌دهد كه وظیفه ما جراحان فوق تخصص پلاستیك این است كه ناهنجاری‌ها و موارد غیرطبیعی را به حالت طبیعی درآوریم نه‌اینكه شكل طبیعی را به غیرطبیعی تبدیل كنیم. درواقع زمانی كه جزئی از چهره را از شكل طبیعی خارج می‌كنیم نه‌تنها به زیبایی فرد اضافه نكرده‌ایم بلكه زیبایی او را هم از بین برده‌ایم چراكه طبق تعریف زیبایی باید بین اجزای صورت تناسب وجود داشته باشد.

جراحی چشم گربه و گوش الاغی

همین چند وقت پیش بود که رسانه ها از مد شدن یک جراحی پلاستیک جدید به نام گوش الاغی خبر دادند. هنوز تب و تاب گوش الاغی فروکش نکرده که یک مد جدید هم از راه رسیده به نام «چشم گربه ای». اول فکر کردیم این موضوع یک شوخی ساده در شبکه های اجتماعی است، اما وقتی با مطب یک جراح پلاستیک تماس گرفتیم، دیدیم ماجرا واقعیت دارد و اصلاً شوخی نیست.

معمولا افرادی که از سر تفنن و چشم و همچشمی عمل های زیبایی پرهزینه انجام می دهند، از قشر مرفه جامعه هستند که خود سبب برجسته کردن برخی مدها می شوند و آن چنان انجام این عمل ها برایشان جذاب و مهم است که گاهی آمار مبالغ پرداختی از دستشان درمی رود. آنان از سر عادت و وسواس گونه به عمل های متعدد در جاهای مختلف بدن خود می کنند و معمولا تحت تاثیر جو جامعه، تبلیغات و با عدم آگاهی به اندام خود آسیب می زنند.

با این وجود، این افراد بلافاصله بعد از دیدن نتیجه عمل و دور شدن از چهره واقعی شان زود پشیمان می شوند. خوروش در مورد تمایل جدید جوانان به برخی از عمل های زیبایی می گوید:همیشه اولین مدها را ما متوجه می شویم، چون بیماران انجام آن را از ما مطالبه می کنند.

جراحی گوش الاغی چگونه است ؟

در عمل جراحی زیبایی گوش الاغی برای گوش‌های برجسته دکتر از پشت گوش شروع به جراحی می‌کند. محل برش‌ پشت لاله گوش است. ابتدا باریکه نازکی از پوست پشت گوش برداشته می‌شود سپس برای خواباندن غضروف و نزدیک کردن آن به سر و همچنین برای جلوگیری از برگشت غضروف لاله گوش به حالت اولیه، پشت غضروف در قسمت‌های لازم تراشیده و با کمک بخیه‌های دائمی چند چین ایجاد می‌شود و در آخر برش پوستی دوخته می‌شود.

از آنجا که محل برش پشت گوش است بعد از عمل، جای برش قابل دید نیست و هدف اصلی نزدیک کردن لاله‌های گوش به سر و قرینه‌بودن آن‌هاست.

پس از جراحی، پانسمان مخصوصی به مدت سه تا پنج روز روی گوش‌ها قرار می‌گیرد. بخیه‌های پشت گوش نیز روز هفتم برداشته می‌شوند. استفاده از هدبند مخصوص به مدت یك هفته به‌طور مداوم و پس از آن به مدت یك ماه فقط در هنگام خواب توصیه می‌شود تا از وارد آمدن فشار زیاد به بخیه‌ها و باز شدن زودهنگام آنها جلوگیری شود.

جراحی گوش (گوش الاغی) چه عوارضی دارد؟

عوارض جراحی گوش الاغی را می‏توان به انواع زودهنگام یا دیرهنگام تقسیم كرد. این جراحی بسیار ظریف و حساس است و جراح باید با حوصله زیاد و به آرامی مراحل آن را پیش ببرد. از مهم‌ترین عوارض زودهنگام آن می‌توان به خونمردگی، درد، عفونت و التهاب غضروف اشاره كرد. عوارض دیرهنگام نیز شامل مشكلات مربوط به بخیه، برجسته شدن محل برش، كاهش حس پوست گوش، حساسیت به سرما و نتایج نامطلوب در شكل گوش و غیرطبیعی شدن آن می‌شود.

آمار جراحی زیبایی در ایران

در ایران سالانه تعداد زیادی از افراد به انجام جراحی های زیبایی می پردازند. براساس آمار انجمن پزشکی ایران، عمل های زیبایی در کشور ما از سال 84 روند رو به افزایش داشته است و در سال های اخیر، سن کسانی که خود را به تیغ جراحی می سپارند، به 15 سال رسیده است. گرچه آمار جراحی های زیبایی در ایران دقیق و رسمی نیست، اما براساس همین آمارها، میزان جراحی های زیبایی در ایران هفت برابر اروپا است و برخی آمارهای دیگر نیز ایران را در ردیف دوم یا سوم از نظر جراحی های زیبایی می دانند. گویا ایران پایتخت عمل های زیبایی جهان شده است.

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits