دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تشخیص قوی کوچک از قوی گنگ
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قوی کوچک 122 سانتی متر طول دارد . از قوهای دیگر کوچکتر است و گردن و منقاری کوتاهتر دارد. قوی کوچک بالغ شبیه قوی فریاد کش است. زردی منقارش در قاعده ، کمتر از قوی فریاد کش است و از قوی گنگ، به واسطه ی رنگ منقار و کوچکی جثه اش متمایز است.

نامهای دیگر قوی کوچک

فارسیقوی کوچک
نام انگلیسیTundra Swan
نام عربیالتم الابیض الصغیر
نام علمی :Cygnus columbianus

کلیپی جالب از غذا دادن به قوی کوچک :


در مورد قوی کوچک بیشتر بدانید :

این قو چنانچه از نامش پیدا است از دیگر قوها کوچکتر است. از نظر شکل ، رنگ و مشخصات ظاهری شباهت زیادی به قوی فریاد کش دارد با این تفاوت که منقارش کوچکتر است و ارتفاع نوکش کمتر می باشد و میزان زردی قاعده آن کمتر می باشد.

تفاوت دیگر اینکه فرم سرش گردتر است و صدایش نیز نسبت به قوی فریاد کش ملایم تر است. پروازش گروهی ، منظم و مستقیم و در ردیف های خطی مورب و احیانا به شکل v دیده می شوند.

پاهایش سیاه رنگ وپرده دار است و موقع راه رفتن اغلب گردن خود را راست نگاه می دارد و با وقار و راحت گام بر می دارد .

غالبا روی آب شناور است و به استراحت می پردازد و موقع تغذیه قسمت بیشتر سر و گردن را درون آب فرو می برد. نابالغ این پرنده به رنگ خاکستری مایل به قهوه ای روشن می باشد که منقار صورتی کم رنگ با نوک تیره دارد و پاهایش خاکستری است که در مرحله بلوغ تیره تر می شود.

مشخصات ظاهری قوی کوچک :

مشخصات ظاهری قوی کوچک :

قوی کوچک 122 سانتی متر طول دارد . از قوهای دیگر کوچکتر است و گردن و منقاری کوتاهتر دارد. پرنده ی بالغ شبیه قوی فریاد کش است.

با این تفاوت که زردی منقارش در قاعده ، کمتر از قوی فریاد کش است و از قوی گنگ، به واسطه ی رنگ منقار و کوچکی جثه اش متمایز است. گردنش را راست نگه می دارد و صدایش بسیار آرام است.

پرنده ی نابالغ، شبیه قوی فریاد کش است و منقارش صورتی مایل به بنفش است،بدون قاعده ی سیاه رنگ؛ بال زدنش از قوی گنگ سریع تر است و بیشتر شبیه غازها پرواز می کند.

صدای قوی کوچک :

صدای این پرنده شبیه قوی فریاد کش است و هنگام پرواز و حرکت روی آب، یا آهنگی دلنشین ، به گوش می رسد و گاهی از فاصله ی دور، شبیه پارس کردن سگ، شنیده می شود.

زیستگاه قوی کوچک :

این پرنده در زیستگاه های باتلاقی و د ریاچه های آب شیرین به سر می برد. به صورت مهاجر زمستانی، در شمال ایران و ترکیه ، به طور اتفاقی و سرگردان، در عراق و شمال غربی عربستان و عمان مشاهده می شود.

حفاظت: به علت کاهش شدید جمعیت باید در کلیه ی زیستگاه ها از شکار آن جلوگیری شود.

قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک
قوی کوچک

بیشتر بدانید :

آشنایی با زندگی عجیب غریب پرنده کوکو

مشخصات و نحوه زندگی پرندهای مهاجر کمیاب به نام غاز پازرد ( Taiga Bean Goose )

آشنایی کامل با قوی گنگ + فیلم و گالری

مشخصات ، نحوه زندگی و تشخیص غاز خاکستری ( Greylag Goose ) از دیگر گونه های

چرا به این گونه از غاز ، عروس غاز می گویند؟

کاربر گرامی چنانچه درمورد " قوی کوچک " سوالی داشتید. در پائین همین صفحه در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید . و با مجله دلگرم همراه شوید و از نگهداری تا بیماری های و دانستنی های حیوانات آشنا شوید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits