دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چرا به رسانه های اجتماعی وقت کمتری اختصاص دهیم ؟
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
رسانه های اجتماعی و فضای مجازی شاید وقت شما را پرکند ولی در عمل کار مفید را انجام نداده اید و مشکلاتی از این قبیل ، سعی کنید از رسانه دوری کنید

فواید دوری از رسانه:

رسانه ای اجتماعی در همه جای دنیا به شما معرفی می شود. این تقریبا مثل یک داروی اعتیاد آور است که بیش از 1 میلیارد نفر آن را به طور منظم مصرف می کنند. به طور متوسط، یک کاربر رسانه اجتماعی، حدودا 1/5 ساعت در روز وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذراند و در بیشتر موارد باعث اتلاف وقت می شود.

اگر بدانید که کمی دور شدن از این شبکه ها چه فوایدی برای شما دارد قطعا این کار را زودتر انجام خواهید داد.

امروزه دور شدن از رسانه های اجتماعی و فضای مجازی شاید بهترین راه درمان مشکلات عصبی و ناراحتی های از این دست می باشد.فواید این کار شامل بازپس گیری حریم خصوصی، افزایش بهره وری ومفید بودن در روز، افزایش اعتماد به نفس، بهبود خلق و خوی شما،خواب بهتر، بهبود وضعیت و وقت گذاشتن برای خود افزایش خلاقیت و غلبه بر ترس را می توان نام برد.

1. حفظ حریم خصوصی شما :

برنامه های کاربردی رسانه های اجتماعی که از ویژگی های فعال شده با موقعیت مکانی برخوردار هستند، می توانند اطلاعات شما به خصوص اطلاعات شخصی شما را در اختیار داشته باشند.، این اطلاعات می تواند شامل عکس ها و فایل های خصوصی و اطلاعات مکانی شما باشد.بهترین راه برای جلوگیری از این خطرات چیست؟

ابتدا باید موقعیت مکانی گوشی ها و تبلت های خود را غیر فعال کنید.حدالامقدور از گذاشتن عکس های خصوصی و نگهداری آن در گوشی خودداری کنید.اطلاعات خود را به افراد غریبه و هم صحبتان شبکه های اجتماعی ندهید.

2. افزایش بهره وری :

فکر کنید کل روز را در حال صحبت و وب گردی باشید و در پایان روز به خود می آیید و میبینید هیچ کار مفیدی انجام نداده اید.سعی کنید تا جایی که ممکن است وقت خود را به کارهای مفید اختصاص دهید و یا حداقل اگر در فضای مجازی هستید در این فضا مشغول کار باشید و درآمد زایی کنید.زیرا این فضا بسیار اعتیاد آور است.

دوری از این فضا برای شما بسیار به صرفه خواهد بود زیرا وقت خود را به کارهای منفی اختصاص می دهید..

3. اعتماد به نفس شما را بهبود می بخشد

اعتماد به نفس شما می تواند در واقع علت انگیزه شما باشد، ولی با استفاده زیاد از رسانه های اجتماعی این موضوع کاملا کمرنگ می شود زیرا شما در مقایسه با چیزی که در رسانه های اجتماعی مشاهده می کنید، احساس ناامنی و بی اهمیت بودن می کنید.

وقتی موفقیت های دوستانتان را در فضای مجازی می بینید و خودتان مدام در گوشه ای نشسته و هیچگونه فعالیتی ندارید خوب مسلما احساس بدی راجب خودتان پیدا می کنید ولی اگر این عادات بد را کنار بگذارید و در دنیای واقعی تلاش کنید صد البته احساس بهتری راجب خودتان خواهید داشت.

4. باعث می شود احساس بهتری راجب خودتان خواهید داشت :

همه ما احساس غم و اندوه یا افسردگی را هنگام دیدن نقص های خود تجربه کرده ایم پس از مواجهه مکرر با این محرک ها، ممکن است دچار حساسیت به آنها شده و در حال حاضر مبتلا به بیماری افسردگی شده باشید.

گاهی اوقات بهتر است که اجازه ندهید ذهن شما افکار منفی را دنبال کند و متاسفانه رسانه های اجتماعی و طرز فکر دیگران و نظرات منفی دیگران آثار مخربی روی شما داردبهترین کار را برای بهبود این وضعیت دور شدن از این رسانه ها می باشد.سعی کنید دنیا را با چشم انداز خود ببینید و اجازه ندهید انتقادهای منفی دیگران شما را از اهدافتان دور کند.این گونه است که حس بهتری را تجربه خواهید کرد.

فواید دوری از رسانه

5. دوستیابی دوباره :

اگر چه هدف اولیه رسانه های اجتماعی به نظر می رسدپس چرا تا این حد این دوستی ها متزلزل هستند و ممکن است شما هزاران دوست داشته باشید ولی همه آنها در واقع جز آثار تاریخی می شوند و مدت از آنها بی خبر می مانید و آنها نیز خبری از شما نمی گیرند. از تمام دوستان خود در رسانه های اجتماعی خلاص شوید و دوستان خوبی را در دنیای واقعی داشته باشید.امتحان کنید ضرر نمی کنید..

6. با دوری از رسانه های اجتماعی خواب بهتری را تجربه خواهید کرد :

مطالعات نشان داده اند که رسانه های اجتماعی می تواند به طور قابل توجهی در خواب شما اختلال ایجاد کند این تأثیرات نور گوشی یا لپ تاپ در مواجهه با ملاتونین که هورمونی است که به شروع خواب کمک می کند تاثیر گذاشته و باعث بی خوابی شما می شود. خودتان را از فضای مجازی بیرون بکشید به خودتان اجازه دهید تا خواب راحتی داشته باشید.

7. دوری از شبکه های اجتماعی باعث افزایش خلاقیت شما می شود :

همانطور که قبلا ذکر شد، رسانه های اجتماعی یک نوع داروی اعتیاد آور در بسیاری از افراد است، که خلاقیت و تفکر منطقی را مختل می کند. به جای صرف وقت و اشتراک مطالب بی اهمیت سعی کنید در زندگی واقعی خود کارهایی را ابداع کرده و انجام دهید طوری که به خودتان افتخار کنید و این در گرو کنار گذاشتن بعضی چیز ها از زندگیتان من جمله رسانه های اجتماعی خواهد بود.

8. دوری از شبکه های اجتماعی تجربه اجتماعیتان را بیشتر می کند

بهتراست به جای نشستن و دوست یابی های مجازی به اجتماع وارد شوید و با افراد واقعی معاشرت کنید برخورد آنها در اجتماع باعث می شود که در زندگی آینده خود تجربیات بیشتری را کسب کنید و اگر نکات منفی دیدید انها را در آینده تکرار نکنید.

9. کسب تجربه جز در قرار گرفتن در اجتماع و ارتباط مستقیم با افراد به دست نمی آید.

در حالی که در رسانه های اجتماعی تلاش می کنند تا مشکل ارتباطی بین افراد را حل کنند در واقع افراد جامعه را به معتادانی تبدیل کرده اند که به جای کار و تحقیق در رسانه ها به معضل دوست یابی مجازی و ارسال مطالب بی اهمیت پرداخته اند و در حالی که می توانستند از اوقات فراقت خود به کتاب خواندن و تحقیق و پژوهش و راههای پیشرفت زندگی خود استفاده کنند.

با محدود کردن زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی،برای مثال هر نیم ساعت یکبار و بعد هر15 دقیقه یک بار استفاده خود را از اینترنت محدود کنید.مطمئنیم که اثرات آن را به زودی در زندگی خواهید دهید .

divider

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits