دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چطوری خط و خش روی صفحه گوشی را از بین ببریم؟
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چطوری خط و خش روی صفحه گوشی را از بین ببریم؟چگونه خش روی گوشی موبایل را از بین ببریم/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا بدانید برای از بین رفتن خش روی گوشی باید چه اقداماتی انجام داد...

چگونه خش روی گوشی موبایل را از بین ببریم

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا بدانید برای از بین رفتن خش روی گوشی باید چه اقداماتی انجام داد...

http://www.delgarm.com/

مهم نیست که چگونه از گوشی و تبلت خود نگه‌داری می‌کنید اما درنهایت امکان خش‌دار شدن صفحه‌نمایش دستگاه شما بسیار است، این خش‌ها ممکن است بر اثر افتادن گوشی و یا تماس با اجسام نوک تیز مانند دسته‌کلید داخل جیب شما ایجاد شود.


اما واقعاً با صفحه‌نمایش تبلت‌ و گوشی که خش‌دار شده است چه باید کرد؟

۱- خمیردندان!

بله درست می‌بینید خمیردندان ( نه خمیردندان‌های ژله‌ای) می‌توانند در از بین بردن خش و خطوط موثر باشند. روش کار بدین گونه است:

  • یک مقدام کم از خمیردندان را روی یک تکه لباس یا پارچه کتان تمیز بمالید
  • به ارامی و برا حرکات گردشی آن را روی صفحه نمایش بکشید تا خش‌ها محو شوند.
  • با یک پارچه مرطوب خمیردندان را از روی صفحه نمایش پاک کنید.

۲- کرم از بین برنده خش ماشین

برخی از کرم‌های از بین برنده خش خودرو مانند Turtle Wax ، 3M Scratch یا Swirl Remover می‌توانند باعث رفع خش و خطوط صفحه نمایش موبایل هم بشوند. فقط مراقب باشید که خیلی به آرامی اینکار را انجام دهید.

۳ - کاغذ سمباده

استفاده از کاغذ سمباده یک روش نسبتا تهاجمی ولی موثر برای از بین بردن خش و خطوط است اما عمدتا این روش برای خش‌های پشت یا بدنه گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تاثیر این روش استفاده از یک کاغذ سمباده مناسب بسیار ریز و فشار بسیار کم آن به صفحه نمایش ضروری است. با این حال استفاده از کاغذ سمباده‌های نامناسب و یا استفاده نادرست از این روش عملا می‌تواند باعث ایجاد خش‌های بیشتری روی صفحه نمایش هم بشود. بنابراین اگر به صحت عملکرد این روش و کاغذ سمباده مناسب مطمئن نیستید به هیچ وجه از این روش استفاده نکنید.

۴- جوش شیرین

با جوش شیرین هم شما می‌توانید خطوط روی گوشی را از بین ببرید. روش کار به این شکل است:‌
مقداری از جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و آن را بهم بزنید تا یک حالت خمیری به خود بگیرد. سپس با یک پارچه تمیز مقداری از آن را روی خش‌ها بمالید. سپس صفحه نمایش را کاملا و خوب تمیز کنید

۵- پودر بچه

مقداری آب به مقداری پودر بچه در یک ظرف اضافه کنید تا یک حالت خمیری به خود بگیرد و سپس همانند روش بالایی آن را به آرامی روی خش ها بمالید و سپس تمیز کنید.

۶ - روغن سبزیجات

برای خش‌های کوچک و نه چندان واضح مقداری روغن سبزیجات واقعا می‌تواند معجزه کند.

۷ - تخم مرغ و سولفات پتاسیم + آلومینیوم

بنا به گفته یاهو مخلوط کردن سفید تخم مرغ و سولفات پتاسیم آلومینیوم هم می‌تواند تاثیری در از بین بردن خش و خطوط داشته باشد.

سفیده یک تخم مرغ را با یک قاشق از سولفات پتاسیم مخلوط کنید و ان را تا ۱۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. یک پارچه تمیز را به این محلول درست شده آغشته کنید و سپس آن را درون یک فویل آلومینیومی بپیچید و آن را تا ۳۰۰ درجه حرارت دهید تا کاملا خشک شود. سپس پارچه را به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه بشویید . این کار را سه بار تکرار کنید و بعد اجازه بدهید پارچه تا ۴۸ ساعت در فضای آزاد خشک شود. حالا با این پارچه میتوانید خش‌هارا پاک کنید.


۸ - پولیش

استفاده از پولیش‌هایی چون Brasso و Silvo کار پرریسکی است و می‌تواند حتی لایه کوتینگ صفحه نمایش را کاملا از بین ببرد بنابراین ریسک این کار متوجه باشید.

چطوری خط و خش روی صفحه گوشی را از بین ببریم؟

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (3 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits