دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
غاز پا آبی کودن، با نام‌های بوبی و غاز احمق
9
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عاشق این خنگِ پا آبی می‌شوید! +عکس:کودن، که با نام‌های بوبی و غاز احمق نیز شناخته می‌شود، نام سرده‌ای از پرنده‌های دریایی است که در لاتین سولا (Sula) نامیده می‌شود و بخشی از خانواده کودنان (Sulidae) است.

عاشق این خنگِ پا آبی می‌شوید! +عکس

کودن، که با نام‌های بوبی و غاز احمق نیز شناخته می‌شود، نام سرده‌ای از پرنده‌های دریایی است که در لاتین سولا (Sula) نامیده می‌شود و بخشی از خانواده کودنان (Sulidae) است.دریانوردان اسپانیایی این پرنده را بوبی (bubie) نامیدند که در زبان عامیانه اسپانیایی به معنای کودن و دیرآموز است. این نامگذاری از آنجا ناشی می‌شود که پرنده کودن عادت به نشستن بر روی عرشه کشتی دارد و به راحتی توسط دریانوردان شکار می‌شود.با دلگرم همراه باشید.

کودن (پرنده)

«کودن پا آبی» پرنده‌ای است از خانوادهٔ سولیده که متشکل از ده گونه پرندهٔ دریایی بلندبال است. زیستگاه طبیعی این پرنده مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری خارج اقیانوس آرام و مشهورترین زیستگاه آنها، گالاپاگوس در اکوادور است. این پرندگان جالب توجه را می‌توانید از خلیج کالیفرنیا تا سواحل غربی آمریکای جنوبی و مرکزی در پرو مشاهده کنید.

در این خانواده، نرها هنگام مشاهده ماده‌ها و برای جلب توجه آنها، پاهای آبی خود را بالا و پایین می‌برند. جالب است بدانید، قد و بالای «پا آبی»های ماده بسیار بلندتر از نرها است. به طوری که قد برخی از آنها به 90 سانتی‌متر و اندازه بال‌هایشان به 1.5 متر می‌رسد.غذای این پرنده‌های کودن، ماهی‌ است که اصولا با شیرجه زدن به زیر آب آنها را شکار می‌کنند. در ضمن باید اشاره کنیم، خنگ‌های پاآبی به طور دسته‌جمعی شکار می‌کنند.


کودن (پرنده)

کودن ترین پرنده جهان


کودن (پرنده)

غاز پا آبی کودن ترین پرنده جهان! + عکس


کودن (پرنده)

غاز کودن


کودن (پرنده)
کودن (پرنده)
کودن (پرنده)
کودن (پرنده)
کودن (پرنده)

بوبی و غاز احمق


کودن (پرنده)

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits