دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۳ راهکار ساده برای پاک کردن شن و ماسه ساحل از کف پا و بدن
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از دردسرهایی که بیشتر افرادی که به ساحل دریا می روند و با آن مواجه هستند، چسبیدن شن و ماسه های ریز ساحل دریا که به ماسه بادی نیز معروف هستند.

راهکارهای ساده برای جدا کردن شن و ماسه ساحل از پا و بدن


1. دوش گرفتن

معمولا در ساحل های دریا که مختص عمومی طراحی شده اند، مکان هایی برای دوش گرفتن وجود دارد. البته اگر شما ساحل اختصاصی دارید بهتر است یک دوش/حمام هم بیرون از محوطه خانه یا ویلای خود داشته باشید! بعد از گردش در ساحل و آفتاب گرفتن در ساحل دریا حتما بدن و لباس های خود را کاملا در زیر دوش بشویید، دمپایی و پاهای خود بیشتر بشویید. می توانید پیش از دوش گرفتن پاهای خود را با آب دریا نیز بشویید تا ماسه ها تا جای ممکن از پای شما جدا شوند.

نکته مهم : در جدا کردن ماسه ها از بدن، استفاده از پودر بچه است. پودری که برای عرق زدایی بدن بچه استفاده می شود به دلیل اینکه رطوبت سطح بدن شما را جذب می کند، ابزار و راهکار خوبی برای از بین بردن ساده و سریع ماسه های چسبیده به بدن بویژه پای شماست.

2. استفاده از پودر بچه

برای استفاده از پودر بچه باید ابتدا در زیر دوش آب تا جای ممکن ماسه ها را از بدن پاک کنید و با یک حوله خود را خشک کنید. سپس مقداری پودر بچه را روی پوست پای خود یا هرجاییکه فکر می کنید ماسه ها می چسبند، بپاشید و آن را بر روی پوست بمالید. سپس با وسیله ای مانند قلم مو ماسه ها را از بدن پاک کنید. چون پودر بچه رطوبت را جذب می کند، ماسه خشک و پودر سفید رنگ بر روی پوست می ماند که می توانید آنها را با وسیله مانند قلم پاک کنید.

3. نحوه شستشو پا بعد خارج شدن از ساحل

راه حل دیگر می تواند استفاده از یک لگن آب برای شستن پا هایتان که ماسه ای شده است باشد. برای این کار حتما باید هنگام آمدن به ساحل یک سطل یا لگن به همراه یک ظرف یا گالن آب همراه خود آورید. برای شستن و پاک کردن ماسه های ساحل پای خود را درون لگن قرار دهید و با دست روی آن آب بریزید.

سپس پای خود را از لگن یا سطل آب بیرون آورید و بررسی کنید که اگر به آن ماسه نچسبیده است بر روی حوله یا پارچه ای خشک قرار دهید و پای خود را خشک کنید. می توانید اگر هنوز ماسه وجود دارد و برای اطمینان خاطر این کار را چندین بار قرار دهید.

توجه کنید: که این لگن یا سطل را بر روی سطحی که ماسه ای است قرار ندهید زیراکه کار شما دو چندان می شود.

divider

بیشتر بخوانید:

آیا میدانستید آب دریا درمانگر است؟

خواص و روش های دریا درمانی و تفاوت آن با آب درمانی

خواص امواج دریا برای سلامت پوست

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits