دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
در مورد قوی گنگ چه میدانید؟

آشنایی کامل با قوی گنگ + فیلم و گالری

در مورد قوی گنگ چه میدانید؟
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
قوی گنگ بسیار بزرگ به رنگ سفید برفی با گردنی کرکین و خوش فرم که اغلب آن را به حالت زیبائی بر روی سینه برآمده اش خم می کند مگر در مواقع پرواز که آن را راست نگه می دارد و با متانت و وقار خاص، بالهایش را با ریتمی آهنگین به حرکت در می آورد

نام های قوی گنگ به زبانهای مختلف :

نام فارسی :قوی گنگ
نام انگلیسی :Mute Swan
نام عربی :التم الأخرس
نام علمی :Cygnus olor

کلیپی جالب از پرواز قوی گنگ :


در مورد قوی گنگ چه می دانید ؟

قوی گنگ بسیار بزرگ به رنگ سفید برفی با گردنی کرکین و خوش فرم که اغلب آن را به حالت زیبائی بر روی سینه برآمده اش خم می کند مگر در مواقع پرواز که آن را راست نگه می دارد و با متانت و وقار خاص، بالهایش را با ریتمی آهنگین به حرکت در می آورد.

منقارش به رنگ قرمز نارنجی است که یک برجستگی سیاهی روی قاعده آن قرار دارد و تا گوشه چشم سیاهش ادامه دارد. خط منحنی سیاهی نیز روی لبه جلو منقارش قرار دارد که به خط کنار زرین منقار وصل و تا قاعده منقار ادامه می یابد و این نشانه خوبی جهت شناسائی قوی گنگ از دیگر قوها است.

هنگام شنا ، گردنش را به حالت زیبایی خم می کند و منقارش را به سمت پائین نگه می دارد و در بعضی مواقع سر و گردن خود را با پیچشی بسیار زیبا و لطیف لابه لای پرو بال سینه و بالش پنهان می کند و به استراحت می پردازد.

پر وبال پرنده نابالغ قهوه اي كمرنگ است ، منقارش بدون برآمدگي و رنگش صورتي مايل به خاكستري است ، پاهايش پرده دار و خاكستري رنگ مي باشد که در مرحله بلوغ تیره و سیاه می شوند. پرواز اين پرنده ، پرتوان و مستقيم است.

قوی گنگ

مشخصات ظاهری قوی گنگ :

این پرنده، 153 سانتی متر طول دارد و تمام بدنش سفید است. منقارش نارنجی است. که انتهای آن سیاه است . منقار نر اندکی بزرگتر از ماده است.

پرنده ای با شکوه است که هنگام حرکت در آب؛ گردنش را به شکل زیبای خم می کند و منقارش را رو به پایین می گیرد. هنگام شنا، اغلب شاهپرهای بال را بلند می کند.

پاهایش به رنگ خاکستری است. پروازش محکم و مستقیم است که د راین حالت گردنش کشیده، در امتداد بدن قرار می گیرد. پرنده ی نابالغ به رنگ قهوهای چرکی است و تا سال دوم؛ به تدریج ، پرو بالش سفید می شود.

این پرنده از گیاها آبزی و غلات تغذیه می کند.

رژیم غذایی قوی گنگ :

قوی گنک از گیاهان آبزی و گاه نرم تنان تغذیه می کند.

نحوه زاد ولد قوی گنگ :

قوهایی که اولین سال جوجه آوری آنهاست، سعی می کنند از میان ماده های تازه بالغ، جفتی برای خود بیابند اما قوهایی که در سال های گذشته جوجه آوری داشته اند، جفت پیشین (همیشگی) خود را می یابند.

به سبب همین ویژگی، قو در بسیاری از فرهنگ ها نماد عشق است، زیرا تا آخر عمر با جفت خود می ماند.

قوی ماده ۵ تا ۷ تخم سفیدرنگ را در پشته های بزرگی از گیاهان می گذارد. ماده ها بدون کمک نرها ۳۴ تا ۳۸ روز روی تخم ها می خوابند.

قوی گنگ

صدا قوی گنگ :

صدای این پرنده؛ در فصل تولید مثل، خشن و نعره مانند است اما در بقیه ی فصول آرام است.

زیستگاه قوی گنگ

به انگلستان، هلند، دانمارک، آلمان، شمال دریای سیاه، دریای خزر و جنوب عراق مهاجرت می کند. گاهی در فلسطین و قبرس نیز دیده می شود.

در ایران

زمستانها در شمال (سواحل دریای خزر) ، به تعداد کم در شرق در دریاچه هامون ، برخی سال ها در خوزستان ، کرمانشاه، اصفهان ، همدان ، فارسی و آذربایجان شرقی و غربی دیده می شود.

این پرنده در کنار آب های شیرین و لب شور زندگی می کند.

قوی گنگ
قوی گنگ
قوی گنگ
قوی گنگ
قوی گنگ
قوی گنگ
قوی گنگ
قوی گنگ
قوی گنگ
قوی گنگ
قوی گنگ
قوی گنگ
قوی گنگ
قوی گنگ
قوی گنگ
قوی گنگ
قوی گنگ
قوی گنگ
قوی گنگ
قوی گنگ

بیشتر بدانید :

غاز عروس

مشخصات و نحوه زندگی پرندهای مهاجر کمیاب به نام غاز پازرد ( Taiga Bean Goose )

مشخصات ، نحوه زندگی و تشخیص غاز خاکستری ( Greylag Goose ) از دیگر گونه های

آشنایی با زندگی عجیب غریب پرنده کوکو

پرنده عجیب و دوست داشتنی به نام پوتو

غاز پا آبی کودن، با نام‌های بوبی و غاز احمق

کاربر گرامی چنانچه درمورد " قوی گنگ" سوالی داشتید. در پائین همین صفحه در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید . و با مجله دلگرم همراه شوید و از نگهداری تا بیماری های و دانستنی های حیوانات آشنا شوید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.2 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits