دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیماری ویروس پاورا سلامت جانی سگ را به خطر می اندازد

ویروس پاروا (بیماری کشنده سگها) و درمان این بیماری خطرناک

بیماری ویروس پاورا سلامت جانی سگ را به خطر می اندازد
131
زمان مطالعه: 6 دقیقه
ویروس پاروا بیماری کشنده است . در این مقاله ، دلگرم شما را از پیشگیری تا درمان راهنمایی می کند. این ویروس موجب التهاب و زخم در روده و ایجاد اسهال خونی شدید در سگ می‌شود.و به شدت جان حیوان را تهدید می‌کند. متاسفانه این ویروس آنقدر قوی است که می تواند...

شناسایی ویروس پاروا:

پاروا ویروس ، یک بیماری ویروسی کاملاً سرسخت ، بادوام ، مقاوم و شدیدا کشنده. این ویروس می تواند برای مدتهای طولانی بر روی زمین ، غذا و سایر لوازم زنده بماند. فرش و قالیچه ها جهت ضدعفونی کردن بسیار دشوارند.

حتی این ویروس می تواند از طریق حشرات و جانوران موذی مانند سوسکها منتقل شود. این ویروس حتی در مقابل اسید فنیک و حرارت مقاوم است. تنها می توان با وایتکس مخلوط با آب ( به نسبت ۱ به ۲۰) این ویروس را غیر فعال کرد ، نور مستقیم آفتاب نیز موجب کشتن این ویروس می شود.

اگرچه حدود یک تا دو هفته طول می کشد تا علائم بیماری در حیوان ظاهر شود ، علائم این ویروس از روز سوم در مدفوع قابل مشاهده است. این بدان معناست که حتی سگی با ظاهری کاملاً سالم می تواند ناقل این ویروس به منزل شما باشد.

چگونه پروو ویروس تشخیص داده می شود؟

دامپزشکان براساس علائم بالینی و آزمایش آزمایشگاهی پارو ویروس را تشخیص می دهند. آزمایش آنزیم مرتبط با ایمونوآرزنجی (ELISA) یک آزمایش معمول برای پاروویروس است. کیت آزمایش ELISA برای تشخیص پاروویروس در مدفوع سگ استفاده می شود و در حدود 15 دقیقه در دفتر دامپزشکی انجام می شود. از آنجا که این آزمون 100٪ حساس یا خاص نیست، دامپزشک شما ممکن است آزمایش های اضافی و آزمایش خون را توصیه کند.

علائم عمومی پاروویروس (پاروا) چیست؟

علائم عمومی پارو ویروس عبارتند از:

  1. بی حالی
  2. استفراغ شدید
  3. از دست دادن اشتها
  4. اسهال خونی
  5. بوی بد دهان
  6. از دست دادن آب بدن حیوان

چگونه پاورا ویروس منتقل می شود؟

Parvovirus بسیار مسری است و می تواند توسط هر فرد، حیوان یا شی که در تماس با مدفوع سگ آلوده قرار می گیرد، انتقال یابد. (ویروس می تواند ماه ها در محدوده محیطی زندگی کند و ممکن است در اشیای بی جان مانند کاسه های غذا ، کفش ها، لباس ، فرش و کف ها زنده بماند.) برای یک سگ غیرقابل پذیرش معمول، پاروویروس را از خیابان ها متوقف می کند، به ویژه در مناطق شهری که سگ های زیادی وجود دارد.

چرا ویروس پاروا توله سگ را تهدید نمی کند؟

معمولاً توله سگ‌ها پادتن را توسط شیر مادر (آغوز) دریافت می‌کنند و حتی اگر در محیط آلوده قرار گیرند به ندرت تا ۱۴-۲۰ هفتگی درگیر می‌شوند اما به محض اینکه مدت پادتن آنها به انتها برسد مبتلا می‌شوند. معمولاً توله‌های بالای ۶ ماه به این بیماری مقاومند و تنها به یک اسهال زود‌گذر مبتلا می‌شوند و معمولاً بعد از سن ۲-۱ سالگی آنقدر این بیماری کمرنگ و زود گذر می‌شود که حتی صاحب حیوان متوجه نخواهد شد.

برخی توله ها به محض بروز اسهال می میرند و برخی دیگر بین ۶-۴ روز مقاومت می کنند. آنهایی که تا ۸ روز دوام بیاورند معمولاً زنده می مانند. از بین رفتن سلولهای خونی و زخم شدن روده حیوان باعث بوجود آمدن عفونت های باکتریایی ثانوی می شود. باید توجه داشت که بسیاری دیگر از باکتریها و ویروسها می توانند موجب اسهال خونی شوند و حتماً هر اسهال خونی مبنی بر ویروس پاروا نمی باشد.

کیت تست بیماری پاروا درسگ
شما می‌توانید تنها از طریق کیت‌های مخصوص از ویروس پاروا پی ببرید.

چه زمانی باید واکسن پاروا را تزریق کرد؟

امروزه انواع مختلفی از واکسن ها که ویروس زنده و ضعیف شده پاروا را شامل می شوند در بازار موجود است. اکثراً واکسنهایی که قبل از اتمام پادتن در بدن حیوان تزریق می شوند اثر نمی کنند. معمولاً واکسنها در دو مرحله ۱۴-۱۲ هفتگی و ۱۸ هفتگی تکرار می شود

چگونه می توان از پاوراویروس جلوگیری کرد؟

شما می توانید سگ خود را از این قاتل احتمالی محافظت کنید، مطمئن شوید که او در مورد واکسیناسیون خود به روز شده است. پاروویروس باید یک واکسن اصلی برای همه توله سگ ها و سگ های بالغ باشد. معمولا توصیه می شود که توله سگ ها با واکسن های ترکیبی واکسینه شوند تا عوامل خطر برای قرار گرفتن در معرض بیماری های مختلف را مورد توجه قرار دهند. یک واکسن معمولی، به نام "5-in-1"، توله سگ را از سوزش، هپاتیت، لپتوسپیروز ، پاروویروس و پاراآنفلوآنزا محافظت می کند.

راه درمان بیماری پاروا:

درمان این ویروس می تواند با جبران آب از دست رفته از رگها که به دلیل اسهال صورت گرفته انجام پذیرد ( استفاده از سرم رینگر به همراه بی کربنات). در روز اول ۴۰-۱۰ میلی لیتر برای هر ۴۵۴ گرم وزن بدن که در روزهای بعد مقدار آن کمتر می شود. به محض جبران کمبود آب می توان از سرم های غذایی زیر پوست حیوان تزریق نمود.

ما همچنین از دارو برای آرام نمودن التهاب روده حیوان استفاده می کنیم مانند مترو کلروپرامید (۲.۵-۱ میلی گرم ۴-۳ بار در روز). معمولاً در ابتدا در سگهای بالغ یک تب زود گذر اتفاق می افتد که این امر در توله ها برعکس می باشد و حرارت بدنشان کم می شود و این توله ها به گرمای محیطی بیشتری احتیاج دارند. به محض اینکه سگ بتواند مایعات مصرف کند می توان به او داروی pyrantel pamoate خوراند.

برخی از دامپزشکان نیز برای کاهش درد حیوان از butorphanol tartrate استفاده می کنند. اگر توله بصورت ثابت شروع به خوردن غذا به میزان کم کند و یا دم خود را تکان دهد نشانه بهبودی است. با وجود این بسیاری از توله ها جان سالم به در نمی برند.

اثر ویروس پاروا بر روی سگ
اثر ویروس پاروا بر روی سگ

آیا Parvovirus (پاروا ویروس) را می توان در خانه درمان کرد؟

از آنجایی که پارو ویروس چنین بیماری جدی است، توصیه نمی شود که به خانه درمان شود. حتی با بهترین مراقبت های دامپزشکی، این بیماری اغلب مرگبار است.

کدام سگ در معرض پاروویروس هستند؟

توله سگ ها، سگ ها و سگ های نوجوان که واکسینه نشده اند بیشتر حساس به ویروس هستند. پاروویروس زود انزالی اکثر اعضای خانواده سگ (گرگ، کویوت، روباه و غیره) را تحت تاثیر قرار می دهد.

ویروس پاروا(parvo)کدام نژاد سگها را تهدید می کند

  1. روتوییلر
  2. پینچرهای دوبرمن
  3. گیرنده های Labrador
  4. تریر آمریکایی Staffordshire
  5. چوپان آلمانی.

divider

کاربر گرامی چنانچه پیرامون این مطلب " بیماری پروو سگ " سوالی داشتید در پائین همین صفحه در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید .

بیشتر بخوانید:

آموزش حمام کردن سگ ها و بچه سگ ها

رفتار شناسی در سگ ها

مراقبتهای قبل و بعد از زایمان سگ

سرطان لنفومی در سگ علل ، تشخیص و درمان

ویروس پاروا (بیماری کشنده سگها) و درمان این بیماری خطرناک

تشخیص و درمان فوری کیسه مقعدی در سگ و گربه ( Anal glands ) + فیلم

آموزش حمام کردن سگ ها و بچه سگ ها

آیا سگها هم عصبی می شوند؟۷ راه کار برای آرامش دادن

ویروس پارا آنفولانزا یا سرما خوردگی در سگ



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (131 رای)  

۶۹ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

فری | ۶ ماه پیش
آخه گوساله ها یی که این سایتو ساختین بی شعور ایرانی پارسا توله سگ و تهدید نمیکنه؟پس واسه ننت خطر داره.حروم زاده کسکش.پاروا فقط توله سگ تهدید میکنه.مادر جاده.چرا متن رو این جوری نوشتی.ایرانی کسکش
1
1
سروش | ۸ ماه پیش
سلام میخواستم بدونم اگه توله ای پاروا بگیره توسط دارو بهبود کامل پیدا کنه ولی واکسن نخورده باشد آیا امکان مبتلا مجدد وجود دارد ممنون
0
0
»«»«»«»«» | ۱ سال پیش
سگی که گرفته باشه بعد خوب شده باشه
امکان داره دوباره بگیره؟
0
4
یاسمن بانـــــــــــ | ۲ سال پیش
سلام، توله سگی ک ی بار پاروا گرفته احتمال داره دوباره بگیره؟؟؟
9
15
علیرضا | ۲ سال پیش
سلام منم یه توله سگ دوورمن دارم که مبتلا به پارواویروس شده الان رو به بهبودی هست و غذا میخوره خواستم بدونم باز باید سرم هاش رو ادامه بدم یا دارو هاش تغییر میکنن ممنون میشم راهنمایی کنید..
3
20
پاسخ ها:
سمیه | ۳ ماه پیش
سلام سرم و دهرو چی به سگتون دادین؟؟؟
0
0
جواد | ۲ سال پیش
سگ سه ماهه دارم..پارما.ویر
وس گرفته سه روزتحت نظرپزشکه بیحاله.ولی اسهال خونی نداره امید به زنده ماندن هست
1
31
امیررضا | ۲ سال پیش
ممنونم خیلی خوب توضیح داده شده من خواستم به توله سگی که پیدا کردم کمک کنم پاروا گرفته ولی هزینه ورمان خیلی سنگین هستش وبسیار نارحت این توله هستم واحساس گناه می کنم اگر امکان داره راهنمایی کنید داخل خانه درمان کنم
3
16
بهار | ۲ سال پیش
درود بهمگی روزتون نیک.من حدودا ۳سال پیش یه توله سگ ۲۰ روزه قدریجانی آوردم بعد ۲روز پاورا گرفت،اینقد ضعیف و بیحال و بی اشتها بود،همش اسهال و استفراغ داشت ،من به زور بهش غذا میدادم،او آر اس میدادم.صبح و عصر میبردمش پیش دامپزشک براش سوزن تقویتی و چیزای دیگه میزد،گوشیمو میذاشتم رو ساعت نصف شب پا میشدم بهش سرم وصل میکردم داروش میدادم بینهایت محبتش میکردم.تا شد ۱۰ رو که دکتر گفت دیگه امیدی به زنده بودنش نیست،من اینقد تو دامپزشکی گریه کردم که همه ادمهای اطرافمم دلداریم میدادن و گریه میکردن،دیگه آوردمش خونه و وسایلهاشو برداشتم بردم گذاشتمش زیر یه پل گفتم جایی نرو مامان جان صبح میام و اومدم خونه،وقت برگشتن دستمو گرفتم رو به آسمون با اشک از خدا خواستم اگه واقعا عمرش به دنیا هست صبح که میام زنده باشه من اصلا طاقت دیدن مرگشو نداشتم. تا صبح اینقد گریه کردم ۱ثانیه هم نخوابیدم،صبح ساعت ۶ پاشدم رفتم صداش زدم دیدم پاشد اومد پیشم کلی ذوق کردم.از جاش جُم نخورده بود.دیگه برش داشتم بردمش گذاشتمش تو باغمون یواش یواش خوب شد و العان ۳سالشه.یه توله دیگم دارم که اونم ۶روزه گرفته امیدوارم خوب بشه
2
27
سیاوش | ۲ سال پیش
من دوتا سگ داریم یکیش ۹ سالشه اون یکی توله ست که پاروا گرفته و در حال بهبودیه.خواستم بدونم تا چه مدت باید از هم جدا باشند؟؟؟
1
17
الهام | ۳ سال پیش
این مطلب بسیار مفید و جامع بود، من 4 بار تجربه مراقبت از سگ مبتلا به پاروا رو دارم با اطمینان میگم علائم و راه درمان سگ همینه که اینجا گفته شده، اما این دلیل نمیشه فکر کنیم میتونیم با نسخه پیچیدن سر خود سگمون رو درمان کنیم و حتمأ حتمأ حتمأ باید تو اولین روزایی که بی حالی و بی اشتهایی سگمون رو دیدیم به دامپزشک مراجعه کنیم و گلدن تایم شروع درمان رو از دست ندیم.
سگ من ژرمن شپرده، حدود 6 ماهگی که به سرپرستی گرفتمش کاملا مریض بود و هیچ واکسنی دریافت نکرده بود بعد از حدود پنج روز بعد از اومدنش بی حال و بی اشتها شد،کیت پاروا مثبت شد، یک هفته کار و خواب و خوراکم تعطیل شد و ازش مراقبت کردم.الان یک سالشه و با بودنش کنارم خوشبخت ترینم
اصلا کار راحتی نیست ولی باور کنید این عشق شما به سگ و مراقبت مداومه که سگ رو زنده نگه میداره. خواهش میکنم با دیدن کیت مثبت روحیه خودتون رو نبازید و به قدرت عشقی که به سگتون دارید اعتماد کنید و مراقبش باشید.
سگی که یکبار مبتلا شده و سگ های بالغ دیگه مبتلا نمیشن. یا نوع خیلی خفیف بیماری رو میگیرن
0
13
حسین اردنجی | ۳ سال پیش
دوستان نترسید من برای اولین بار توله دوبرمن 2 ماهه ام پاروا گرفت بعد بالا آوردن بردم دام پزشگ بهش سروم و 3تا آمپول زد و روز دوم هم همچنین خدا مادرش را بیامرزد برای اینکه هزینه من پایین بیاد و حیونم زنده بمونه آنژیو سروم رو برام وصل کرد گفت هر 6 ساعت 250 سسی سروم بزن یکبار سروم رینگر و یکبار هم سروم قند با آمپول Bکومپلکس بزن داخل سروم قند بهش وصل کن من انجام دادم بعد 6 روز امروز از جاش بلند شد و بهم پارس کردو بازی کردن و دوم تکون دادن انجام داد و آب مرغ پخته شده دادم خورد و استفراغ نکرد بردم دام پزشگی گفت خطرو رد کرده تو هر ده نفر شما خوب انجام دادی اونهام به هم خبر میدادن یکی از پارما جان سالم بدر برد با رسیدگی خوب درست میشه درسته خیلی کثیف کاری و بوی بد داره ولی زنده میمونه و راستی باید جاش گرم باشه ناراحت نباشید من برای اولین بار اینکارها رو انجام دادم تا خوب شد شما هم میتونید نترسید و انجام بدید تا زنده بمونه منم شبها خواب نداشتم الان 18/11/99 هستش نترسید
3
29
پاسخ ها:
سپیده | ۳ سال پیش
سگم من ژرمن شپرد ۳ ماهه س، جفت ماده ش مرد
نر الان روز ۵م ک همش بالا میاره و اسهالش همش خون

سگ شما هم اینطوری بود؟ یعنی همش بالا میاورد و خونریزی داشت؟
5
13
کامران | ۳ سال پیش
مدت‌خوب‌شدن‌سگ‌
درمریزی‌پاروا‌و
یروس
2
9
م | ۳ سال پیش
سلام غذای سگ پس از بهبود از پاروا چه مواد مغذی ای هست ؟
0
11
AAA | ۳ سال پیش
سلام . خواستم بدونم توله سگی که در گاوداری هست به این بیماری دچار بشه ایا به گاو هم منتقل میکنه بیماریش،
4
14
Mahan | ۳ سال پیش
سگ من الان هفت ماهشه و الان دوروزه که اسهال خونی داره و همه دامپزشکی ها بستن من تمام واکسن هاش رو براش زدم چکار کنم نژادشم ژرمن کینگ استایل جان سالم به در میبره؟؟
1
3
پاسخ ها:
فرهان | ۳ سال پیش
از روز چندم میشه ب سگ اب داد ؟
0
14
الی | ۲ سال پیش
ببرش بیمارستان درین تهرانپارس
2
1
علی شریفی خواه | ۳ سال پیش
سلام داروهای بیماری پاروا چیست و چندروز احتیاج به درمان دارد
5
10
سحر | ۳ سال پیش
سلام آیا میتوانیم خودمان واکسن بزنیم
4
2
سحر | ۳ سال پیش
سلام آیا توله ژرمن ۴ ماهه با علایم بی حالی براق کف مانند و ایحال و‌استفراغ امکان داره پارو ویروس گرفته باشه ممنون
2
10
Yeganeh♠ | ۳ سال پیش
سلام یه سگ شیتزو تریر پنج ماه دارم که امروز متوجه شدیم به این بیماری مبتلا شده امشب بعد کیکینیک با اینکه خیلیم درد کشید بخاطر برانول و امپول هایی ک بهش تزیق شده بود کلی دوید و بازی کرد فق غذا نمیخوره اصلا تحرک ب روند بهبودیش کمک میکنه؟
7
6
بیتا | ۳ سال پیش
سلام من میخوام جمعه ی سگو بخرم میشه راهنمایی کنید چجوری از کیت پاروا استفاده کنم ؟
1
6
امیر | ۳ سال پیش
با عرض سلام
من پیت بول دارم الان پنج‌روز کامل با بد حالی و استفراغ شدید و کفی به این بیماریی پارولا مبتلاس
هر‌روزم دوبار بهش رینگر و قند نمک میرنیم با ب کمپرکس
سئوالم این بود ک‌ایا خوب میشه چون واقعااااا من افسردگی گرفتم این مریضه خیلی دوس دارم.
؟
3
16
Sarina | ۳ سال پیش
سلام خسته نباشید
من ی سگ با نژاد پامر دارم ک حدودا ۶۰ روزه هست اما تا الان واکسنی نزده چون بهمون گفته بودن تا ۶۰ روزگی نیازی نیست
حدود ۴ روز پیشه ی سگ با همین نژاد اما ۳۷ روزه بود (الان پیش هم نیستن و اون علایمی نداره) و امروز استفراغ کرد اما مدفوش میانه هست یعنی زیاد سفت یا زیاد رقیق نیست ولی خب همون لحظه بردیمش دامپزشکی و حدودا از شب قبل خیلی کم غذا میخرد یعنی باید ب زور بهش میدادیم؛ امروز بعد از اینکه کیت تشخیص پاروا رو براش دامپزشک زد خط دوم خیلی کم رنگ بود اما دامپزشک تشخیص داد ک پاروا داره و براش سرم زد و گفت ک نباید اب و غذا بخوره اما الان اصلا بی حال نیست مثل قبل بازی میکنه ، قرار شده ۱۲ ساعتی ۱ بار براش سرم بزنیم اما خب الان خیلی میل ب غذا داره و همش میره ظرف غذاش رو میاره و مثل اینکه خودش میخواد غذا بخوره و تشنه هست میشه لطفا بگید باید چکار کنم ؟
4
18
ابراهیم | ۳ سال پیش
سلام یه توله سگ دارم مریض شده وغذا نمیخوره به زور بهش بدم چهار روزه غذا نخورده
4
4
یزدان | ۳ سال پیش
ایا ویروس پاوور .برای آنسان هم خطری دارد
9
24
محمد | ۳ سال پیش
سلام. سگ من پاروا گرفت ۵ روز سرم تراپی شد دو روز بعد از توقف سرم تراپی دوباره بی حال شده. لطفا راهنمایی کنید. یعنی هنوزم بدنش درگیره این ویروس هستش؟؟؟
این ویروس دوباره میتونه بیاد سراغش یا با یکبار درمان تموم میشه؟؟؟
1
11
علیرضا | ۳ سال پیش
سلام
آیا شیر واسه بیماری پاروا مفید است؟
7
10
معین | ۳ سال پیش
ما یه سگ داشتیم به این بیماری مبتلا شده بود .بعد سرم رینگر براش زدیم الان یکی از آشناها میگه اگ اونو نمیزدین زتده میموندو فلان .من گفتم جبران الکترولیت هاشه میگن نه اون خودش باعآ افزایش پتاسیم شده .خاستم ببینم درست گفته یا نه .و اینکه سگه اسهال خونی داشت
8
0
یوسف | ۴ سال پیش
من ستا ژرمن داشتم حدودا دوماهه اولیش دیدم استفراغ کرد بردمش دامپزشکی کیت زدن گفتن پاروا داره پرسیدم چی هست گفتن یه ویروسه شایعه بین سگاس و ۵۰ ۵۰ هستش یا میمیره یا زنده میمونه با درمان دوستم گفت دوغ و سیر بده بش گفتم سیر واسه سگ سالم بده سدیم نمک دوغم بده شر وور تحویلمون نده خوابوندمش گفت دکتره گه بردیش بیرون؟ گفتم نه چون بیماری رو از مدفوع و ادرار سگای دیگه میگیرن که مریض بودن گفتم دوتا دگم باهاش بودن گف اون دوتتم میگیرن اما تا وقتی بی اشتها یا اسهال و استفراق نشن نمیشه کاری کرد براشون و این بیماری حالت ناقل اولبه هم داره که تا ۱ماه اصا نشون نمیده خلاصه اولیرو خابوندم سرم دومش دووم نیاورد مرد فرداش یکی دیگش مریض شد اونو بردم پس فرداشم یکی دیگه خلاصه دومیه ۸ روز هیچی نخورد و اسهال و استفراق ماهم سرم و امپول بعد ۸ روز خوب شد خداروشکر ولی ۳ومیه حدودا ۱۲ روز دووم اورد و اخر مرد با روشای خونگی ماستو دوغ نمیشه جلوشو گرفت اونا مال سگای بالغه که زود گزره واسه سیستم ایمنیشه تازه خودتون مگه کرونا میگیرین دوغ میخورین؟
1
7
هیبت الله زندی | ۴ سال پیش
واکسن های تقویت و ویتامین برای توله دارای ویروس پاروا موثر هست یا نه؟
0
5
مزدک پیوندی | ۴ سال پیش
سلام شرمنده من ۲ تا توله قفقازی از روسیه اوردم برای اوردن تمام کارهای پزشکی انجام شد ایران هن که اومدن بردم تمام واکسن ها و واکسن پاروا رو زدم بعد از روز نر حالش بد شد دید پاروا داره خوابوندم بیمارستان ماده رو کیت زدم نداشت ۴ روز بعد ماده رو دوباره کیت زدمدیدم داره فقط ضعیف اون رو هم بردم بیمارستان نرم که متاسفانه مرد ماده الان بیمارستانه اولا روزی ۵۰۰۰۰۰ تومن بیمارستان واسه هر کدوم گرفت ازم میخواستم ببینم قیمتش چقدره،؟
و ایا واکسن خوردن سگ امکان داره بگیره؟؟ میتونم از اون دکتر شکایت کنم که حتما واکسن تاریخ گذشته بوده من ۲ تا رو ۸۰ میلیون واسم دراومده بود
1
2
امین | ۴ سال پیش
سلام من یه سگ قدرجونی۴ماهه دارم که غذا نمیخوره و فقط آب میخوره و استفراغ میکنه به زور بهش شیر و ماست میدم داره روز به روز لاغر میشه کسی میتونه بهم کمک کنه؟از گله دارا که پرسیدم گفت بخاطره قرص انگل مبندازول۱۰۰میلی که بهش دادم ۵روز پشت سر هم خورد البته با تجویز یه دانشجو دامپزشکی که نمیشناختمش و الآن میگند دوغ و شیر و ماست به زور بهش بده وگرنه میمیره درضمن بین۳تا۴ماهشه و تقریبا۱۵کیلو وزنه
3
3
مرضیه | ۴ سال پیش
سلام جناب وقتتون بخیر یه توله نزدیک به ۳ماهه شی هوا پامر دارم که اول با بی میلی به غذا به بیمارستان مراجعه کردم متاسفانه تشخیص ندادند و گفتن یک بیماری عفونی سادس که با سرم تراپی خوب میشه بعد از گذشت ۲روز تبدیل به اسهال خونی شد تازه متوجه بیماری پاروو شدن حالا بعد از ۳روز از اولین اسهال خونی حالش اصلا خوب نی و شدیدا خون دفع میکنه بیمارستان هم بستری ولی هنوز توان راه رفتن رو از دست نداده و گاهی تو قفس راه میره ایا امیدی به خوب شدنش هست و اصلا کی مشخص میشه درمان تاثیری داشته یا خیر
با سپاس فراوان
2
10
سارا | ۴ سال پیش
سلام من یه سگ شیتزو تریر دارم که سه روزه اسهال خونی و استفراغ داره چیکار کنم
0
3
پاسخ ها:
شهاب | ۴ سال پیش
باید خیلی زود ببریدش پیش دامپزشک تا سرم تراپی شروع بشه
1
1
حسین | ۲ سال پیش
زنده موند؟
0
0
Shahla | ۴ سال پیش
سلام ببخشید سگ من نژادش داشهونده بعد برا جفت گیری ب پانسیون بردم‌پیش سگ نر
اونجا پاروا گرفت دو هفته زیر سرم بود تا اینکه اومد پیش من خوب شد الان ۶۲روزحاملست
۵روزه سینه هاش شیر غلط میده
امکان داره توله هاش مرده باشن ؟؟خودش توله مرده شده رو ب دنیا میاره؟یا باید پیش دامپزشک برم برا سزارین؟؟
ممنون میشم جواب بدین؟؟
1
1
پاسخ ها:
شهاب | ۴ سال پیش
در نظر داشته باشید که این ویروس از مادر به توله منتقل میشه.
و حتما برای مراقبت حین عمل نزد دامپزشک حاذق ببرید.
0
0
محمد | ۴ سال پیش
درود!سوالی داشتم که شایدجوابش بتونه جان توله های زیادی راحفظ کنه:
درصورت متوجه شدن وجودویروس درمحلی که سگ حامله زندگی میکنه؛آیامیتوان بلافاصله پس اززایمان مادرراواکسیناسی
ون کردوامیدواربودک
ه پادتن واکسن ازطریق شیرمادربه توله هابرسد؟
تشکر میکنم..
0
1
پاسخ ها:
شهاب | ۴ سال پیش
خیر، از طریق شیر مادر نمیتونه تاثیر صد درصدی داشته باشه
1
0
زینب محمدی | ۴ سال پیش
سلام من یه سگ دوساله دارم در محیطی بوده که سه سگ مبتلا به پاروا بودن ایا سگ من مبتلا شده
0
0
پاسخ ها:
شهاب | ۴ سال پیش
باید حتما تست پاروا رو بدید.
0
0
سارا احمدی | ۴ سال پیش
خسته نباشید ممنون از توضیحاتتون
ما یه توله شیواوا گرفتیم خیلی سر حال و خوب بود ولی فردای همون روز بی‌حال و دچار تب شدید شد وقتی به دامپزشک مراجعه کردیم. گفتن بیماری پاورا داره و الان تحت درمان اما نکته ای که هست اینه که فروشنده گفت بهش تازه واکسن زده امکان داره تشخیص دکتر اشتباه باشه و بخاطره واکسنی که زده دچار بی حالی و تب شدید شده باشه و اینکه اسهال نداشته تا الان فقط استفراغ کرده
0
1
پاسخ ها:
شهاب | ۴ سال پیش
کیت تشخیص پاروا به اسم کیت الایزا هست.
میتونید خودتون هم با گرفتن نمونه مدفوع و حل کردن اون در محلول موجود در کیت الایزا، تست پاروا رو انجام بدید.
ضمن اینکه واکسیناسیون مصونیت صد درصدی به سگ نمیده
0
0
سینا | ۴ سال پیش
سلام من 11 تا توله اشپیتز و شیتزو دارم یکیشون پاروا گرفت به سرعت 10 تایه دیگه هم مبتلا شدن الان حال پنج تاشون رو به بهبودی به صورتی که شروع به غذا خوردن کردن
یه سوال داشتم الان اونایی که خوب شدن از اونایی که هنوز مریض هستن احتمال داره دوباره ویروس پاروا رو بگیرن و حالشون دوباره بد بشه یا خیر
و باید چیکار کنم تا اونا در عمان باشن
0
2
پاسخ ها:
شهاب | ۴ سال پیش
سلام، حتمن به دامپزشک مراجعه کنید.
سگ هایی که از پاروا جون سالم به در می برن، دیگه پادتنش رو در بدن دارن و نسبت به اون بیماری مقاوم خواهند بود.
1
4
امین | ۴ سال پیش
سلام.منم یه توله روتوایلر دارم که پاروا گرفته .راههای سنّتی برای این بیماری پیدا نشده .؟؟؟.
مثلا من از یه چوپان شنیده بودم که باید یه مدت طولانی ..حدودا ۴..۵ ساعت در روز جلوی دود آتش بنشونیمش.!
بنظر شما احتمالش هست که در کنار درمان پزشکی همچین کاری بکنم عمل کنه ..
تورخدا هرچه زودتر بهم جوابو بدین ..م
منوونتوووون میشم
1
0
پاسخ ها:
شهاب | ۴ سال پیش
سلام، لطفا با دامپزشک هماهنگ باشید.
0
1
محمد | ۴ سال پیش
سلام شش تا توله ژرمن دارم 28روزه چیزی میخورن بالا میادمیشه بگیم علایم پاروا هست
0
0
پاسخ ها:
شهاب | ۴ سال پیش
بالا آوردن، اسهال، تب
بی اشتهایی...
گوشه گیر شدن
اینها میتونه نشانه ی پاروا باشه
0
1
بهنام | ۵ سال پیش
سلام 8 تا توله دارم در سن 46روزگی واكسن زده شد بهشون ولی فردای ان روز مبتلا به پاروا ویروس شدن الان حدود 3روز میگذره اسهال دارن گاهی خونی گاهی قهوه ایی ولی بشدت اب میخورن هر 5ساعت اب میدم بهشون بی صبرانه خودشون رو خفه میكنن سوال من اینجا س كه در صورتی كه درگیر هستن و اب مصرف میكنن از چه دارویی استفاده كنم با تشكر
0
1
پاسخ ها:
شهاب | ۴ سال پیش
سلام، اگر مبتلا باشن نباید آب و غذا بخورن، سرم تراپی روش درمان نیست، بلکه کمک میکنه به روند بهبود. بذای این ویروس درمانی وجود نداره و فقط باید سگ رو سرحال نگاه داشت.
0
1
رضامحمدی | ۵ سال پیش
سلام.شیتزو 9ماهه نر بعد چهاروز درمان اب میخوره بالا میاره لطفا بفرمایید اب در دسرش باشه همیشه یا نه ممنون
2
1
پاسخ ها:
شهاب | ۴ سال پیش
باید از مقادیر بسیار کم شروع کنید.
بسیار کم تا روده هاش پذیرا باشه
1
0
Yasii | ۵ سال پیش
من ۳ ماه پیش یک توله سگ ۲ ماه گرفتم ، روز دوم متوجه شدم که علائم پاروا ویروس داره و با سروم زدن به موقع ۴ روزه مداوا شد ، اما به دلایلی الان در سن ۵ ماهگی از محیط خونه منتقل شده به جای دیگه ، حالا می خواهم توله سگ نژاد پامر بگیرم، می خواهم بدانم مدت زمانیکه این ویروس در خانه ما زنده است چند ماه است ، با توجه به ضد عفونی کردن های مکرر ... کی می توانم توله سگ جدید به خانه بیاورم ؟
0
1
پاسخ ها:
شهاب | ۴ سال پیش
معمولن تا 6 ماه زنده خواهد ماند و با این وجود اگر توله ای میگیرید حتمن واکسینه شده باشه
0
0
آنا | ۵ سال پیش
من سگ نه ماهه تریر داشتم پاروا شد مرد
سه روز بعد چون بی اطلاع بودم یک توله ۳۵ روزه اشپیتز اوردم کیت پاروا منفی درومد اما واکسن زدیم براش. فردای واکسن مبتلا شد و یکشبه تمام کرد با اینکه سرم تراپی کردیم
مشگلی که هست اینه که وقتی تو بغلم بود داشت سرم میگرفت جیش کرد روی من و جیشش وارد لباس زیرم شد
خیلی بوسش میکردم و فرداش که از خونه بردیم بیرون اومدم خونه رو جنع کنم یکی از سوزنای سزمش کف دستمو یه خراش ریز اندازه سر سوزن داد یکم خون اومد
ضمن همه اینها یه دختر ۷ ساله خونه دارم خیلی میترسم من قرار بود باردار بشم برای فرزند دومم الان خیلی میترسم تورو خدا راهنماییم کنید خواهش میکنم جوابمو برام ایمیل کنید ممکنه اینجا نبینم جوابمو پیدا نکنم خواهشن راهنماییم کنید دکتر دامپزشک گفت مشگلی پیش نماد اما من بازم نگرانم
0
1
پاسخ ها:
n | ۵ سال پیش
اصلا نگران نباشید هیچ بیماری جز هاری از سگ به انسان منتقل نمیشه،حتی نوع ویروس سرماخوردگیشون با ادم فرق داره
0
0
شهاب | ۴ سال پیش
سلام، ویروس پاروای سگ با همتای انسانیش فرق داره، نگران نباشید واگیردار نیست برای انسان.
0
0
نیلوفر | ۵ سال پیش
سلام سگ ما دوهفته قبل دچار بیماری پاراویروس شد بعد یک هفته مراقبت زیرنظر دامپزشک حالت عمومیش خوب بود اما ازدوروز قبل دوباره استفراغش شروع شد وازامروز اسهالش خونی شد میشه بفرمایید کجای درمان مشکل داشته؟
0
1
پاسخ ها:
شهاب | ۴ سال پیش
بسته به نوع سیستم ایمنی سگ.
ضمن اینکه دوره درمان تا مدتی ادامه خواهد داشت و فقط سرم تراپی تموم میشه.
غذا خوردن و اب خوردن باید مدیریت بشه، مقدار کم و غذای آبکی تا مدتی باید مصرف بشه
0
1
Abolfazl | ۵ سال پیش
سلام
من تمام مراحل واكسن رو زدم هم ٤٠ روزگي و هم ٢ ماهگي جفتشم ٨ گانه زدم ولي يك هفته بعد زدن واكسن دوم توله ويروس پارو گرفته؟!
0
0
پاسخ کارشناس:
این ویروس تو بدن سگ بوده ولی متوجه نشدید ، زمانی که واکسن زدین بدنش واکنش نشون داده .
سهند | ۵ سال پیش
سلام خسته نباشید.سگ من امروز کیت زدم پارواش مثبت زد. پامر ۲ ماهه. سرم بش زدن و چند تا آمپول.حالت تهوع نداره. مدفوعش تقریبا نه شله نه سفت. ولی بی حال و بی اشتها. تو چه مرحله ای از پارواس؟ خیلی بده الان یا امیدوار باشیم؟
3
1
پاسخ ها:
alireza | ۵ سال پیش
دوست عزیز نتیجه رو اعلام میکنید سگ منم کیت پارواش مثبت نگرانم
0
1
بهزاد | ۵ سال پیش
سگی که پاروا داره از همون روز اول علائم نداره.چند روز طول میکشه تا علائم ظاهر شه.اگه ویروس تو بدن سگ باشه نباید واکسن زد.باید کامل درمان شه بعد واکسن بزنید.به محض اینکه توله بی اشتها شد باید چک کنید تا از ویروس پاروا مطمئن شید و سریعا درمان رو شروع کنید.چون هرچه زودتر درمان شروع شه احتمال زنده موندن بیشتر میشه.راه پیشگیری یکیش واکسنه.دومیش اینه که سگتونو جاهایی که سگای دیگه تردد دارن نبرین.چون فقط کافیه از پیش یه شئ آلوده رد شه.سریعا مبتلا میشه.ویروس پاروا تا 6 ماه خارج از بدن موجود زنده فعاله.فقط با محلول آب و وایتکس و نور مستقیم آفتاب از بین میره.ویروس از طریق بویایی وارد روده سگ میشه و تکثیر میشه
0
0
شهاب | ۴ سال پیش
شما در مرحله ی خوبی متوجه شدید و پیگیر شدید.
پاروا معمولن بین 4 تا 6 روز بعد از ابتلا علائم خودش رو نشون میده.
1
1

hits