دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
10 تا از گرانترین دسر های دنیا در سال 2018
15
زمان مطالعه: 5 دقیقه
گران قیمت ترین دسر ها را میشناسید؟ دسر ها انواع مختلفی دارند. دسر ها انواع خیلی ارزان و یا خیلی گران دارند. هر کس دوست دارد وعده ی غذایی خود را با یک دسر تکمیل کند.

گرانترین دسری که تاکنون خوردید چی بوده ؟ تاریخچه دسر به 3000 سال قبل از میلاد باز میگردد. در آن زمان مردم از عسل و میوه ها به عنوان دسر استفاده میکردند. تولید شکر از قرون وسطی آغاز شده است اما در آن زمان فقط ثروتمندان قادر به خرید ان بوده اند.

بیایید به تاریخچه محبوب ترین دسر ها نگاهی بیندازیم. بستنی به 3000 سال قبل از میلاد برمیگردد_ زمانی که توسط چینی ها ساخته شد_. وانیل از گیاه ارکیده گرفته میشود و اولین بار در میان بومیان مکزیک محبوبیت یافت. شکلات توسط اروپایی ها در آمریکای مرکزی و مکزیک کشف شد. Apple pie (نوعی شیرینی) به سال 1381 برمیگردد و اولین بار در بین استعمار گران امریکایی محبوب شد.

دسرها فقط خوشمزه نیستند بلکه برای سلامتی هم مفیدند. برای مثال شکلات تلخ و کدو تنبل سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ها هستند. همچنین دسرها به عملکرد ذهن و کاهش وزن کمک میکنند. اما فواید دسر به اینها خلاصه نمیشود. دسرها نه تنها شما را شاد میکنند بلکه سالم تر نگه میدارند. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

گرانترین دسر جهان کدام است؟


10) ترافل لامادلین (250 دلار) - 2 میلیون تومان

ترافل لامادلین
دسر ترافل لامادلین

لیست گرانترین دسرها را با ترافل لامادلین شروع میکنیم. اگر 250 دلار پس انداز کرده اید میتوانید خودتان را به این دسر مهمان کنید. این دسر تقریبا آبکی است چرا که از وانیل، شکر، خامه، شکلات تلخ و روغن دنبلان تشکیل شده است.


9) لوبیای ژله ای (500 دلار) - 4 میلیون تومان

لوبیای ژله ای
دسر لوبیای ژله ای

ویژگی خاص این دسر طبیعی بودن ان است زیرا از هیچ رنگ یا طعم دهنده مصنوعی در آن استفاده نشده است. دلیل اصلی قیمت 500 دلاری این دسر بسته بندی آن است. زیرا هر لوبیا به روکش نازکی از طلا پوشیده شده است. بنابراین اگر فقط میخواهید طعم لوبیا را بچشید، میتوانید نوع بدون روکش طلا را با قیمت خیلی کمتر خریداری کنید.


8) ساندی _ دسر بستنی (1000 دلار) - 8 میلیون تومان

دسر ساندی
دسر ساندی

این دسر با طعمی که دارد انواع بستنی های دیگر را از میدان به در کرده و برای مدتی در صدر گرانترین بستنی ها بوده است. با وجود قیمت بسیار بالای این دسر، رستوران های مخصوصی که آن را سرو میکنند تقریبا 1 سفارش در ماه دریافت میکنند.


7) ققنوس طلایی (1000 دلار) - 8 میلیون تومان

ققنوس طلایی
دسر ققنوس طلایی

چرا این دسر اینقدر گران است؟ زیرا مواد تشکیل دهنده آن شامل لوبیای وانیلی اوگاندا، شکلات ایتالیایی و توت فرنگی با روکش طلا است.


6) دونات کریسپی (1685 دلار) - 13.5 میلیون تومان

دسر دونات کریسپی
دسر دونات کریسپی

چرا این شیرینی اینقدر گران است؟ برخی ترکیبات این شیرینی شامل شکلات سفید و شربت تمشک است. اما دلیل گرانی این شیرینی استفاده از طلای 24 عیار و چند قطعه الماس خوردنی در آن است. این شیرینی فقط 1 بار، آن هم برای اختصاص درآمد حاصل از فروش آن به سازمان های خیریه کودکان تولید شده است.


5) بستنی با شکلات یخ زده (25000 دلار) - 200 میلیون تومان

دسر بستنی با شکلات یخ زده
دسر بستنی با شکلات یخ زده

دسری دیگر که با قیمت 25000 دلاری اش برای اولین در کتاب گینس ثبت شده است. ارزش این بستنی معادل ارزش یک اتومبیل زیباست. اما علت گرانی این بستنی استفاده از 5 گرم طلای 23 عیار خوردنی و ترافل لامادلین در قسمت بالای ان است.


4) پودینگ شکلاتی (34000 دلار) - 272 میلیون تومان

دسر پودینگ شکلاتی
دسر پودینگ شکلاتی

شما میتوانید با مقدار کمی پول چندین بسته پودینگ را از فروشگاه محله تان بخرید. اما اگر تمایل دارید میتوانید 34000 دلار برای خوردن گران ترین پودینگ جهان هزینه کنید. این دسر با لایه طلا که قابل خورن است و چند قطعه الماس غیرقابل خوردن تزیین شده. دیگر ترکیبات آن شامل خاویار و شکلات است.


3) ساندی (60.000 دلار) - 480 میلیون تومان

دسر ساندی
دسر ساندی

دلیل اینقدر گران بودن این بستنی آن است که ارایه دهنده شما را به بالای کوه برده، به شما اقامت میدهد و آشپز در آن جا با استفاده از یخ های طبیعی کوه بستنی را آمده میکند. این بستنی شامل قطعات موز آغشته به شراب های کمیاب در جهان است که فقط قطعات موز ارزشی معادل 33000 دلار دارند!


2) کیک میوه ای الماسی (1.700.000 دلار) - 13.5 میلیارد تومان

دسر کیک میوه ای الماسی
دسر کیک میوه ای الماسی

فروشگاه Takashimaya در توکیو یک کیک میوه ای سفارش داده که ارزش آن معادل و 1.700.000 دلار است. علت چنین مبلغ هنگفتی برای یک کیک میوه ای وجود 223 قیراط الماس در آن است. فروشگاه Takashimaya این کیک را برای اهداف تبلیغاتی اش سفارش داده _نه فروش_ . بنابراین نگران گاز گرفتن الماس های به کار رفته در آن نباشید!


1) توت فرنگی آرنو (9.850.000 دلار) - تقریبا 79 میلیارد تومان

دسر توت فرنگی آرنو
دسر توت فرنگی آرنو

چه چیزی این بستنی توت رنگی را شایسته ی چنین قیمتی کرده است؟ استفاده از طلای 24 عیار، انواع شامپاین های کمیاب جهان و تزیین بستنی با حلقه ای الماسی به وزن 10.06 قیراط.


امیدوارم از این مطلب لذت برده و با گرانترین دسرهای جهان آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (15 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits