دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مقایسه ی برندهای ماشین لباسشویی با یکدیگر + معرفی بهترین برند
16
زمان مطالعه: 12 دقیقه
معرفی بهترین برند : کمپانی بوش یک کمپانی آلمانی است که در طراحی و ساخت لوازم خانگی فعالیت دارد ، از مزیت هایی که ماشین های لباسشویی تولید شده توسط کمپانی بوش دارند و می توان به آنها اشاره کرد

با مجله دلگرم همراه باشید تا با انواع برند ماشین لباس شویی آشنا شوید

مقایسه ی برندهای ماشین لباس شویی با یکدیگر


امروزه مهم ترین بحث در زمینه ی خرید لوازم خانگی به خصوص ماشین لباسشویی این است که ، کدام یک از برندهای ماشین لباسشویی بهترین برند می باشد ، از این رو در ادامه ی این مقاله قصد داریم ضمن مقایسه ی برند های ماشین لباسشویی با یکدیگر ، شما را با بهترین برند ماشین لباسشویی آشنا کنیم تا بتوانیم بهترین راهنمای خرید ماشین لباسشویی برای شما باشیم.


همانطور که می دانید بیشترین فصل هایی که لباس ها خیلی زودتر کثیف می شوند ، فصل های بهار و تابستان می باشد . که یک ماشین لباسشویی استاندارد و اتوماتیک داشته باشید ، شاید به این فکر افتادید که یک ماشین لباسشویی جدید بخرید و یا ماشین لباسشویی قدیی خود را تعویض کنید در این صورت با خواندن ادامه ی این مقاله به خوبی متوجه شوید که بهترین نوع ماشین لباسشویی چه نوعی است ؟ و بهترین برند چه برندی می باشد ؟ تا بتوانید یک ماشین لباسشویی را به عنوان یک گزینه ی ایده آل انتخاب و خریداری کنید .


انواع ماشین لباسشویی


ماشین های لباسشویی در سه دسته ی کلی :

  1. ماشین های لباسشویی سطلی
  2. دو قلو
  3. تمام اتوماتیک

لباس شویی سطلی

ماشین لباسشویی های سطلی همانطور که می دانید ماشین لباسشویی هایی هستند که درون آن ها یک مخزن مانند سطل قرار می گیرد که برای شست و شوی لباس ها را درون آن مخزن قرار می دهند

لباس شویی های دو قلو

ماشین لباسشویی های دو قلو نیز ماشین لباسشویی هایی هستند که برعکس ماشین لباسشویی های سطلی که تنها دارای یک مخزن بودند علاوه بر داشتن یک مخزن دارای یک مخزن دیگر نیز می باشند یعنی در کل دارای دو مخزن می باشند که یکی از مخزن ها وظیفه ی شست و شوی لباس ها را برعهده دارد و مخزن دیگر نیز وظیفه ی خشک کردن لباس ها را برعهده دارد ، از این رو به این نوع از ماشین های لباسشویی ، ماشین های لباسشویی دو قلو گفته می شود .

لباس شویی های تمام اتوماتیک

لباسشویی های تمام اتوماتیک نیز ماشین لباسشویی هایی هستند که دارای تمامی امکانات مدرن و پیشرفته می باشند برای نمونه شما می توانید خودتان تایم شستن لباس ها و تعداد دفعات آن را مشخص کنید که این نوع از ماشین های لباسشویی براساس تعداد دفعات و تایم هر دفعه ای که شما مشخص کرده اید لباس ها را می شویند .


انواع موتورهای ماشین لباس شویی


موتور ماشین های لباسشویی در کل شامل دو نوع می شوند

  1. موتور دایرکت درایو : موتور های دایرکت درایو همان موتور های الکتریکی و بدون تسمه هستند
  2. موتور معمولی تسمه ای و یا ذغالی : موتور های دایرکت درایو همان موتور های الکتریکی و بدون تسمه هستند

تمامی برند های سازنده ی موتور های ماشین لباسشویی مانند : ال جی ، سامسونگ و ... از موتور های دایرکت درایو در ماشین های لباسشویی خود استفاده می کنند ،

ثابت شده است که این نوع از موتور های ماشین لباسشویی به علت داشتن چندین مزیت خیلی بهتر و کاراتر از موتور های معمولی تسمه ای می باشند .


بیشترین موارد کاربرد موتور های معمولی تسمه ای و یا ذغالی در ماشین های لباسشویی بوده است که قبل از سال 2016 توسط کمپانی های سامسونگ ، دوو و بوش تولید می شده اند . ماشین لباسشویی هایی که دارای موتور های معمولی تسمه ای و یا ذغالی می باشند دارای لرزش ، صدا و البته مصرف برق بیشتری نسبت به ماشین لباسشویی هایی که دارای موتور های الکتریکی و بدون تسمه هستند ، می باشند .


مزیت های موتور های تمام الکتریکی و بدون تسمه


یکی از مزیت های موتور های دایرکت درایو این است که این موتورها نسبت به موتور های معمولی تسمه ای به طرز چشم گیری در مصرف برق صرفه جویی می کنند علاوه بر این موتور های معمولی تسمه ای هنگامی که روشن می شوند و شروع به کار کردن می کنند خیلی پر صدا هستند اما موتور های الکتریکی و بدون تسمه کاملا بی صدا می باشند .


جالب است بدانید که موتور های الکتریکی این قابلیت را دارند تا بتوان دور آن ها را به 2000 دور افزایش داد ، یکی دیگر از مزیت های موتور های الکتریکی وزن کم آن ها می باشد زیرا این موتور ها به گونه ای طراحی شده اند که از وزنه های سنگین بالانس در آن ها خبری نیست .


همانطور که اشاره کردیم دور موتور های الکتریکی و بدون تسمه به 2000 دور می رسد از این رو می توان گفت که کیفیت شستشوی لباس ها در ماشین های لباسشویی که دارای موتور های الکتریکی و بدون تسمه می باشند خیلی بهتر از ماشین های لباسشویی است که دارای موتور های معمولی تسمه ای می باشند .

مقایسه ی این نوع موتور ها با موتور های تسمه ای


در موتور های معمولی تسمه ای از تاکو که مانند یک دینام دوچرخه الکتریسته تولید می کند و برد الکترونیکی ماشین لباسشویی با توجه به میزان ولتاژی که این قطعه تولید می کند تشخیص می دهد که آیا موتور ماشین لباسشویی سالم است یا خیر استفاده می شود در صورتی که در موتور های الکتریکی و بدون تسمه به جای استفاده از تاکو از سنسور استفاده شده است که این سنسور تمامی کارهایی که تاکو انجام می داد را انجام می دهد از این رو می توان گفت که هزینه های تعمیر موتور های الکتریکی و بدون تسمه خیلی کمتر از موتور های معمولی تسمه دار می باشد .


همانطور که اشاره کردیم موتور های الکتریکی و بدون تسمه برعکس موتور های معمولی تسمه دار به هیچ وجه سر و صدا تولید نمی کنند که یکی از دلایل این مسئله این است که در طراحی و ساخت موتور های الکتریکی و بدون تسمه از هیچ گونه چرخ دنده ای استفاده نشده است در صورتی که در طراحی و ساخت موتور های معمولی تسمه دار از چرخ دنده استفاده شده است به همین دلیل سر و صدای زیادی تولید می کنند .

Compare brands of washing machines


چه ماشین لباس شویی بخریم ؟


اگر قبل از مطرح کردن این پرسش به خوبی این مقاله را مطالعه کرده باشید الان می توانید پاسخ این سوال را خودتان بدهید ، همانطور که اشاره کردیم تمامی موتور های ماشین های لباسشویی از دو حالت موتور های تمام الکتریکی بدون تسمه و موتور های معمولی تسمه دار خارج نیستند و به مقایسه ی این دو نوع موتور ماشین های لباسشویی با یکدیگر پرداختیم ، همانطور که متوجه شده اید موتور های الکتریکی بدون تسمه کارایی فوق العاده ای دارند از این رو به شما پیشنهاد می کنیم ماشین لباسشویی خریداری کنید که دارای موتور الکتریکی بدون تسمه باشد تا در مصرف برق صرفه جویی کنید ، لباس های شما با افزایش دور این نوع از ماشین های لباسشویی با کیفیت بهتری شسته شود ، وزن ماشین لباسشویی شما کم باشد ، ماشین لباسشویی شما بدون صدا و لرزش کار کند و در نهایت هزینه های تعمیر آن نیز پایین باشد .


ظرفیت ماشین لباسشویی که می خریم بهتر است چقدر باشد ؟


باید بدانید که ظرفیت ماشین لباسشویی که قصد خرید آن را دارید به تعداد افراد خانواده ی شما بستگی دارد بدین شکل که شما اگر شما یک خانواده ی دو نفره هستید بهتر است یک ماشین لباسشویی 7 کیلوگرمی خریداری کنید ، اگر اعضای خانواده ی شما بین 2 تا 4 نفر می باشد بهتر است یک ماشین لباسشویی 8 کیلوگرمی خریداری کنید ، اگر اعضای خانواده ی شما بین 5 الی 6 نفر می باشند بهتر است یک ماشین لباسشویی 9 کیلوگرمی و در نهایت اگر قصد دارید درون ماشین لباسشویی خود پتو برای شست و شو بیاندازید به شما پیشنهاد می کنیم یک ماشین لباسشویی 10.5 کیلوگرمی را خریداری کنید .


بهتر است ماشین لباسشویی که می خریم از چه برندی باشد ؟


برای پاسخ دادن به این سوال ترجیح می دهیم سه برند از برند های معروف در طراحی و تولید ماشین های لباسشویی را بررسی کنیم تا در نهایت بتوانیم بگوییم که کدام یک از این برند ها می توانند مناسب ترین گزینه برای خرید ماشین لباسشویی باشند. برند هایی از ماشین لباسشویی که قصد داریم در ادامه ی مقاله به بررسی آن ها بپردازیم شامل : برند های بوش ، سامسونگ و ال جی می باشد .

ماشین های لباس شویی کمپانی بوش


همانطور که می دانید یکی از قدیمی ترین کمپانی های تولید کننده ی لوازم خانگی به ویژه ماشین لباسشویی از گذشته تاکنون کمپانی بوش می باشد ، کمپانی بوش یک کمپانی آلمانی است که در طراحی و ساخت لوازم خانگی فعالیت دارد ، از مزیت هایی که ماشین های لباسشویی تولید شده توسط کمپانی بوش دارند و می توان به آنها اشاره کرد کیفیت فوق العاده بالای قطعات آن ها می باشد چرا که کمپانی بوش از قطعات فوق العاده با کیفیتی در ساخت ماشین های لباسشویی خود استفاده می کند از این رو تمامی لوازم خانگی که توسط این کمپانی آلمانی طراحی و ساخته می شود دارای طول عمر فوق العاده بالایی می باشند و احتمال خراب شدن آن ها بسیار کم است . البته همانطور که می دانید هر چه میزان کیفیت یک محصول بالاتر باشد و در آن از قطعات با کیفیت استفاده شده باشد قیمت آن نیز گران تر خواهد بود .

معایب ماشین های لباس شویی

از این رو می توان گفت یکی از معایب ماشین های لباسشویی تولید شده توسط کمپانی بوش قیمت بالای آن ها می باشد و یکی دیگر از معایبی که می توان در زمینه ی ماشین های لباسشویی کمپانی بوش به آن اشاره کرد این است که کمپانی بوش از موتور های معمولی تسمه دار در طراحی و ساخت ماشین های لباسشویی خود استفاده می کند ، از این رو ماشین های لباسشویی بوش در کنار تمامی مزایایی که دارند مانند : استفاده از قطعات با کیفیت در آن ها و طول عمر بسیار بالا دارای قیمت بالا می باشند و همچنین به دلیل اینکه از موتور های معمولی تسمه دار در آن ها استفاده می شود هنگام کار کردن دارای صدا و لرزش هستند و مصرف برق بالایی دارند .

خوشنام ترین برند در لوازم خانگی


همانطور که می دانید خوشنام ترین برند در لوازم خانگی برند سامسونگ می باشد که اکثر مردم ترجیح می دهند لوازم خانگی آن ها از برند سامسونگ باشد چرا که این برند توانسته است در میان مردم جای خود را پیدا کند و اطمینان و اعتماد مردم نسبت به خودش را به دست آورد .

مزایای ماشین های لباس شویی سامسونگ

یکی از مزایا و قابلیت های ماشین های لباسشویی طراحی و ساخته شده توسط کمپانی سامسونگ این است که این ماشین های لباسشویی دارای قابلیت اکوبابل یا بهتر است بگوییم حباب ساز می باشند اما شاید برای شما سوال باشد که چنین قابلیتی در ماشین های لباسشویی سامسونگ چه عملکردی می تواند داشته باشد ؟ لازم است بدانید که قابلیت اکوبابل به شست و شوی هر چه بهتر لباس ها کمک چشم گیری می کند در واقع کیفیت شستشوی لباس ها را افزایش می دهد .

علاوه بر این در سال های 2016 و 2017 کمپانی سامسونگ ماشین های لباسشویی ادواش خود را معرفی و روانه ی بازار کرد که این ماشین های لباسشویی دارای قابلیت فوق العاده ای هستند به گونه ای که اگر لباس ها را برای شست و شو به داخل این نوع از ماشین های لباسشویی سامسونگ بیاندازید و پس از کمی شست و شوی لباس ها یادتان بیافتد که چند عدد از لباس ها را فراموش کرده بودید تا به داخل ماشین لباسشویی بیاندازید با استفاده از درب دومی که در این ماشین های لباسشویی تعبیه شده است به راحتی می توانید هر چندتا لباسی که فراموش کرده بودید را به داخل ماشین لباسشویی و به بقیه ی لباس های در حال شستشو اضافه کنید .

تنها مشکل لباس شویی سامسونگ

تنها معایبی که اکثر ماشین های لباسشویی تولید شده توسط کمپانی سامسونگ دارند این است که در آنها از موتور معمولی تسمه ای استفاده شده است که در این صورت لباس ها با درصد پایین تری خشک می شوند ، هنگام شستشوی لباس ها با صدا و لرزش ماشین لباسشویی مواجه هستید و مصرف برق این نوع ماشین های لباس شویی بیشتر خواهد بود .

لباس شویی ال جی


یکی دیگر از کمپانی هایی که در زمینه ی تولید لوازم خانگی به ویژه ماشین لباسشویی مطرح می باشد کمپانی ال جی می باشد ، ماشین های لباسشویی تولید شده توسط کمپانی ال جی ویژگی و مزیتی که سایر کمپانی های تولید کننده ی ماشین لباسشویی یعنی کمپانی های بوش و سامسونگ ندارند را دارد یعنی ماشین های لباسشویی کمپانی ال جی دارای موتور تمام الکتریکی و بدون تسمه می باشند

مزایای لباس شویی ال جی

در نتیجه هنگام کار به هیچ وجه از خود صدا و لرزشی تولید نمی کنند ، کیفیت خشک کردن لباس ها در این ماشین های لباسشویی بیشتر است ، مصرف برق آنها نیز کمتر می باشد ، دارای قابلیت بخار شوی می باشند ، در صورتی که خراب شوند هزینه ی تعمیر آن ها نیز کمتر می باشد ، به دلیل اینکه در ساخت موتور های الکتریکی بدون تسمه استفاده از وزنه های سنگین حذف شده است این ماشین های لباسشویی دارای وزن کمی می باشند ، به جای استفاده از تاکو که مانند یک دینام دوچرخه الکتریسته تولید می کند و برد الکترونیکی ماشین لباسشویی با توجه به میزان ولتاژی که این قطعه تولید می کند تشخیص می دهد که آیا موتور ماشین لباسشویی سالم است یا خیر از سنسور استفاده شده است .

تنها عیب لباس شویی ال جی

اما تنها عیبی که ماشین های لباسشویی ال جی نسبت به ماشین های لباسشویی سامسونگ و بوش دارند این است که طول عمر آن ها نسبت به طول عمر ماشین های لباسشویی سامسونگ و بوش کمتر است .

ترجمه شده مجله دلگرم

مهتاب جهاندار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (16 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits