دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا بریدن گوش سگ کار درستی است ؟
60
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بریدن گوش سگ خیلی رایج است و فکر میکنند با بریدن گوش سگ ،سگ بگیر و درنده می شود و این افکار خیلی پوچ و بی معنی است

چرا گوش سگ را می برند؟

گوش های سگ از جمله حساس ترین موضع هایی است که در اندام سگ وجود دارد و گرگهای خونخوار و مبارز بم محض درگیری با سگهای گله و سگهای نگهبان گوش های سگ را گرفته و زمین گیرشان می کنند . اینکار یک تیپ خاص به سگ میده ولی تا حدودی حس شنوایی سگ را تحت تاثیر قرار می دهد .

اگر فنی و اصولی تنظیم بشود آسیب به شنوایی را به حداقل میرساند . در برخی جاها مرسوم است گوش سگ را با قیچی ببرند که بسیار درد آور و شکنجه گونه است و عذاب بسیاری بر سگ تحمیل می شود ولی بریدن با یک چاقوی بسیار تیز زیر دو ثانیه به انجام می رسد و سگ حین بریدن دردی احساس نمی کند .

هدف از بریدن دم و گوش سگ چیست ؟

  1. افزایش سرعت سگ!
  2. تقویت کمر آنها!
  3. پیشگیری از هاری!
  4. پرهیز از ایجاد صدمه در هنگام جنگ انداختن آنها!!!
  5. ایجاد ظاهری درنده خو برای سگهای نگهبان!
  6. بگیر شدن!

بریدن گوش معمولا زمانی انجام می شود که حیوان بین هشت تا ده ماهگی است. گوشِ سگ پی بندهای عصبی زیادی دارد و اگر خشونتی مانند بریدن گوش آنها بدون بیهوشی انجام شود بینهایت درد دارد. با این خشونت، دو سوم از گوش او برداشته و قسمت باقیمانده بصورت عمودی بسته می شود.

این پانسمان اجباری ماهها باید به همین صورت باقی بماند و در نهایت بسیاری از آنها بعد از هفته ها و حتی ماهها، همچنان گوشهایی آویزان دارند.

آیا بریدن گوش سگ کار درستی است ؟

بریدن دم به 3 روش انجام می شود :

1 - بیشتر پرورش دهندگان از آن استفاده می کنند به این شکل است که یک نوار لاستیکی در مبدا دم قرار می دهند تا خون رسانی قطع شده و طی چند روز دم بیفتد!!!

2 - قطع عضو چه با چاقوی جراحی و یا با انبر است. این خشونت بدون بیهوشی و زمانی اتفاق می افتد که بچه بین دو تا ده روز سن دارد.

3- اخیرا با آمدن اسپری لیدوکائین گوش را قبل از بریدن و بعد از آن آغشته به لیدوکائین می کنند تا درد کمتری احساس بشود . لازم به ذکر است باید از لحاظ زیبایی گوش سگ را باید قرینه برید . دادن مسکن تا سه روز لابلای گوشت و جگر مرغ بسیار خوب است و روزانه سه بار با بتادین ضد عفونی شود .

بهتر است در فصل و روزهای سرد بریده شود تا عفونت به آن رخنه نکند چون اگر عفونت رخ دهد منجر به مرگ توله خواهد شد . ضمنا باید گوش سگ را در ده هفتگی اش برید تا زودتر ترمیم شود . سگ های بزرگ را در صورت به تاخیر افتادن بریدنگوش باید زنجیر نمود و انجام داد .

آیا بریدن گوش و دم سگ مزیتی دارد ؟

بریدن گوش، دم و ناخن(پنجه) حیوانات غیر از درد جسمی و رنجی که به مرور زمان و در نبود آن عضو تحمل می کنند، هیچ مزیتی ندارد. تمام ادعاهای موجود برای موجه و عامه پسند نشان دادن این خشونت از نظر علمی و اخلاقی رد و محکوم شده است.

هیچ سگی با بریدن گوش بگیر نمی شود همانطور که هیچ انسانی با خوردن صفرای خرس و گرگ بارور نمی شود!!! عملکرد صحیح تمام اعضای بدن حیوان(و چه بسا انسان) ارتباطی مستقیم با شکل ظاهری آنها دارد و اگر قرار بود کار دیگری انجام دهند، بدون شک مادرطبیعت فکر دیگری به حال شکل آنها می کرد.

آمار بريدن گوش و دم سگ ها بسيار هشداردهنده است. با توجه به عوامل بسياري همچون منطقه، نوع سگ، فرهنگ بومي و غيره، بدون شك اِعمال اين خشونت از اهداف اصلي و عمومي خود كه در بالا به آنها اشاره شد فاصله دارد و قصد و نيت آزاردهندگان بايد براساس پديدهء خشونت در جامعه و باورهاي سنتي و عمومي بررسي گردد.

قسمت مهمی از مبارزه با خشونت علیه حیوانات و بخصوص دفاع از حقوق آنها در آگاه_سازی مردم و چه بسا حامیان خلاصه می شود. در این آگاه سازی با هم باشیم!

در مبحث فرهنگ سازی ابتدا از خودمان شروع کنیم! با مطالعه و افزایش آگاهی خود، پیام های مربوط به حیوانات را با توجه به واقعیت های علمی انتخاب کنیم تا نقش ارزنده ای در این فرآیند داشته باشم

divider

بیشتر بخوانید :

گوش سگ را چه زمانی و چگونه میتوان تمیز کرد ؟ فیلم

نحوه صحیح مسواک زدن برای سگ + فیلم

نکات مهم و ضروری در مورد تغذیه و رژیم غذایی سگ

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (60 رای)  

۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مرتضی رجایی | ۳ سال پیش
متاسفانه بسیاری از مردم مخصوصن روستانشینها نه تنها به این کار ادامه می دن بلکه خودشون و علامه هم می دونن. براشون احترام به حقوق حیوانات در حد صفره. حتی اگر بهشون اعتراض کنی باورشون اینه که چون خیلی حیوان دیدن براشون عادیه و برای شمای شهرنشین تازگی داره. یا به اصطلاح شما بچه سوسولین. دهی که توش این گوش و دم بریدن الان بسیار رواج داره و من توش هستم ۱۵ دقیقه با تهران فاصله داره و این خصوصیاتی که گفتم همه اش درباره اینها بود. ۱۵ دقیقه فاصله متری و ۵۰۰ سال فاصله فکری
4
42
زهرا | ۳ سال پیش
من دلم نمیاد بدم گوشش رو ببرن آیا بعدن دردسر میشه؟
23
12
علی | ۳ سال پیش
ببخشید بریدن گوش سگ باعث ترسو شدنش میشه؟
16
27

hits