دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش تربیت و نگهداری گربه در منزل
119
زمان مطالعه: 12 دقیقه
اگر شما با نحوه پرورش یک بچه گربه آشنا نیستید، در اینجا نکات مهم نگهداری از گربه را به شما معرفی می کنیم. توصیه می کنیم برای یادگیری این نکات، این مقاله را مطالعه کنید.

مراقبت از گربه ها - چگونه گربه ها را تربیت کنیم؟

اگر تصمیم گرفته اید که گربه ای را به عنوان حیوان خانگی انتخاب کرده و از آن مراقبت کنید، باید از همین ابتدای امر به شما بگوییم که تصمیمی که گرفته اید بسیار مهم بوده و برای اینکه با مشکل مواجه نشوید باید حتما اطلاعات لازم در مورد مراقبت از گربه را داشته باشید. از این رو در این مقاله قصد داریم آنچه که لازم است در مورد مراقبت از گربه را بدانید را در اختیارتان قرار دهیم دعوت می کنم با ما همراه باشید.

مراقبت از گربه ها

وسایل مورد نیاز برای نگهداری از بچه گربه

شما باید برای بچه گربه نوزاد خود وسایل خاصی را تهیه کنید که که در پایین به آنها اشاره شده است :

مهم ترین وسیله ای که شما باید برای بچه گربه خود تهیه کنید جای خواب است . بچه گربه های نوزاد مدت زیادی را به خوابیدن اختصاص می دهند ، بنابراین شما باید برای آنها جای خوابی راحت و گرم فراهم کنید.اتاقی که جای خواب را در آن قرار می دهید باید گرم باشد زیرا بچه گربه های نوزاد نمی توانند سرما را تحمل کنند.

دیگر لوازمی که بچه گربه ها به آنها نیاز دارند اینها هستند :

  1. پتو و حوله برای گرم نگه داشتن بچه گربه
  2. غذای مخصوص بچه گربه
  3. اسباب بازی های نرم

بعد از گذشت چند هفته بچه گربه شما این موارد هم احتیاج خواهد داشت :

  1. ظرف خاک
  2. خاک گربه
  3. ظرف آب و غذا
  4. اسباب بازی

سلامت بچه گربه

شما باید بچه گربه تان را به صورت منظم نزد دامپزشک ببرید . دامپزشک بچه گربه شما را معاینه می کند تا مطمئن شود دارای بیماری و یا انگل نیست . یک بچه گربه نوزاد تا سن ۸ تا ۹ هفتگی به واکسن نیاز ندارد .

روشهای نگهداری گربه

روش نگهداری از بچه گربه ها در ۳ هفته اول تولد

غذا دادن به بچه گربه

در صورتی که مادر بچه گربه ها در کنار آنها حضور دارد شما نباید به آنها غذای بدهید ، ولی اگر مادر آنها در جای دیگری باشد مسئولیت غذا دادن به بچه را باید شما بر عهده بگیرید .برای بچه گربه خود KMR ( جایگزین شیر مخصوص حیوانات خانگی ) تهیه کنید و با توجه به راهنمایی موجود بر روی جلد محصول آن را به گربه خود بدهید . غذای مخصوص بچه گربه ها با غذای گربه ها بالغ تفاوت دارد زیرا فرمول آن دارای مقدار زیادی چربی و پروتئین است .

غذای استفاده شده باید به آسانی هضم شود و دارای مواد مغذی بسیاری باشد . توصیه می شود به بچه گربه تان غذای مرطوب بدهید زیرا هضم آن آسان تر است . بچه گربه های نوزاد تا سن ۸ هفتگی قادر به خوردن غذای خشک نیستند .به بچه گربه خود ۱۰ تا ۱۲ بار در ۲۴ ساعت و یا هر دو ساعت یکبار غذا دهید . به بچه گربه شیر گاو ندهید زیرا موجب اسهال و سوءهاضمه می شود .دندان های بچه گربه از ۲ هفتگی به بعد شروع به رشد می کنند . شما می توانید از ۳ هفتگی به او آموزش دهید که چگونه در ظرف غذا بخورد .

دفع غذا :

  • بچه گربه های نوزاد بدون کمک شما یا مادرشان قادر به انجام عمل دفع نیستند.
  • مادر بچه گربه ها با لیسیدن مقعد آنها به مدفوع کردنشان کمک می کند . شما باید با استفاده از یک پارچه مرطوب شکم و مقعد بچه گربه را مالش دهید تا بتوانند مدفوع کنند.
  • بچه گربه نوزاد قادر به استفاده از ظرف خاک نیست و شما باید پس از ادرار کردن او زمین را تمیز کنید .

بازی و فعالیت :

  1. هفته های اول برای کنترل رفتار بچه گربه تان بهترین موقع است . در صورتی که گربه در کنار مادر و خواهر و برادرانش باشد با آنها بازی کرده و یاد می گیرد چگونه اجتماعی رفتار کند.
  2. در صورتی که بچه گربه شما تنهاست شما باید ساعاتی از روز را به در آغوش گرفتن و نوازش کردن او اختصاص دهید تا به شما علاقه مند شود .
  3. بچه گربه از ۲ تا ۳ هفتگی می تواند بایستد و راه برود و از ۳ تا ۴ هفتگی شروع به بازی می کند .
سن و دستشویی بچه گربه :

برای تولت کردنش حتما باید برایش یک جعبه پر از شن و ماسه یا خاک فراهم کنید. روزی چند بار، هر وقت احساس کردید دستشویی دارد(مثلا هر وقت آلت تناسلیش را لیس میزند یا مثلا یک ساعت بعد از غذا) در جعبه قرار دهید تا کارش را انجام دهد.

بعد از یک هفته خودش ییاد میگیرد. حدودا هر 3 یا 4 روز یکبار باید خاک را عوض کنید. اگر خاک آلوده باشد گربه دفع را انجام نمیدهد یا در گوشه اتاق این کار را انجام میدهد.

نگران بهداشت نباشید. تنها بیماری مهمی که از طریق مدفوع گربه انتقال پیدا میکند. توکسوپلاسموز هست که از طریق خوردن مدفوع گربه انتقال می یابد نه نوازششان، پس احتمال بیماری انسان تقریبا صفر هست.
ولی بهتر هست در سن 6 ماهگی واکسن توکسوپلاسموز تزریق شود تا خیالتان آسوده گردد.

چند روش برای تعیین سن

اگر گربه شما تا به حال در خانه ادرار و مدفوع نکرده است به این معنی است که سنش کمتر از 2 هفته است. چون گربه ها تا دو هفته اول زندگی قادر به ادرار و مدفوع کردن نیستند.
پس در دو هفته اول این امر بسیار مهم است که وقتی بچه گربه ای را دستی بزرگ میکنیم، غذا دادن تنها کافی نیست و باید ناحیه تناسلی و ناحیه خلفی بدن با پارچه نرم و مرطوب ماساژ بدهیم تا ادرار کردن و مدفوع کردن تحریک شود.

گربه ها اولین بار در سن 4-3 هفتگی غذای جامد را میخورند. پس اگر گربه شما مثلا کمی گوشت چرخ کرده یا تن ماهی را مزه کرد (به جز شیر که غذای روزانه هست) سنش در این حدود هست.
بچه گربه ها در 3 هفتگی شروع به بازی کردن می کنند، پس اگه گربه تان مثلا با نخ کاموا یا یه چیز دیگری مثل توپ علاقه به بازی کردن نشان داد تقریبا در این سن میباشد.

شستن بچه گربه

گربه ها اصولا حیوانات بسیار تمیز و وسواسی هستند و یک گربه ی بالغ ساعت ها از وقت بیکاری خود را صرف لیسیدن و تمیز کردن خود می کند. (گربه ی خانگی و محبوبتان با لیسیدن بلافاصله ی جای تماس دست یا لب های شما ممکن است توی ذوقتان بزند این برای این است که هیچ بوی بیگانه ای را روی موهایشان تحمل نمی کنند) این اخلاق و وسواس از ابتدا در ذات گربه ها وجود دارد و از آن جایی که بچه گربه های کوچک در هنگام دستشویی کردن تعادل ندارند یا ممکن است دچار اسهال مختصری که در سنین پایین خیلی رایج است باشند) .

معمولا خودشان و اگر چند تا در کنار هم باشند همدیگر را کثیف می کنند و باز به خاطر همان عدم تعادل نوزادی قادر به لیسیدن خود نیستند.گربه های ماده به طور مداوم بچه ها را می لیسند و تمیز می کنند اما بچه گربه های بی مادر از این نعمت محرومند و از کثیف شدن خود به شدت عصبی می شوند.

( اگر سالم و هوشیار باشند ) بنابراین اگر شما چند بچه گربه ی خیلی کوچک را در یک جعبه ی بزرگ نگه دارید هم در حال گرسنگی و هم در مواقعی که یکی از آن ها دستشویی کرده است جیغ و فریادشان بلند می شود. شستن بچه گربه ای که هنوز آن قدر کوچک است که قادر به لیسیدن خود نیست کاری ضروری اما بسیار دقیق و حساس است.

در محیط گرم و با آب گرم ( لازم به توضیح نیست که نه داغ و نه سرد) با شامپو بچه ی خارجی بچه گربه را بشویید .بهترین حالت همکاری دو نفر است . یک نفر بچه گربه را در دست بگیرد و دیگری با شلنگ یا زیر شیر و با درست کردن کف او را بشوید. دقت کنید کف یا آب به چشمها و گوشها وارد نشود. کف را کاملا از پوست و مویش بشویید و در حوله ی نرم به آرامی ماساژ دهید.

موی گربه آب زیادی به خود می گیرد بنابراین خشک کردن با حرارت ملایم سشوار ضروری است. (مواظب گوشها و چشم ها باشید) بعد از خشک شدن با یک شانه ی نرم و کوچک موها را از هم جدا و پف بدهید.

بسته شدن چشم بچه گربه

گربه های مادر چشم بچه ها را تمیز میکنند و آب دهان گربه مادر دارای مایع ضد عفونی کننده هست که با عث میشود چشم بچه گربه در اثر رفتن میکروب به داخل چشم عفونت نکند .
حالا که شما وظیفه مادر بچه گربه را به عهده دارید شما هم باید چشم او را تمیز کنید .در اولین فرصت نزد دکتر بروید تا قطره چشم را در چشم گربه بریزد تا آن زمان میتوانید چشمانش را با چای خنک شستشو دهید. با یک سرنگ مقداری از چای خنک شده را داخل چشم بریزید . چای خنک عفونت را از بین میبرد و بعد از یک روز چشمش باز میشود.

واکسن بچه گربه

شما می توانید از سن یک ماه و نیم بچه گربتان برای اولین واکسن سالانه ان یعنی آر.سی.پی اقدام کنید و واکسن هاری آن را نیز 15 روز بعد از آن بزنید که حتما به یکی از کلینیک های تهران مراجعه نمایید.تا در همین بین نیز قرص های انگل را برای بچه گربه شما تجویز کنند.

پیشنهاد می شود تا قبل از زمان واکسیناسیون اولیه و حتی دو دوز نشدن آن با گربه های بالغ و به خصوص گربه های بیرون در تماس نباشد تا ایمنی بدن آن به بالاترین حد برسد و در مقابل بیماریها مقاوم گردد. بهترین پیشنهاد برای سال اول نیز سه دوز واکسن است که در سال های بعد به یک واکسن تقلیل پیدا خواهد نمود.
برای حمام آن نیز خیلی سخت نگیرید.
گربه اصولا حیوان تمیزی است. اگر الان که بچه است میخواهید ان را حمام کنید بهتر است از شامپوهای خشک و پودری استفاده نمایید و نیازی به اب ندارند.

روشهای نگهداری گربه

این مطلب را برای کسانی نوشتم که گربۀ‌ شان در جایی غیر از ظرف مخصوص، مدفوع و ادرار می‌کند. گربه‌ تان را تعقیب کنید یا از یک دوربین فیلمبرداری استفاده کنید تا محل دفع گربه را شناسایی کنید. آن محل بهترین جا برای قرار دادن ظرف خاک جدید گربۀ‌ تان خواهد بود چون خودش آنجا را انتخاب کرده!

شست‌و‌شو و پاکسازی

گربه‌ها حس بویایی قوی دارند، پس محل نامناسبی را گربه آنجا ادرار و مدفوع کرده باید چند بار شسته شود. ابتدا با آب محل را چند بار بشورید. از صابون و مواد شستشو با بوی نعنا و بوهای تند استفاده نکنید. اگر پارچه یا فرش است می‌توانید از سودای گاز دار استفاده کنید تا حباب های سودا کاملاً بو را از تار و پود فرش از بین ببرند. سپس با دستمال و پارچه محل را خوب خشک کنید و از یک اسپری خشبو‌ کننده در آن محل استفاده کنید.

محل نامناسبی که گربه در آنجا ادرار یا مدفوع کرده است را با پلاستیک ضخیم بزرگ یا فویل الومینیومی بپوشانید. با تغییر جنس محل و پوشاندن آن با پلاستیک علاقه گربه به آن محل کم می‌شود.

مراقبت از Cat

نکاتی در مورد ظرف خاک گربه

ظرف خاک باید 1.5 برابر طول بدن گربه (از سر تا انتهای دم) باشد. گربه ها ظرف کوچک را دوست ندارند. بیشتر گربه ها ظرف خاک سر باز( بدون سقف) را ترجیح می‌دهند. برای گربه های پیر و مبتلا به آرتروز و بچه گربه ها از ظرف خاک با لبه کوتاه استفاده کنید.
بعضی گربه ها خاک عمیق و برخی خاک کم عمق را می‌پسندند. از مقدار خاکی که می‌کنند می‌توانید بفهمید که چه عمقی را دوست دارد. اگر تا ته ظرف خاک را می‌کند پس خاک پر عمق دوست داردو بلعکس. به طور کلی عمق 3 سانتی‌متر مناسب خواهد بود.

ظرف خاک باید در مکانی خلوت و کم رفت و آمد باشد و از محل ظرف غذایش دور باشد.
شستشوی هفتگی ظرف دفع فضولات با آب خیلی داغ، آلودگی و بو را از بین می‌برد. فقط از یک ضد‌عفونی کنندۀ ملایم و بی‌بو استفاده کنید.

ته ظرف در اثر چنگ زدن گربه خراش پیدا می‌کند و این خراشها بو و آلودگی را در خود نگاه می‌دارند. پس بهتر است هر چند وقت یکبار ظرف خاک جدیدی تهیه کنیدو جایگزین ظرف قدیمی نمایید.
در ظرف باید از بستری استفاده کنید که خود گربه ترجیح می‌دهد. خاک، چوب و کاغذ و پارچه از انواع بسترهایی است که برای گربه ها استفاده می‌شود.

گربه ها علاقۀ بیشتری به خاک های بی‌بو و نرم دارند. خاکهایی که چسبنده هستند و گلوله می‌شوند مناسب نیستند چون هم بو را در خود نگاه می‌دارند و هم به موی گربه می‌چسبد و به جاهای دیگر خانه منتقل می‌شوند. گربه ها خاک‌های درخشنده را ترجیح می‌دهند. شما می‌توانید برای ایجاد درخشندگی کف ظرف خاک را با سلفون بپوشانید و روی آن خاک مخصوص را بریزید.

بهتر است هر روز یا یک روز در میان کل بستر ظرف دفع گربه را عوض کنید. قسمت های کثیف شده و گلوله شده باید چند بار در روز برداشته شود تا خاک بو نگیرد.

زیر ظرف دفع گربه اصلا از زیر اندازهای پلاستیکی و بودار استفاده نکنید. گربۀها معمولا از بوی این پلاستیک ها بیزار اند و در انجا دیگر دفع نمیکنند.
اگر تعداد گربه های خانه زیاد است باید ظرفهای بیشتری در خانه بگذارید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (119 رای)  

۳۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

یلدا | ۸ ماه پیش
سلام
من یه گربه پیدا کردم، به نظر کوچیک میاد، نمیدونم بیارمش توی خونه یا نه، یه گربه هست توی حیاط همش میاد بهش سر میزنه و میره، باید چیکار کنم؟بیارمش خونه؟؟
0
0
آوا | ۲ سال پیش
سلام گربه ما اصلا امون نمیده براش مسواک بزنیم باید چکار کنم؟؟
2
3
بهشتی | ۲ سال پیش
سلام جناب دکترممنونم بنده یه بچه گربه تنها رو از خیابون آوردم وبزرگ کردم الان 7 ماهشه براش خونه گرفتم منتها توش نمیره چکار کنم تا بره توخونش
ممنونم
3
2
هژین | ۲ سال پیش
با سلام. یه گربه تو خونه مادر بزرگ منه. سه هفته پیش بچه دار شده. همشون هم نر هستن. می خواستم بدونم تربیت این ها باید از چه سنی شروع بشه؟ فعلا که تازه یاد گرفتن راه برن. لطفا راهنمایی کنید
2
1
الهام ستاری | ۲ سال پیش
با سلام
گربه ی نر من همش دلش میخواد بره بیرون عقیمم شده
هرروز یه عالمه میره جلوی در آپارتمان وایمسیه و میو میکنه من باید چیکار کنم این عادت از سرش بیفته
4
2
رویا | ۳ سال پیش
من یه بچه گربه یک ماهو نیمه از حالت مرگ پیدا کددم الان میخوام نگهش دارم دامپزشکم بردم ولی یکم شیطونی میکنه ممکنه وقتی بزرگ بشه هم شیطونی هاش بیشتد و بدتر بشه
3
9
محمد | ۴ سال پیش
چگونه می توانیم ساس گربه را از بین ببریم؟
ایا می توان باشامپو های مخصوص شپش و....
بشوریم؟
7
2
سعید | ۴ سال پیش
عقیم کردن بزرگترین اشتبااه و خیانته زندگیو روح و روانو از حیوان میگیره چ نر چ ماده
هر کسیم تشویق به این امر میکنه شغلش در این مورده و باهاش کاسبی میکنه
اگر ی حیوان شبیه عروسک میخاین عقیم کنید
9
10
سرمدی | ۴ سال پیش
سلام من یک گربه ی ۴ ماهه داریم چطور میتونم یادش بدم از کابینت و میزها بالا نره
5
7
پاسخ ها:
A | ۲ سال پیش
باید رو کابینت هات آب بریزی، چند بار که خیس شه دیگه نمیره روش
2
6
عسل | ۴ سال پیش
سلام من حامی هستم و الان در حال حاضر ۱۲تا گربه تو خونم دارم و انقدر مبلامو چنگ گرفتن ک مبلام ب چوب رسیده،بهترین راه برای چنگ نزدن گربه درست کردن اسکرچره ،یه تیکه چوبو برمیداریم (پهن باشه) دورشو کنف مپیچیم ومیزاریم جایی ک گربه بیشتر بازی میکنه تا گربه بهش چنگ بزنه،ولی متاسفانه من یکم دیر این موضوع رو فهمیدم.
3
12
سیاوش | ۴ سال پیش
باسلام مطالبتون فوق العاده وجالب هستندمن یک گربه راشن بلویک ساله ونیم دارم که درخونه بازبوده رفته والان چهارشب هست که برنگشته آیابرمیگرده ومحیط خونه یادش هست یاگم میکنه وفراموشش میشه اگه کسی ببرخونه بازهم برمیگرده یابه خونه جدیدش وابسته میشه خلاصه دارم دیوونه میشم درضمن نر بوده اگه میشه راهنمایی کنیداستاد
سپاس
4
5
پاسخ ها:
عسل | ۴ سال پیش
اگه عقیمش نکرده باشین بعیده برگرده ،ولی آگهی کنید بی تاثیر نیست
3
6
مبینا | ۴ سال پیش
من یه بچه گربه پیدا کردم جلو در خونمون الان یکی دو هفتس اوردمش تو حیاط و پارکینگ ولی چنگ میندازه یا گاز میگیره.امروز خواستم بشورمش ولی فرار کرد اصلا واینستاد.چیکار کنم؟
4
1
پاسخ ها:
مریم | ۴ سال پیش
یه گربه ۵ ماهه که از چند روزه گی پیش دوستم بوده وخیلی چنگ میگیره و شیطونه رو میتونم بیارم پیش خودم و کاری کنم که ارومتر باشه ایا میمونه پیش من ؟متشکر میشم راهنماییم کنید
8
0
مانی | ۴ سال پیش
من یک بچه گربه دارم نژاد پرشین فلات هست الان دوماهش نشده هنوز ، اما یک مسئله ایی هست اینکه هرجایی از خونه میره مثل گوشه کنارها، زیر میز ، زیر تخت ، ....من هیچی نمیگم و آزاده اما فقط با زیر کابینتها و ماشین لباسشویی توی اشپزخونه رفتنش مخالفت میکنم، اوایل دوسه بار رفت دراوردمش گذاشتمش توی اتاق در رو بستم ، بعد از مدتی که اومد بیرون دوباره صاف رفت زیر کابینت ها ، منم دوباره همون کاررو تکرار کردم، دیگه نمیرفت تا یکبار بازم رفت، ایندفعه یکم ابلیمو ریختم زیر کابینت ، تا چندروز که اثر ابلیمو بود نمیرفت تا اینکه دوباره یک روز رفت اون زیر! ایندفعه دوتا سطل آب پر کردم ریختم زیر کابینتها ،بچه گربه پرید تا پشت ماشین لباسشویی رو بگیره که خیس نشه اما جای دست نداشت و خیس شد مخصوشا دمش! دوتا میو میو کرد ماشین لباسشویی روکشیدم کنار درش اوردم فرار کرد رفت توی اتاق یک گوشه . اما دمش اینقدر زشت وکثیف شده بود که نگو . نشست ساعتها دمش رو لیسید د تمیزکرد منم دیگه محالش نزاشتم . از اون روز ادب شده جوری که دیگه به گوه خوردن افتاده از ترس اینکه دوباره بره زیر کابینت همون بلا سرش بیاد.
13
7
پاسخ ها:
نت | ۹ ماه پیش
واقعا خیلی بی انصافی بدبخت گربه
0
3
مریم | ۴ سال پیش
ممنون از مطالب مفیدی که به اشتراک گذاشتید
بچه گربه من حدود ۳هفته تا یکماه داره توی و خاکش رو میخوره و توش ادرار و مدفوع نمیکنه همه این راهکارها رو امتحان کردم ولی توجه نمیکنه چکار باید بکنم
4
1
پاسخ ها:
مائده | ۳ سال پیش
سلام ببخشید من هم‌همین مشکل و با گربم دارم شما چیکار کردین ک خوب شد ؟
2
3
امیر | ۴ سال پیش
ویک چیز دیگه اگر کسی ی بچه گربه یک ماه ونیمه پیدا کنه میتونه تربیتش کنه با ادم میسازه یانه؟؟ممنون میشم پاسخ بدید
1
9
امیر | ۴ سال پیش
باسلام ممنون از توضیحات تون من پنج تابچه گربه یک با دوهفته ای دارم چکارشون کنم الان من همین کارا رو میکنم ولی میخوام ببینم میکروب یاتهدیدی برا ادم دارند یانه؟؟ممنون میشم اگر پاسخ بدبد راستی یک چیز دیگه هست اینه که گربه چند روزش که باشد بالغ میشود و بچه گربه یکی دوماهه رو میشه وابسته کرد یا تربیتش کرد؟؟!!
5
3
افشین | ۵ سال پیش
میشه بگید چگونه گربه را طوری تربیت کنم که بیرون از خونه نره بچه نیس بالغه ممنون
6
1
پاسخ ها:
عسل | ۴ سال پیش
عقیم سازی مهمترین کاره
6
3
سعدی | ۵ سال پیش
سلام
گربه نر بالغ دارم
گوشه و کنار خونه ادرار اسپری میکنه
ظاهراً میخواد قلمرو خودش رو علامت گذاری کنه
چجوری جلوش رو بگیرم که دیگه این کارو نکنه ؟
سپاس
9
4
سنبله | ۵ سال پیش
ممنون از اطلاعاتی که در اختییارمون گذاشتید.گربه ی من هم تو خاکش دستشویی میکنه هم بیرون تو گوشه و کنار خونه و هر کاری کردم علت این کارش و نفهمیدم .میشه راهنمایی کنید؟
1
6
farshid | ۵ سال پیش
.شما اگر گربه میخوای تمییز کنی باید دونفری اینکار انجام بدید.یک نفر گربه نگه داره.یه نفر ارام بشوره با اب ولرم.فک کنم شامپو بچه خیلی خوب باشه برای حمام.منم یه گربه زیر پارکینگ خونم پیدا کردم.بچست.خیلی خیلی خیلییییییی شیطون و بازیگوشه.اصلا خسته نمیشه از بازی کردن.
3
7
Negin | ۵ سال پیش
با سلام من یک بچه گربه خیابانی داخل پارکینگ خانه پیدا کردم هر روز به طور مرتب برایش غذا میبرم اما چون داخل پارکینگ است بدنش کثیف شده و امکان به خانه اوردن برای حمام را هم ندارم چگونه حمامش کنم؟
1
6
پاسخ ها:
نسیم | ۵ سال پیش
من تو حیاط پشتی یه بچه گربه پیدا کردم هر روز غذا میدم بهش ولی احساس میکنم خیلی وابسته شده بو میکشه تا صدام میاد سریع میاد سمتم دیگه دارم ازش میترسم چیکارش کنم نپره رو من
12
1
مهرداد | ۵ سال پیش
سلام من یک بچه گربه دارم جای دسشوییشو بلده غذا فقط گوشت میخروه اما برای بازی کردنش گاز میگیره حالا درد نداره اما میترسم عادت کنه راهکار چیه؟
2
4
پاسخ ها:
کاوه | ۴ سال پیش
گوشت خام بهش ندین. خلقیاتش رو عوض میکنه
2
4
عسل | ۴ سال پیش
داره دندونایه شیریش میوفته جاش میخاره گاز میگیره.درست میشه
1
8
کاربر | ۵ سال پیش
میشه کاری کرد که از بچگی دیگه هیچوقت وسایل و چنگ نگیره؟اگه میشه چجوری،
3
3
پاسخ ها:
الهه | ۹ ماه پیش
اول باید براش اسکرچ بخرید(بزارید جایی که وسایل و چنگ میزده )
هر وقت هم این کار و کرد آروم بزنید با انگشت روی دماغش و بگید نکن بعد چند وقت عادت می‌کنه
0
0

hits