دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با USB Debugging و نحوه ی استفاده از آن
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
usb debugging روشی است که می توانید با استفاده از آن کاری کنید تا تلفن همراه هوشمند شما داده ها و اطلاعات را با کامپیوتر شما تبادل کند

USB Debugging و نحوه ی استفاده از آن

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید


شاید با دیدن نام USB Debugging ، فکر کنید که چیز خیلی عجیب و پیچیده ای است در صورتی که اینچنین نیست . یکی از فوق العاده ترین مزایایی که سیستم عامل اندروید در اختیار شما قرار می دهد که با استفاده از آن می توانید دستگاه خود را روت کنید تا کارهای بسیاری مانند اعمال دستورهای ADB ، حل مشکلات نرم افزاری و ... را انجام دهید ، قابلیت USB Debugging می باشد .

Debugging چیست؟


همانطور که می دانید Debugging به معنای عیب یابی و مشکل زدایی می باشد از این رو USB Debugging به معنای عیب یابی از طریق یو اس بی می باشد که برنامه نویسان اپلیکشن های اندرویدی برای تست اپلیکیشن خود و پیدا کردن مشکلات و حل آن ها از این قابلیت استفاده می کنند که البته روش سنتی به نظر می رسد . البته کارایی قابلیت USB Debugging تنها به این زمینه محدود نمی شود بلکه از این قابلیت برای نصب ریکاوری دلخواه، روت کردن دستگاه، نصب یک ROM جدید و ... استفاده می شود .

فعال کردن USB Debugging


اگر تاکنون قابلیت USB Debugging را در تلفن همراه هوشمند اندرویدی خود فعال نکرده اید برای فعال کردن آن باید مراحل زیر را انجام دهید :

  • به منوی Settings ( تنظیمات ) دستگاه اندرویدی خود مراجعه کنید .
  • در منوی تنظیمات گوشی به دنبال گزینه ی About Phone بگردید و آن را باز کنید .
  • با انتخاب گزینه ی About Phone صفحه ی جدیدی برای شما باز می شود که باید در این صفحه به دنبال گزینه ی Build Number بگردید و سپس آنقدر این گزینه را لمس کنید تا پیغام “Developer options are activated” برای شما نمایش داده شود .
  • با دیدن پیغام “Developer options are activated” تنها کافی است به صفحه ی تنظیمات باز گردید تا گزینه ی Developer Options را در انتهای صفحه ی تنظیمات خود مشاهده کنید .
  • حالا بر روی گزینه ی Developer Options کلیک کنید و در صفحه ی جدیدی که برای شما نمایش داده می شود به دنبال گزینه ی USB Debugging بگردید بر روی آن بزنید و سپس پیغامی که به شما نمایش داده می شود را با OK تایید کنید .

فعال کردن USB Debugging روی اندروید قدیمی


توجه داشته باشید که اگر اندروید تلفن همراه شما 2.3 و یا قدیمی تر می باشد برای فعال کردن USB Debugging در گوشی خود باید مراحل زیر را انجام دهید :

  • به منوی Settings ( تنظیمات ) دستگاه اندرویدی خود مراجعه کنید .
  • بر روی Application که ممکن است با نام هایی مانند Apps و یا App Manager نیز نمایش داده شود بزنید.
  • سپس گزینه ی Developer Options را پیدا کنید .
  • بر روی گزینه ی Developer Options بزنید و سپس گزینه ی USB Debugging را فعال کنید .

تهیه شده مجله دلگرم

مهتاب جهاندار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits