دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نگهداری از توله سگ از بدو تولد
58
زمان مطالعه: 11 دقیقه
نگهداری توله سگی که بعد از تولد مادر خود را دست می دهد یا به هر نحوی سگ به توله خود شیر نمیدهد . و توضیحات مفیدی در مورد چه غذایی به توله بدهیم ، آیا خواب زیاد توله سگ طبیعی است،توله سگ را در جای گرم نگهداری کنید. دراین مقاله شیوه صحیح بزرگتر کردن...

نگهداری از توله سگ از بدو تولد

یکی از مشکلاتی که صاحبان با آن مواجه هستند، پرورش توله سگهایی است که یا مادرشان را در زمان زایمان از دست داده اند و یا مادر از شیر دادن آنها صرفه نظر کرده است.

گاهی مادر به هر دلیلی توانایی مراقبت از توله ها ی خود را ندارد در این هنگام می توان از سگ ماده دیگری که تازه زایمان کرده کمک گرفت معمولا ماده هایی که تازه زایمان کرده اند وظیفه نگهداری توله های غریب را بر عهده می گیرند، ولی در غیر این صورت باید خود این وظیفه را به عهده بگیرید.

در این زمان توله ها نارس و یا بسیار ضعیف هستند و در صورت تغذیه نشدن با مرگ روبرو می شوند.

مشکلات پرورش توله های بدون مادر، به سن توله بستگی دارد. هرچه توله ها جوانتر باشند به روشها و مراقبهای بیشتری نیازمند هستند. چنین توله هایی بجای گرم و بهداشت بالا و چندبار غذای روزانه از طریق یکی از جانشین های شیر مادر نیازمند می باشند.

بهترین شیر جایگزین، شیر خشک سگ است که از بالانس کامل مواد مورد نیاز بدن توله ها تشکیل شده اند.

نگهداری از توله از بدو تولد

اگر شیر خشک سگ به هر دلیلی نتوانستید تهیه کنید از فرمول زیر استفاده کنید:

  1. 300 گرم شیر گاو (تبخیر شدۀ) بدون لاکتوز یا شیر بز
  2. حدود 10 گرم آب جوشیده، البته در صورت استفاده از شیر بز نیازی به افزودن آب نیست.
  3. 1 قاشق چای خوری دی بازیک کلسیم فسفات
  4. 1 از آنجایی که چربی و شیرینی شیر سگ از شیر گاو بیشتر است باید به ازای هر ربع لیتر شیر گاو 1 عدد زرده ی تخم مرغ (خام) به آن افزود. (تخم مرغ خام تنها برای توله های بی مادر آنهم بصورت مخلوط با شیر برای مدت مشخصی توصیه می شود، نه بصورت کلی در غذای سگ)
  5. 1 فنجان ماست شیرین 50 درصد چربی (بیاد داشته باشید استفاده از کره یا چربی بالا، باعث ایجاد اسهال در توله ها می شود)
  6. 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی

غذای توله سگ

این شیر کمکی را می توان به مدت چند روز در فریزر نگهداری کنید و برای هر وعده مقدار کمی از آن را حدود 35 تا 37 درجۀ سانتی گراد آن را گرم کنید.

این مواد را بخوبی باهم مخلوط کرده و تکان می دهید، سپس با استفاده از یک شیشه شیر مخصوص سگ ( شیشه شیر بچه که سوراخ سر پستانک برای عبور شیر مناسب باشد و یا با استفاده از سرنگی که سر آن بجای سوزن لولۀ پلاستیکی باریکی نسب شده است) در اختیار توله ها قرار می دهید.

در زمان شیردادن توله ها، شیشۀ شیر را کج نگهدارید تا هوا وارد گلوی توله نشود. بدن توله باید به شکلی باشد که سر توله به سمت بالا قرار بگیرد (بهتر است توله را به صورت تصویر بر روی دست نگهدارید) نباید اجازه داد توله شیر را با سرعت بنوشد چون ممکن است سبب خفگی شود .

میزان اتساع ناحیۀ شکمی در نژادهای گوناگون متفاوت است و به عنوان یک فاکتور تعیین کنندۀ میزان غذای مورد نیاز، در نظر گرفته می شود اما بطور کلی تا سن 5 هفتگی تعداد دفعاتی که به توله ها شیر داده می شود 4 تا 6 بار در روز می باشد و مقدار آن در هنگام شروع، در حدود 15 تا 20 درصد وزن توله می باشد، که به تدریج تا 35 درصد به مدت 3 هفته، افزایش می یابد.

به محض اینکه توله ها شروع به غذا خوردن کردن باید تعداد دفعات شیر دادن را کمتر نمود و بین وعده های شیر دادن فاصلۀ طولانی تری ایجاد کرد.

بعد از خوردن شیر به وسیلۀ یک حولۀ ظریف و نرم شکم توله را با دو انگشت به آرامی ماساژ دهید برای تحریک مثانه و روده ها و جلوگیری از نفخ ، مانند کاری که سگ ماده با لیسیدن توله ها بعد از هر وعده شیر خوردن انجام می دهد.

تغذیه توله سگ

معمولا توله ها تا 3 هفتگی تمایل دارند در جعبه و یا لانه پیش مادر بمانند پس باید شرایط آن را از نظر بهداشتی مناسب باشد. درجه حرارت مناسب برای توله ها 20 تا 25 درجه سانتی گراد می باشد و از آنجا که معمولا در سنین پایین بدن آنها قادر به ایجاد دمای مناسب خود نیست کنترل دما بسیار اهمیت خواهد داشت.

می توان دما سنجی را برای کنترل دما در لانه تعبیه کنید. برای توله های بدون مادر میتوان بطری ای را پر از آب گرم کردن و آن را حوله پیچ کنیم و در کنار حیوان قرار دهیم. برای توله های بی مادر باید برس نرمی تهیه نمود و پس از شیر دادن بدن توله را با برس ماساژ داد تا دستگاه گوارشی به خوبی عمل کند.

پس از هر وعده شیر پنبه های خیس کرده و صورت و دستهای حیوان را با آن تمیز کنید.اگر محلی زخم بود و یا سرخ شده بود می توان از پودر بچه استفاده کرد.

درمان اسهال در توله سگ

میزان غذا باید به نصف مصرف روزانه کاهش یابد و با تجویز دامپزشک می توان از بعضی داروهای ضد اسهال استفاده نمود. هرچند که به ندرت حالت یبوست در توله ها ایجاد می شود، اما در زمان بروز این حالت استفاده از تنقیۀ آب گرم کمک کننده می باشد.

غذای توله سگ بعد یک ماهگی

توله سگ بعد از یک ماهگی به بعد کم کم حجم غذای کمکی را بیشتر کنید و از مقدار شیر بکاهید. استفاده از غذاهای مخصوص کودک انسان، تکه های کوچک گوشت مرغ پخته، برنج نرم به همراه ماست، آب گوشت یا مرغ به همراه سبزی و حبوبات پخته، و سایر غذاهای نرم و سبک برای تغذیه در این سن مناسب است.

در ابتدا، وعده غذای کمکی باید فقط کمتر از نیمی از وعده های غذای روزانه را تشکیل دهد و به تدریج و با افزایش سن توله، تعداد وعده غذاهای غیر شیری را افزایش داده، به طوری که در سن دو ماهگی، فقط یک وعده شیر در برنامه غذایی حیوان وجود داشته باشد.

توجه داشته باشید که این تغییر نوع غذا باید آرام و تدریجی باشد تا معده توله توانایی هضم آن را بدست آورده، و به آن عادت کند. تغییر ناگهانی غذای توله و دادن غذای کامل بدون آماده سازی معده، باعث اسهال و استفراغ و حتی مسمومیت حیوان خواهد شد.

غذا را درون ظرف مخصوص و تختی ریخته، و انگشت خود را به غذا آغشته کرده، و دور دهان حیوان بمالید تا او را تشویق به غذا خوردن کنید. از همین سن توله را عادت دهید تا در ظرف مخصوص به خود غذا بخورد. اندازه این ظرف باید متناسب با جثه حیوان بوده، بطوری که به راحتی بتواند در آن غذا بخورد.

توصیه ما این است که برای این منظور از ظروف سفالی و ظروفی که دارای سوراخهای ریز و فرورفتگی است استفاده نکنید. شستشو و ضدعفونی این قبیل ظروف مشکل است و تکه های کوچک غذا ممکن است در سوراخهای ریز آن باقی مانده و محل تجمع میکروب و میکرو ارگانیسمهای بیماریزا شود. بهترین نوع ظرف، ظرف استیل یا پلاستیکی است. این نوع ظروف به راحتی تمیز شده، و قابل ضد عفونی هستند.

تغذیه توله سگ

نقش صاحب سگ در قبال توله سگ

وقتی صاحب یک توله سگ می شوید باید نقش مادر وی را بازی کنید کاری کنید که در کنار شما به آرامش برسد و احساس امنیت کند توله سگ ها از برخی وسایل خانگی میترسند و با شنیدن صدای آن ها فرار می کنند به آن ها هویت بدهید.

برای آن ها شناسنامه تهیه کنید و نزد دامپزشک ببرید ار علاقه مندبه توله سگ دوست داشتنی و کوچولوی خود هستید به روش های مهم مراقبت از این حیوان توجه کنید.

سگ شما باید احساس راحتی کند

ورود یک سگ به خانه برای اولین بار , اتفاقی هیجان انگیز و خاطره ای به یاد ماندنی برای افراد آن خانه است. آماده کردن خانه برای آوردن سگ جدید کار بسیار حساس و مهمی است به خصوص اگر آن سگ قبلا شرایط زندگی سختی داشته باشد .

آیا خواب و استراحت توله سگ حیاتی است؟

مثل بچه ها، توله ها نیز طرفیت شگفت انگیزی برای خواب دارند. توله هایی که خوب غذا خورده اند، در هفته اول زندگی به غیر از خواب و شیر خوردن از پستان مادر، تقریبا کار دیگری انجام نمی دهند.

بعد از این مدت، فعالیت شان افزایش می یابد. به طوری که در خلال سه هفته بعد آنها محل خوابشان را جستجو کرده و تلو تلو خوران اطراف را جستجو می کنند.

تا سن ۱۴-۱۲ هفتگی متوجه خواهید شد که در خلال فعالیت باور نکردنیشان، زمان هایی وجود دارد که در آن به خواب شبیه به کما، فرو می روند. و شما از این موضوع گاهی اوقات خیلی خوشحال خواهید شد!

خواب و استراحت توله سگ

چرا توله سگ را باید گرم نگه داشت؟

درجه حرارت موردی است که احتیاج است دائما مراقب آن باشید و نقش مهمی را در این رابطه ایفا کنید. توله ها در داخل رحم مادر در دمای حدودا ۳۸٫۵ درجه سانتیگراد رشد می کنند.

البته غیر از کاهش دمایی که سگ قبل از زایمان برایش اتفاق می افتد. ورود توله با بدنی خیس به دنیایی دیگر، برایشان یک شوک محسوب می شود. توله های خیس به راحتی سرما می خورند، اما ممکن است تا ۴۸ ساعت هیچ نشانه ای از خود بروز ندهند.

در طی این مدت ممکن است عفونت ایجاد شده و در این سن، توله ها توان مقاومت در برابر آن را نخواهند داشت.

نوزادان تازه متولد شده، قدرت سیخ کردن( راست نگه داشتن) موهایشان را ندارند و حتی تا سن ۷ الی ۱۰ روزگی نیز قادر به راست نگه داشتن کامل موهایشان، جهت به دام انداختن لایه های هوای مزاحم را ندارند.

بنابراین قدرت دمای بدن در نوزادان بسیار ضعیف است و دمای بدنشان با تغییرات دمای محیط به سرعت بالا و پایین می رود. بعد از گذشت ۶ الی ۷ روز، قدری بر روی دمای بدنشان کنترل پیدا می کنند، اما این کنترل تا سن ۴ هفتگی کامل نیست.

به همین دلیل است که می بایست حداقل برای ۲ هفته اول، گرمای تکمیلی برایشان ایجاد کنید، حتی اگر توله ها در جعبه (Box) قرار دارند، چه برسد به اینکه توله هایی باشند که مادرشان را از دست داده اند یا مادرشان آنها را قبول نکرده باشند ویا دستی بزرگ شوند.

درجه حرارت اتاق را بین ۲۷-۳۰ درجه سانتیگراد ثابت نگه دارید (البته توله ها حتی نوسان دما بین ۲۷-۳۰ درجه را برای مدت طولانی نمی توانند تحمل کنند).

راهکار دیگر این است که ذرجه حرارت اتاق را در ۲۱ درجه سانتی گراد ثابت نگه داشته و برا قسمتی که توله ها می خوابند، منبع حرارتی اضافی را در نظر بگیرید.

درجه حرارت اتاق هر دو هفته می تواند تا ۳ درجه کم شود تا اینکه به درجه حرارت محیط پیرامون برسد. بسیار مهم است که په راهکاری برای مراقب از درجه حرارت تکمیلی در نظر گرفته اید.

هرگز منبع حرارتی را به یک قسمت از بدن حیوان نزدیک نکنید، چرا که ممکن است به علت درست پخش نشدن گرما، به پوست حیوان آسیب وارد شود. برخی روش های گرم کردن توله ها در ذیل ذکر می شود

جای گرم برای توله سگ

توله سگها معمولا از چه چیزی می ترسند؟

توله سگ ها به زندگی زیر دست انسانها عادت ندارند و برخوردهای خشونت آمیز با آنها برای اولین بار , ممکن است برایشان بسیار وحشت آور باشد.

یک فضای اختصاصی برای سگتان فراهم کنید که او بتواند هم به آب و غذا دسترسی داشته باشد و هم محل خواب و راحتی او باشد. توله سگ ها عادت دارند در یک جای کوچک زندگی کنند بنابراین ممکن است آنها مفهوم رفتن به مکانی دیگر برای آب خوردن را درک نکنند.

همچنین توله سگ ها از مکان های باز می ترسند. پس از آنکه مدتی را در مکان امن خود سپری کردند حالا وقت آن رسیده که با محوطه ی خانه آشنا شوند. یادتان باشد سگ کوچولوی شما تا به حال راه پله ندیده است پس در بسیاری موارد برای بالا یا پایین رفتن از پله ها به شما احتیاج دارد.

راههای مختلفی وجود دارد برای اینکه دوست کوچولوی جدید شما از شرایط محیط خانه کمتر بترسد. به خاطر داشته باشید جاروبرقی می تواند یک هیولای وحشتناک برای سگ شما باشد. سگ ها تا به حال جاروبرقی و دیگر وسایل خانگی که تولید صدا می کنند و ترسناک هستند ندیده اند.

توله سگها از چه چیزی میترسند

سگ شما به زمان احتیاج دارد تا با صداهای جدید و فضای درون خانه خود را هماهنگ کند و ممکن است در این مدت از خیلی از وسایل نا آشنا بترسد. برای اینکه این مدت بدون استرس سپری شود محیط آرام و ساکتی فراهم کنید. محل امنی برای او آماده کنید تا هروقت از چیزی ترسید به آنجا برود.
بچه ها باید آموزش داده شوند که سگ را تنها بگذارند تا او کاملا احساس راحتی کند و این ممکن است روزها و حتی هفته ها طول بکشد.

کاربر گرامی چنانچه در مورد " نگهداری از توله سگ " سوالی داشتید. در پائین همین صفحه در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

در مورد بزرگ کردن حیوانات خانگی بیشتر بدانید :

نحوه نگهداری از بچه خرگوش، بهترین روش بزرگ کردن بچه خرگوش

نگهداری از جوجه طوطی ، بهترین روش بزرگ کردن جوجه گوشتی طوطی + فیلم

نگهداری از مرغ عشق ، بهترین راه نگهداری مرغ عشق + فیلم

نگهداری از جوجه اردک ، بهترین روش نگهداری از جوجه اردک

بهترین نحوه نگهداری و بزرگ کردن جوجه مرغ مینا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (58 رای)  

۲۸ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

افراسیاب آسا | ۲ سال پیش
خیلی ممنون از لطف شما متشکرم درمورد خوابیدن تولهابیشترتضیح بدید
1
4
یه بنده خدا | ۲ سال پیش
سلام من یه توله سگ دو رگه ژرمن دوبرمن دارم ولی اصلا شبیه پدر مادرش نیست و مثل سگ های روستایی سیاه سفیده و خیلی تعجب بر انگیزه!
الان حدود ۲۰ روزشه و به دلایلی دیگه نمیتونه پیش پدر مادرش باشه
من کرمانشاه هستم و اینجا هوا خیلی سرده و نمیدونم با چی باید لونه شو گرم کنم و بزرگترین مشکلم اینه میشه یکم راهنمایی کنید،ممنون
3
3
ناشناس | ۲ سال پیش
من برای سگم جفت تهیه کردم و عقیم نیستند هیچ کدام وقتی بچه آورد ماده تصمیم این هست که یک پارک سگ تهیه کنم و یک تشک سگ کلبه ای نسبتا بزرگ و بقیه وسایل آیا اگر مادر بود تا زمانی که به غذای جامد نیاز پیدا کند نیاز به نگهداری نیست و چک کردن شون کافیه؟ یعنی میشه همین جوری توله رو گذاشت تو لانه و حواس مون بهشون دائم نباشه؟ البته جز دمای اتاق و آیا امکان داره سگ نر پدر بچه ها به اون ها آسیب بزنه بخاطر. حسودی کردن؟ چون سگ نر ما خیلی حسود هست حتی نسبت به اسباب بازی هایش و حتی جفتش و آیا بلافاصله سگ هارا بعد از زایمان منتقل کردن به دامپزشکی کار درستی است؟ البته با دکتر سگ هامون هم یه پرس و جویی میکنیم
1
1
عرفان | ۲ سال پیش
سلام من یه سگ ماده داشتم که زایمان کرده سه تاتوله داره که دوتاشون عالی بودن ویکیشون نسبت به بقیه خیلی خیلی کوچیکتربودومادر
هم شیربهش نمیداد،الان آوردمش خونه،شیرخشک سگ بهش میدم،،،ولی نسبت به دوتای دیگه که ازشیرمادرتغذیه میشن خیلی ریزتره واصلارشدنکرده،،
،گاهی وقتام که شیرمیخوره ازدماغش بیرون میزنه،میخاستم بدونم دلیل اینکه رشد نکرده چیه،الان پنج،شش روزی هست که آوردمش وبه اندازه ای هست که کف دست باشه،میخاستم لطف کنید وبگین که چرارشدنمیکنه،خی
لی نگرانشم،،،درضمن از همون اول یه زخم روی سرش بوده هرزگاهی عفونت می‌کنه واسپری otcبراش میزنم دوروزه استفاده میکنم،
2
13
عرفان | ۲ سال پیش
سلام یک توله هشت روزه دارم که مادرش بهش شیرنداده،واونوپ
س میزد،الان آوردمش خونه،شیرخشک سگ بهش میدم،بعضی وقتا خوب میخوره ولی بعضی وقتاازدماغش بیرون میزنه،نمیدونم نسبت به خواهراش که الان ازمادرشون شیرمیخورن خیلی خیلی کوچیکتره،ازاول هم خیلی ریزتربود،رشدزیا
دی هم نداره،خواستم دلیل اینکه رشد نمیکنه روبدونم،لطفااگه امکان داره پاسخ بدین،ممنون
4
8
راما نخعي | ۳ سال پیش
سلام،وقت شما بخير و خسته نباشيد،من يك توله سگ نژاد هاسكي دارم كه سنش يك هفته هست و الان بيحال دراز كشيده و هيچ فعاليتي نميكنه و وقتي بهش شير ميدم بالا مياره،خيلي نگرانش هستم،چيكار كنم؟
1
3
سلام‌دوست‌عزیز‌حامدم | ۳ سال پیش
بهتزه‌شیر‌خشک‌ت
وله‌بدی‌چؤن‌‌شی
ر‌نوراد‌براش‌سن
گینه‌ونفخ‌م‌‌یک
نه‌بده‌شیر‌خورد
دردل‌درد‌داره‌ض
منا‌شیر‌نوزادلا
کتوسداره‌اگر‌شر
‌خشگ‌سگم‌میدی‌ش
یر‌رکسا‌بده‌هر‌
دو‌یا‌سه‌ساعت‌ب
اید‌شیر‌بخوره‌
1
2
سلام‌دوست‌عزیز‌حامدم | ۳ سال پیش
بهتزه‌شیر‌خشک‌ت
وله‌بدی‌چوپ‌شیر
‌نوراد‌براش‌سنگ
ینه‌ونفخ‌یکنه‌ب
د‌شیر‌خوردن‌درد
ل‌درد‌داره‌ضمنا
‌شیر‌نوزادلاکتو
سداره‌اگر‌شر‌خش
گ‌سنگم‌میدی‌شیر
‌رکسا‌بده‌هر‌دو
‌یا‌سه‌ساعت‌بای
د‌شیر‌بخوره‌کار
ی‌داشتی‌در خدمتم‌تماس‌بگیر
‌***87073170
1
1
سیسی | ۳ سال پیش
سلام .چجوری میشه دسشویی رفتن بهشون یاد داد تا دیگ هرجایی رو کثیف نکنن
0
9
ابراهیم | ۳ سال پیش
با سلام من دوتا توله نرو ماده دارم نژاد خراسانی الان 25 روزشونه دامپزشکی بردمشون وگفت شیر خشک گوساله براشون تهیه کن منم بهشون دادم وتو این مدت خداروشکر زنده موندن و سالمن ولی رشد خوبی نداشتن میخواستم اگه امکانش هس راهنماییم کنید از اینجا ب بعد چی بهشون بدم میشه مولتی ویتامین بریزم تو شیرشون یا غذای کمکی بهشون بدم مثل سیب زمینی پخته تخم مرغ آبگوشت و.... ممنون میشم.
1
5
پاسخ ها:
ناشناس | ۲ سال پیش
سلام شیر خشک گوساله!!! نه اصلا مناسب نیست شیر گاو لاکتوز داره و سگ ها حساسیت دارن باید شیر خشک سگ تهیه کنید که ویتامین بیشتری داره و برای سگ مناسب تره ببینید دلیل رشت کم شیر خشک بی کیفیت و نامناسبه و وقتی ۱ ماهه شد بهش هویج آب پز سیب زمینی آب پز مرغ آب پز بدید بدون ادیویه
1
3
پریا | ۳ سال پیش
من پریا هستم و توله سگ سه هفته ام مادرش را از دست داده بعد خیلی از راه رفتن و بازی کردن با خواهر و برادر هاش میترسه و هر موقع که بقلش میکنم آروم میشه و باید چه کار کنم؟؟؟؟؟؟؟
0
9
ستاره | ۴ سال پیش
سلام
ممنون از مطالب خوبتون اگر میشه لطف کنین در اسرع وقت جوابمو به ایمیلم بدین ی دنیا ممنونتون میشم.
ی توله بهم هدیه دادن چشماش و گوشاش هم بسته است خیلی ریزه وعده اولی ک بهش شیرخشک سگ دادم نمیدونم چقدر گذشت که مدفوع کرد اولش یذره اومد بعد فک کردم تموم شده با دستمال خیس پاکش کردم دوباره اومد کلی. سوالم اینجاست 1. نوزاد 7_9 روزه با خوردن فقط شیر مدفوع داره؟ 2.زیاد(سه تا پیچ مدفوع) بیاد طبیعیه؟ 3. تا چند روز باید دلشو ماساژ داد؟ (برای مدفوع طبق مطالبتون) 4.حتما باید بعد هر وعده شیر باشه؟ 5.ادرار چی؟؟اخه وقتی میرم سراغش برای شیرش ی دایره کوچولو روی زیراندازش خیسه (مگه طبق مطالب برای تحریک اومدن ادرار و مدفوع لیس مادر یا همون دستمال خیس لازم نیست؟! پس چرا خیسه؟؟؟
بازم ممنون از سایت خوبتون
1
6
پاسخ ها:
ناشناس | ۲ سال پیش
سلام برای سگ های کوچیک هر چی بیشتر مدفوع کنن طعبیی تره چون کوچیکن مدفوع زیاد میکنن و وقتی بزرگ میشن کمتر میشه و در یک سالگی دو بار مدفوع در روز میشه
0
0
ali021 | ۴ سال پیش
سلام.یه روز رفته بودم یه کارخونه ای که صاحبش یه ادم معتاد بود و تو محوطه یه تولسگ خیلی کوکبک دیدمو از ظاهرش فهمیدم حال مساعدی نداره. نمیدونم چرا با اینکه تاحالا سگ نداشتم نمیتونستم از فکر این زبون بسته بیرون بیام. تصویرش مرتب جلو چشام بود. اخر سر با هزارتا داستان و مصیبت اون تولرو خریدمو اوردم خونه. تو راه بی حال بود و بدنش خیلی میلرزید. تا پاکت شیر رو دید نمیدونست چیکار کنه از گشنگی و بعد ازینکه یه عالمه خورد بهتر شد ولی هنوز لرز بدنش نیفتاده بود. الان اوردمش خونه داخل جعبه یه شال گردن پهن کردم و سگ رو گذاشتمو روش هم یه شال دیگه گذاشتم. حالش خیلی بهتره فقط نگرانیم ازینکه اگه یوقت سگ رو معتاد کرده بودن باید از کجا بفهمم؟ چون اصلا حرکاتش لرز بدنش و... عادی نیست. خواهشا کمک کنید
0
4
M B | ۴ سال پیش
سلام خسته نباشید
حمام توله هاسکی یک هفته ای چگونه هست؟
متشکرم.
1
0
پاسخ ها:
ناشناس | ۲ سال پیش
حمام تا ۱ ماهگی مناسب نیست برای سگ
سگ رو ابتدا تو یه وان کوچک که آب تا پاش باشه بگذارید بعد شامپو رو بدنش بریزید مالش بدید و آب بگیرید به هیچ عنوان صورت سگ رو آب بریزید مخصوصا گوش ها یا شامپو نزنید صورت رو کلا نباید شست
0
1
ابوذر غلامی | ۴ سال پیش
بسیار مطالب خوب و آموزنده ای بود. متشکرم. فقط یک سوال امروز سگ من نژاد پیتبول زایمان کرد فقط 3 توله به دنیا آورد. می خواستم بدونم عادیه
2
1
پاسخ ها:
ناشناس | ۲ سال پیش
یه تعداد کمتره که شاید بخاطر ارتباط کم با سگ نر باشه
0
2
فریبا باشنگ | ۴ سال پیش
سلام توله سگ 24 روزه دارم که وبهش شیر خشک سگ میدم وبعد از شیر دادن هم شکمش رو ماساژ میدم الان2 روزه شکمش کار نمیکنه چکار کنم البته بهش روغن پارافین هم دادم
1
3
پاسخ ها:
مهراد امامی | ۴ سال پیش
سلام... به خاطر این که غذای توله تو این سن فقط شیره ممکنه فواصل بین هر دفعه مدفوع کردن بین 1 یا دو روز طول بکشه و ایرادی نداره چون هرچه سن توله بیشتر بشه این فاصله کمتر میشه. ولی اگر از دو روز بیشتر طول کشید و مدفوع نکرد حتما به دامپزشک مراجعه کنید.
3
1
سعید جعفرپور | ۳ سال پیش
سلام وقت بخیر من یه توله اشپیز گرفتم ۲۰ روزه مادر نداشت بهش شیر گاو که میجوشونم میدم الان دوروزه پیشمه ولی کلا ی بار خیلی کم متفوع کرده الانم وقتی شیر میدم زیر شکمشو ماساژ میدم ولی شکمش کار نمیکنه چقد زمان باید بگذره تا شکمشو شروع به ماساژ دادن بدم ممنون میشم راهنماییم کنید
1
1
Shahab | ۴ سال پیش
سلام. ی توله سگ دوهفته ای هاسکی دارم میخاستم ببینم میشه شستشو دادش الان یا زوده
1
1
پاسخ ها:
ناشناس | ۲ سال پیش
سلام تا ۱ ماهگی صبر کنید
0
0
H | ۴ سال پیش
سلام یه توله سگ دوبرمن یه هفته ایی دارم اگه بجای شیر خشک سگ ، شیر خشک بچه بهش بدم مشکلی پیش میاد؟
1
0
پاسخ ها:
مهراد امامی | ۴ سال پیش
بله شیر انسان برای معده سگ سنگینه و اینکه مواد ضروری برای رشد صحیح سگ در شیر سگ موجوده و این مواد در شیر خشک مخصوص انسان موجود نیست.
0
1
شایان | ۵ سال پیش
ی توله سگ گرفتم سه چهار روزشه ولی هرکاری میکنم از شیشه شیر نمیخوره باید چکار کنم
1
1
Mojtaba | ۵ سال پیش
سلام
یه توله هاسکی تقریبا ۱۸تا۲۱ روز که مادرش قبلش نکرده بدستم رسیده که ناله میکنه نمیدونم چرا تااولین فرصتی که ببرمش پیش دامپزشک می تونید راهنماییم کنید
0
4
پاسخ کارشناس:
سلام ناله کردن به چند دلیل میتونه باشه ، یکی میتونه دل درد باشه (چه غذایی بهش دادین شیر به غیر شیر مادر موجب دل درد میشه ، سعی کنید شیر را خوب بجوشانید، شاید نوع شیری که بهش میدهید با سگ سازگاری ندارد)1 . توله ها یی که به دنیا می آیند کلا یکم ناله میکند.2. آغوش مادرش رو میخاد شما سعی کنید جایی برایش درست کنید که بتواند مثل آغوش مادر باشه 3. دلش را به آرامی ماساژ دهید و اگر ساکت شد این کار را ادمه دهید تا آرام بشه .

hits