دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۲۰ راه سریع برای جذب مشتری آرایشگاه مردانه
48
زمان مطالعه: 10 دقیقه
جذب مشتری آرایشگاه یکی از راههای کسب درآمد برای تمامی آرایشگران عزیز میباشد.

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با جذب مشتری آرایشگاه مردانه بیشتر آشنا شوید

آرابشگاه ها هنگامی که تازه تاسیس میشوند طبیعی است که مشتریان کمی داشته باشند اما اگر بعد از مدتی پیشرفت چندانی را شاهد نبودید وقت آن است که کمی به روال کار خود شک کنید. واقعا همه کارهای لازم برای پیشرفت شغلم را انجام داده ام؟پس جرا مشتری های من انقدر کم است؟اصلا آرایشگاه من دیده میشود؟ اینها سوالاتی است که پایه بازاریابی برای آرایشگاه ها را تشکیل میدهند.برای پاسخ به این سوالات بایستی با روش های اثبات شده که ما در این بخش از مجله دلگرم تهیه کرده ایم آشنا شوید.

1) برای جذب مشتری جدید هیچ گاه از مشتری قدیمی غافل نشوید

اگر چه جذب مشتری جدید کاری جذاب است ولی اگر مشتری قدیمی چنین بپندارد که اهمیت خود را از دست داده است از شما دور خواهد شد.

2) تبلیغات برای جذب مشتری آرایشگاه مردانه

راز تبلیغات موفق در این است که به ازای پولی که صرف می کنید راه های نویدبخشی به وجود بیاورید. اگر این طور شود، به شما کمک می شود پیامی را بدهید که نه تنها نظر مشتری را جلب کند بلکه ارزش محصولی را که به او پیشنهاد می دهید را هم به خوبی نشان دهد.

مثلاً تلویزیون را در نظر بگیرید عموماً تلویزیون گران ترین انتخاب است. اما هدف گذاری براساس برنامه های تلویزیونی به جای کانال ها و شبکه ها برای شما فرصت بیشتری را فراهم می کند. مثلاً تبلیغات را وسط برنامه پرطرفدار آشپزی پخش کنیم نه اینکه یک جنجال تبلیغاتی را در یک برنامه آشپزی به راه بیندازیم.

3) اهمیت افزایش درآمد آرایشگاه

جذب مشتری آرایشگاه: گاهی اوقات مدیران سالن زیبایی شاهد کاهش تعداد مراجعین و در آمد خود هستند ولی با امید به این که همه چیز به روال سابق برمی گردد، هیچ کاری انجام نمی دهند. این استراتژی کاملا غلط بوده و به خصوص برای کسانی که با کسادی بازار مواجه هستند، یک اشتباه محض است. به علاوه برخی از سالن داران از کار سالن خود راضی بوده و بر این باورند که به اندازه کافی مشتری دارند، این در حالیست که همیشه جای پیشرفت وجود دارد.

4) پس از بروز هرگونه مسئله هر چه سریع تر آن را حل کنید

هیچ سازمان، کالا و یا خدمتی نمی تواند برای همیشه کامل و بی نقص باشد. در ارتباط سازمان با مشتری امکان دارد، مساله یا شکایتی به وجود بیاید. ایجاد بخشی برای رسیدگی به شکایات می تواند نظر مثبت مشتریان را جلب نموده و موجب افزایش وفاداری آنها شود.
معمولا افراد آخرین اتفاق را بیشتر در ذهن خود نگه می دارند و اگر آخرین رویداد این باشد که سازمان برای حل مساله دریغ نکرده است، این اقدام میتواند موجب حفظ و تقویت ارتباط با مشتری شود.

جذب مشتری آرایشگاه مردانه : درکل می توان گفت که مشتریان ناراضی بیش از مشتریان راضی از آرایشگاه ، دوست و رفیق دارند، بنابراین تمایل بیشتری دارند که درباره حرکت نامناسب یک فروشگاه یا نارضایتی خود از یک محصول و خدمات به دوستان، خانواده و همسایگان بگویند، ولی درباره خوبی سازمان یا فروشگاه سخن زیادی بر زبان نمی آورند.

5) شبکه سازی و ارجاع برای جذب مشتری

ارجاعاتی که یا به دنبال شبکه سازی صورت می گیرد یا مؤسسات تجاری دیگر تنها یک راه ساده برای جلب مشتری نیست. این کار راهی است برای پیدا کردن مشتریان با نرخ های بالا. علاوه بر این مشتریان ارجاعی مایلند بیشتر خرید کنند و در نتیجه منبع ارجاعات بیشتری می شوند. چطور ارجاعات را پیدا می کنید؟ فرای داشتن محصول و خدمات مورد نیاز می بایست ایده روشنی داشته باشید از اینکه مشتری ایده آل و بی عیب نقص شما چه کسی است

6) جذب مشتری بیشتر برای آرایشگاه با این سه روش

1. معرفی به دوستان. یکی از روش های محبوب برای بالا بردن درآمد آرایشگاه و جذب مشتری بیشتر،

2. معرفی سرویس شما به دیگر افراد است که برای این کار مشتری های راضی شما بهتر از هر کسی هستند. این مشتری ها می توانند خدمات شما را به دوستان خود معرفی کرده و در عوض تخفیف یا خدمات رایگانی جایزه بگیرند.

3. مشتری های جدید نیز این روند ادامه داشته و آن ها نیز می توانند با معرفی مشتری های جدید از این تخفیف ها استفاده کنند.

7) هدف گیری همه نوع مشتری برای جذب مشتری

جذب مشتری: بخشی از سالن زیبایی خود را برای خدمت رسانی به کودکان در نظر گرفته و با این کار خیال مادران پرمشغله را راحت کنید زیرا در سالن زیبایی شما محل مناسبی برای تفریح و در عین حال خدمات مورد نیاز کودکشان وجود دارد.

به دنبال موقعیت های بازاریابی باشید. برای بازاریابی می توانید در سایت های آرایشی بهداشتی فعالیت کرده و با خدماتی که بیشتر در چشم عموم دیده می شود، مشتری بیشتری برای خود جذب کنید.

8) همیشه حالت بدون باخت به وجود بیاورید

جذب مشتری آرایشگاه : هیچ گاه نباید مشتری بازنده باشد. اگر در یک معامله مشتری بازنده باشد، احتمال کمی وجود دارد که باز هم به دفتر شما مراجعه یا از همان خدمت یا محصول استفاده کند. در اینجا دو راه حل وجود دارد که هم مشتری و هم فروشنده می توانند برنده باشند:

الف) آرایشگر برای حفظ مشتری و افزایش وفاداری او، در مواردی سود کم را تحمل کند. البته برای یک دوره کوتاه مدت.
ب) تخفیف دادن برای افزایش وفاداری مشتریان، هرچند که در هر معامله سود فروش را اندکی کمتر می کند ولی با افزایش تعداد مشتری ها این کمبود جبران خواهد شد.

9) برای جذب مشتری کار تیمی کنید

راه دیگری است که می توانید به عنوان اهرم نفوذ به منابع موجود استفاده کنید و آن طرح «میزبان ذینفع» است. در این طرح مؤسسات دیگری که مشتریان هدف آنها با شما مشترک است از پایگاه اطلاعاتی خودشان برای جلب مشتری برای شما استفاده می کنند. یعنی مؤسسه هم پیمان شما در جریان تجارت خود راهی را هم برای جلب مشتری برای شما باز می کند،

10) اغلب مشتری مرتکب اشتباه می شود

امکان دارد مشتری انتظارات نامعقولی داشته باشد. این یک واقعیت است که آرایشگاه بدون مشتری نمی تواند وجود داشته باشد اما کارکنان واحد باید بتوانند به مشتری تفهیم کنند که اشتباه از جانب او بوده است، ولی باید در این کار ظرافت عمل وجود داشته باشد.

11) خدمات و محصولات جدید و متنوع در آرایشگاه

جذب مشتری آرایشگاه مردانه : اگر محصولات متنوع و خدمات جدیدی در آرایشگاه ارائه کنید، می توانید به ازای هر مشتری پول خوبی به دست آورید. این خدمات می توانند استفاده از ماساژ در سالن زیبایی، مشاور تغذیه، مشاور پوست و یا توصیه هایی در مورد خرید محصولات جدید باشند.

12) پرسش از خود مشتری برای جذب مشتری

همیشه به نظر مشتری قبل و بعد از سرویس ارائه شده، اهمیت داده و بازخورد در مورد کار خود دریافت کنید. البته ممکن است بعضی از آرایشگران از این کار استقبال نکنند و یا برخی از مشتری ها چیزی را بگویند که می خواهید بشنوید. ولی فراموش نکنید که انتقادهایی سازنده است که می تواند فعالیت سالن زیبایی شما را بی عیب و نقص کند. برای این کار نیز کافی است از یک نظر سنجی غیر مستقیم استفاده کرده و با قرار دادن صندوق نظرات و پیشنهادات در آرایشگاه خود، از احساس رضایت یا عدم رضایت مشتری های خود آگاه شوید.

13) مشتری خواستار لذت است نه تامین رضایت

فقط تامین رضایت مشتری موجب ایجاد وفاداری وی نسبت به آرایشگاه نخواهد شد، بلکه لذت بردن از محصول و خدمات موجب افزایش وفاداری خواهد شد. اگر آرایشگاه ها بتوانند با مشتریان صمیمی شوند و به خواست مشتری گوش دهند موجب خواهند شد که آنان از این رابطه لذت ببرند. برای اینکه مشتری از محصول لذت ببرد نباید هزینه محتمل شود. اگر خدمت ارائه شده از حد انتظار بیشتر باشد، موجب لذت بردن وی از این خدمت خواهد شد.

14) برای جذب مشتری آرایشگاه حق انتخاب با مشتری

از آنجا که بازارها روز به روز بیشتر می شوند، هیچ سازمانی نمی تواند در مورد وفاداری مشتریان مطمئن باشد. بسیاری از مشتریان به ظاهر راضی به محض اینکه روزنه ای پیدا شود به شرکت رقیب روی می آورند. هر سازمانی که متوجه وجود فرصتی شود باید تماس های خود را با مشتریان بیشتر و رابطه را تقویت نماید. یک تلفن به مشتری برای آگاهی از دیدگاه وی درباره خرید می تواند رابطه را تقویت نماید.

15) برای جذب مشتری به خواست او گوش دهید

دوره ای که آرایشگاه ها تصمیم می گرفتند چه مدلی را ارائه کنند و سپس آن را به مشتری تحمیل می کردند به سرعت به پایان می رسد. تنها راهی که می توان متوجه خواست مشتری شد این است که به حرف های آن ها گوش فرا دهیم. اگر کسی حرف بزند و ما به او گوش ندهیم، با ما خداحافظی خواهد کرد. ارتباط با مشتری بر پایه همین اصل قرار دارد. یکی از سریعترین راه ها برای از دست دادن مشتری این است که آنها را نادیده گرفته و به آنها توجه نکنیم.

16) بالا بردن بهای خدمات

ممکن است بالا بردن هزینه خدمات آرایشگاه کمی عجیب به نظر برسد ولی مشتری هایی که به دنبال سرویس خوبی هستند حاضرند هر مبلغی را برای یک سرویس لوکس بپردازند. به علاوه هزینه ها و بهای بالای خدمات آرایشگاه است که شما را از سالن های آرایش معمولی جدا می کند.

17) خود را به جای مشتری بگذارید تا احساسات او را درک کنید

همیشه ارزش آن را دارد که خود را به عنوان مشتری بدانید که به سازمان وارد می شود. همیشه خود را به جای مشتری بگذارید و آنگاه بپرسید: آیا این آرایشگاه از ورود من استقبال به عمل می آورد؟ هر قدر مشتری را بیشتر درک کنید توازن بین مشتری و محصول به صورتی در می آید که کفه ترازو به نفع مشتری سنگین تر خواهد شد.

18) اتمسفر سالن آرایشگاه

این که چه نوع اتمسفری در آرایشگاه خود به وجود می آورید هم می تواند شما را از دیگر سالن های زیبایی مجزا کند. برای این کار می توانید از محصولات ارگانیک استفاده کرده و یا محیطی آرامش بخش و به دور از شلوغی برای مشتری های خود به وجود آورید.

19) کارکنان آرایشگاه برای جذب مشتری آرایشگاه

فراموش نکنید که کارکنان سالن زیبایی شما، مانند ویترین مغازه تان هستند. زیرا آن ها هستند که با مشتری ها ارتباط برقرار کرده و خدمات مورد نظر آن ها را ارائه می دهند. بنابراین از کارکنانی که وقت شناس، خوش برخورد و خبره در کار خود هستند استفاده کنید تا شانس بازگشت مشتری هایتان را بالا ببرید.

20) برای جذب مشتری آرایشگاه بازار یابی کنید

شما نیز مانند هر کسب وکار دیگری روشهای بازاریابی خاص خود را دارید و به احتمال زیاد آنها را مدام تکرار می کنید. تعجبی ندارد که این روش ها کهنه شوند! اگر راهی جدید را تجربه کنید، احتمال این بیشتر می شود که افراد جدید شما را آزمایش کنند؛ بنابراین به آدمهای جدید دست خواهید یافت. اگر محصولات یا خدمات تکراری و قدیمی را ارائه دهید، (و آنها را با روش های قدیمی تکراری بازاریابی کنید) قطعا با همان آدم های قدیمی مواجه خواهید شد. ارائه یک سرویس یا کالای جدید، یا خط تولید جدید و مطلع ساختن افراد از آن راهی برای جذب مشتریان جدید خواهد بود.

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (48 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits