دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش مرحله به مرحله ساخت تیک آبی در اینستاگرام
21
زمان مطالعه: 7 دقیقه
تیک آبی اینستاگرام: اگر تمایل دارید که اکانت اینستاگرام خود را رسمی کنید و برای آن تیک آبی اینستاگرام تایید کننده اصالت دریافت کنید، وقت آن رسیده تا برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام ...

تیک آبی اینستاگرام چیست ؟

اگر دیده باشید در کنار نام اکانت برخی از افراد مشهور و شناخته شده دنیا در اینستاگرام،یک تیک ابی منحصر به فرد قرار دارد که اصالت و رسمی بودن اکانت ها را نمایش میدهد.به پروفایل ها یا اکانت هایی که دارای تیک ابی اینستاگرام هستند،اصطلاحا به معنای مفهومی Verified Badge "دارای نشان تایید" گفته می شود.

اکانت های دارای نشان تایید شده شامل برخی چهره های عمومی شناخته شده، افراد مشهور و برندهای جهانی حاضر در اینستاگرام هستند. این اکانت ها به این خاطر نشان تایید شده (تیک آبی اینستاگرام) دریافت می کنند که احتمال زیادی دارد مورد جعل هویت قرار بگیرند و اینستاگرام می خواهد مطمئن شود که کاربران اینستاگرام به راحتی می توانند افراد و برندهای معتبر را پیدا و فالو کنند.

divider

چکونه تیک آبی اینستاگرام بگیریم

  • 1. درخواست بدهید

تیک آبی اینستاگرام رایگان اموجی تیک آبی اینستاگرام تیک آبی فیک

برای این کار در قسمت پروفایل به منوی تنظیمات رفته و روی گزینه Request Verification کلیک کنید.

  • 2. هویت خود را تایید کنید

حالا وقت آن رسیده تا برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام مدارک مورد نیاز را به اپلیکیشن بدهید. با توجه به اطلاعات به دست آمده اینستاگرام شناسه‌های تایید شده توسط دولت همانند گواهی نامه رانندگی، پاسپورت با بقیه کارت‌های شناسایی را قبول می‌کند. اما اگر این‌هادر دسترس نبودند می‌توان مدارک رسمی همانند قبض‌ آب و برق، مدارک مالیاتی یا اساسنامه شرکت را هم استفاده کرد. اینستاگرام قول داده که هیچکدام از این اطلاعات در دسترس عموم قرار نمی‌گیرند و محفوظ باقی می‌مانند.

  • 3. صبر کنید

حالا باید دست نگه‌دارید تا اینستاگرام درخواست را بررسی کند. بعد از مدتی یک نوتیفیکشن برای کاربر ارسال می‌شود که وضعیت درخواست او را مشخص می‌کند. اگر مدارک رسمی با نام واقعی مطابقت نداشته باشند یا اکانت دارای «شرایط لازم نباشد» فرد شانس خود را برای گرفتن نشان آبی رنگ از دست می‌دهد. البته 30 روز بعد از رد درخواست، کاربر دوباره می‌تواند درخواست داده و شانسش را امتحان کند.

نکاتی بر ای داشتن تیک آبی اینستاگرام

بالاتر گفتیم که اگر کاربر شرایط لازم را نداشته باشد، درخواستش قبول نخواهد شد. اما این شرایط چه هستند؟ جدا از مدارک مورد نیاز، اینستاگرام گفته که اکانت‌ها را از لحاظ اعتبار (authenticity)، منحصر به فردی (uniqueness)، کامل بودن (completeness) و قابل توجه بودن (notability) بررسی می‌کند. منظور از «اعتبار» این است که اکانت به یک شخص واقعی، کسب و کار یا نهاد اشاره داشته باشد.

«منحصر به فردی» هم یعنی برای هر کسب و کار یا فرد، یک اکانت رسمی واحد وجود داشته باشد. به غیر از موارد خاص مثل اکانت‌هایی مشترک با چند زبان مختلف که در این صورت اینستاگرام در سیاست‌هایش تجدید نظر خواهد کرد. اما برای اینکه اینستاگرام مطمئن شود که اکانت‌ «کامل» است در وهله اول کاربر باید حساب کاربری را عمومی یا همان پابلیک کند.

بنابراین خبری از نشان آبی رنگ برای اکانت‌های پرایوت نیست. جدا از این مسئله حساب کاربری باید عکس پروفایل داشته، حداقل دارای یک پست بوده و همچنین بیو را پر کرده باشد. نکته مهم در این بخش اینجاست کاربرانی که می‌خواهند درخواست تایید هویت بدهند، نباید لینک بقیه سرویس‌های اجتماعی را در بیو بگذارند.

  • 4. مرحله آخر

در نهایت به مرحله آخر یعنی «قابل توجه بودن» می‌رسیم که سخت‌گیرانه‌ترین قسمت هم است. در واقع اینستاگرام اکانت‌هایی را قابل توجه می‌داند که معروف بوده یا توسط افراد زیادی اسم‌شان جستجو شده باشد. اگرچه گرفتن نشان تایید اینستاگرام حالا شفاف‌تر شده ولی این شرط چهارم احتمالا خیلی‌ها را نسبت به گرفتن نشان آبی ناامید می‌کند.

divider

تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنید

فالوورهای زیادی داشته باشید

این روش خیلی کارایی ندارد اما یکی از نکاتی که وجود دارد تا بتوانید تیک آبی رنگ را بگیرید این است که مشهور باشید! البته قبلا راجع به اینکه چه تعداد فالوور باعث گرفتن این تاییدیه می شود سوال پرسیده شده و مشخص شد که پلتفرم به پلتفرم متفاوت است. مثلا یک اکانت فیسبوک با 1000 نفر فالوور این تیک را گرفته اما یک پیج با بیش از 1 میلیون فالوور نه.پس خیلی وقت ها هم به حس ادمین بستگی دارد و شامل هیچ چارچوب مشخصی نمی شود!

جعل هویت

اتفاقی که این روزها خیلی شاهد آن هستیم. وقتی کسی اکانت شما را جعل می کند، شما به اینستاگرام پیغام میدهید و بعد از آن یک فرم پر می کنید که نشان می دهد اکانت شما اکانت اصلی هست. اما این اتفاق باعث گرفتن تیک آبی نمیشود و فقط اکانتی که هویت شما را جعل کرده مسدود میشود.اما اگر این جعل هویت زیاد اتفاق بیفتد میتواند باعث گرفتن این تاییدیه شود. با این حال،خواهشا خودتون برای خودتون اکانت فیک نسازید

فعال باشید

فعال باشید! زمانی که ادمین اینستاگرام اکانت شما را چک میکند و متوجه می شود که مثلا از آخرین پستی که گذاشتید یک ماه گذشته، به سادگی اکانت شما را رد می کند. مهم نیست که هویت شما جعل شده باشد، مهم نیست قبلا چقدر فعال بوده اید و حتی مهم نیست که چقدر احتیاج به این تاییدیه دارید، زمانی که فعال نباشید به سادگی کنار گذاشته می شوید

فالوور فیک

داشتن فالور فیک موضوعی است که اینستاگرام به هیچ عنوان قبول نمی کند و اگر اکانت شما را بررسی کند و متوجه این موضوع شود، مطمئن باشید که به هیچ عنوان نمی توانید تایید شوید. پس سعی نکنید با خرید فالوور ، تیک آبی را بگیرید!

تاییدیه بخرید

شما می توانید تیک آبی رنگ را از طریق فیسبوک خریداری کنید و با متصل کردن اکانت اینستاگرام خود به فیسبوک، تاییدیه را برای اینستاگرام خود بگیرید.

اعتبار خود را ثابت کنید

به عنوان مثال، شما می توانید در نمایه نمایش مشخصات عمومی خود ، وب سایت رسمی خود، صفحه فیس بوک و یا حساب توییتر را لینک کنید. این گونه ثابت می شود که این حساب متعلق به شماست.

داشتن یک بیوگرافی در ویکی پدیا

یک بیوگرافی درست و کامل از خود در سایت ویکی پدیا که وبسایتی مناسب در زمینه اطلاعات است داشته باشید. درضمن باید بیوگرافی انگلیسی باشد تا پس از مدتی اینستاگرام این تیک آبی رنگ را برای شما در صفحه شما قرار دهد.

divider

تیک آبی اینستاگرام فعال نگه داریم

اما توجه داشته باشید که برای اطمینان از اینکه تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنید، کارهای زیر را باید انجام دهید

  • 1. بهتر است از مرورگر Explorer استفاده کنید.
  • 2. ابتدا صفحه خود را از طریق آدرس باز کنید.
  • 3. سپس بر روی نام کاربری خود (به صورت بزرگ نوشته) راست کلیک کرده و inspect element را بزنید.
  • 4. در پنجره باز شده روی گزینه ای که به حالت انتخاب آبی در آمده راست کلیک کرده و edit as HTMLرا بزنید.
  • 5. در انتهای خط کلیک نموده تا حالت تایپ برای شما آزاد شود.
  • 6. کد زیر را کپی نموده و در همان مکان تایپ جایگذاری کنید.
  • 7. سپس با استفاده از نشانگر موس بر روی خانه پایین همان گزینه تایپ کلیک نمایید تا تغییرات اجرا شده و حالت تایپ غیر فعال شود.
  • 8.پس از مشاهده تیک کنار اسمتان پنجره باز شده تغییرات را توسط ضربدر کوچک در سمت راست/بالای پنجره ببندید.
  • 9.از صفحه اسکرین شات بگیرید.

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (21 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits