دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چرا عقرب در شب می درخشد
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درخشش عقرب کوتیکول یا استخوان های عقرب بعنوان یک غول ثانویه عمل می کند.و نور را به سیستم عصبی انتفال می دهد.

دلایل درخشش عقرب زیر نور فرابنفش

به دلایل خاصی که دانشمندان هنوز بر سر آن ها توافق ندارند، عقرب ها در زیر نور فرابنفش می درخشند. درواقع پوسته سخت یا پوست بدن عقرب نور فرابنفش را جذب کرده و آن را به صورت نوری دیدنی منعکس می کند و همین موضوع کار را برای عقرب شناسان آسان کرده است. در واقع این دانشمندان با گرفتن یک نور تیره بر روی محل زیست عقرب باعث می شوند که عقرب ها به سادگی و با بدن روشنشان خود را نشان دهند.

اگر چه تا چندین دهه ی پیش تنها ۶۰۰ گونه عقرب شناسایی شده بود اما محققان در سال های اخیر با استفاده از نور فرابنفش بیش از ۲٫۰۰۰ گوونه عقرب را شناسایی کرده اند. هنگامی که عقرب پوست اندازی می کند پوست جدید آن نرم بوده و در ابتدا فاقد ماده ای است که بتواند نور فلورسنت تولید کند.

از این رو عقرب هایی که تازه پوست اندازی کرده اند در تاریکی خود را نشان نمی دهند. جالب این که فسیل عقرب ها نیز با وجود این که صدها میلیون سال در دل سنگ ها بوده اند نیز همچنان خاصیت فلورسنت خود را حفظ کرده و در تاریکی می درخشند.

نظریه دیگر این است که عقرب دارای خواصی است که به وسیله آن اسکلت عقرب با نور فرابنفش عقرب را از نور خورشید محافظت می کند. عقرب عموما موجودی شب شکار است ولی برای شرایط نور و حرارت نیز تنظیم شده است و اگر در طول روز به هر دلیلی حرکت بکند می تواند انرژی خود را از خورشید بگیرد.

رایج ترین جوابی که به این سوال داده می شود این است که کوتیکول یا استخوان های عقرب بعنوان یک غول ثانویه عمل می کند.و نور را به سیستم عصبی انتفال می دهد.اعتقاد بر این است که عقرب از این توانایی برای تشخیص پناهگاه بعنوان زیر پناهگاه نوری استفاده می کند

Douglas Gaffin از دانشگاه اوکلهاما ثابت کرد که عقرب حتی وقتی چشمانش بسته است توانایی تشخیص نور را دارد.

کج دم شب تاب

چه چیزی باعث درخشش عقرب در شب می شود؟

اسکلت عقرب بالغ دارای ماده ای بنام کربن بتا است که تحت شرایط اشعه فرابنقش می درخشد.

رژیم غذایی عقرب شب تاب

جالب است بدانید که 40 درصد رژیم غذایی یک عقرب را خوردن سایر عقرب‌ها تشکیل می‌دهد. این شب‌تابی همچنین می‌تواند برای جذب یکی دیگر از خوراکی‌های مورد علاقه عقرب‌ها باشد، یعنی بید خیای زیباست.

divider

بیشتر بخوانید :

11 خاصیت زهر عقرب | فواید زهر عقرب برای درمان بیماری های سخت

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits