دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با چه راهکاری میتوان نمره منفی گواهینامه پاک کرد؟
46
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حذف نمره منفی از گواهینامه، راههای پاک شدن نمره منفی از گواهینامه چگونه است ، آیا میدانید کدام تخلف نمره منفی دارد جدول تخلفات و نمرات منفی

نمره منفی گواهینامه در واقع جریمه ای برای رانندگان متخلف می باشد که به شکل یک امتیاز منفی برای انها در نظر گرفته می شود و در سیستم راهنمایی رانندگی ثبت می شود. در واقع جریمه ای است که جدا از پرداخت هزینه جریمه و توقیف خودرو می باشد و مختص خود راننده است و در صورت فراتر رفتن نمره منفی از حد مجاز، گواهینامه فرد متخلف برای ۶ ماه توقیف می شود.

طبق گفته پلیس راهنمایی و رانندگی، اگر میزان دریافت نمره منفی رانندگی برای هر فردی به ۳۰ برسد، گواهینامه این رانندگان به مدت ۳ ماه توقیف می شود و امکان رانندگی از انها سلب می شود و اجازه رانندگی را نخواهند داشت. و بعد از گذشت این سه ماه، راننده باید با پرداخت ۴۰ هزار تومان، نسبت به دریافت گواهینامه خود اقدام نماید.

اما اگر راننده ای پس از گذشت این سه ماه نسبت به دریافت گواهینامه رانندگی خود اقدام نمود و دوباره ۲۵ امتیاز منفی رانندگی دریافت کرد، بگواهینامه ان شخص به مدت ۶ ماه توقیف شده و وی پس از این مدت با پرداخت مبلغ ۶۰ هزار تومان مجاز به دریافت گواهینامه می باشد.

اما در مرحله آخر و پس از این جریمه ها، راننده ای دوباره ۲۰ نمره منفی دریافت نماید، گواهینامه وی ۱ سال توقیف شده و در این مرحله باید دوباره در آزمون زانندگی شرکت نماید. در ادامه توضیحاتی در مورد پاک شدن نمره منفی گواهینامه خواهیم داد.

جدول نمرات منفی گواهینامه

تخلفنمره منفی
حرکت نمایشی8 نمره
تجاوز از سرعت مجاز برای خودروهای شخصی10 نمره
سبقت غیر مجاز در مسیرهای دوطرفه5 نمره
حرکات مارپیچ3 نمره
دنده عقب در اتوبان5 نمره
رانندگی در مستی و مصرف مواد مخدر10 نمره
عبور از محل ممنوعه4 نمره
انحراف به چپ5 نمره
عبور از پیاده رو5 نمره
دور زدن در محل ممنوع3 نمره
استفاده از موبایل3 نمره
عدم رعایت حق تقدم4 نمره

چگونگی حذف نمره منفی گواهینامه

چنانچه راننده متخلف به مدت شش ماه از زمان ارتکاب آخرین تخلف منجر به نمره منفی در بند های 1و2 ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات (هرگونه حرکات نمایشی، دور زدن درجا و یا حرکت موتورسیکلت بر روی یک چرخ و تجاوز از سرعت مجاز بیش از 50 کیلومتردر ساعت) و به مدت یک سال در بند 3 این قانون (سبقت غیرمجاز در راه‌های دو طرفه) مرتکب هیچ یک از تخلفات رانندگی نشود، کلیه نمره منفی ناشی از تخلفات ارتکابی گذشته حذف می‌شود و تخلف بعدی وی به عنوان نخستین تخلف او محسوب می‌شود و مبنای احتساب نمرات منفی مرحله بعدی، تاریخ پایان قانونی ضبط گواهینامه می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 114 جلد انواع گواهینامه رانندگی که دارای نمره منفی بوده از رانندگان پرخطر اخذ شده است گفت: رانندگان برای اطلاع از میزان نمره منفی موجود در سابقه گواهینامه خود می‌توانند شماره گواهینامه خود را به سامانه پیامکی 1101202020 ارسال کنند و در صورت داشتن بیش از 30 نمره منفی موظفند گواهینامه خود را تسلیم پلیس راهنمایی و رانندگی محل کنند

چنانچه متخلف دارای 30 نمره منفی باشد، گواهینامه او به مدت سه ماه ضبط و در پایان مدت مزبور با پرداخت چهارصد هزار 400 ریال جریمه نقدی به نفع خزانه عمومی مسترد می شود

آیا میتوانیم نمره منفی را از سابقه گواهینامه پاک کنیم

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (46 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits