دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طوطی سخنگو های جهان را بشناسید!
21
زمان مطالعه: 6 دقیقه
طوطی سخنگو های جهان را بشناسید!:با انواع طوطی سخنگو در جهان آشنا شوی/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا انواع مختلف از طوطی های سخن گو را بشناسید.

با انواع طوطی سخنگو در جهان آشنا شوید

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا انواع مختلف از طوطی های سخن گو را بشناسید.

http://www.delgarm.com/

انواع طوطی سخنگو در جهان

طوطی سخنگو از پرندگان سخنگویی است که می‌توانند گفتار و کلمات انسان را تکرار و تقلید کنند. پرندگان سخنگو دارای درجات مختلفی از هوش و ذکاوت و توانایی گفتار می‌باشند. بعضی از آن‌ها همانند کلاغ با این که از باهوش‌ترین پرندگان محسوب می‌شوند. برخی توانایی تکرار تنها چند واژه را بیشتر ندارند. این در حالی است که گونه مرغ عشق توانایی حتی حفظ و به زبان آوردن بیش از دو هزار واژه را دارد. مینای تل مشهورترین پرنده‌ای است که به منظور تقلید صدا نگه داری می‌شود. ضمن اینکه سار اروپایی از خویشاوندان مینا در زمینه تقلید صدا و از پرندگان چیره دست است.

این روزها اغلب افرادی که علاقه مند به خریداری طوطی می باشند ترجیح می دهند که یک طوطی یا پرنده ی سخنگو را انتخاب نمایند ، اما در این میان بسیاری از طوطی ها توانایی سخن گویی دارند و با توجه به بازار داغ خرید و فروش طوطی و پرنده اغلب خریداران کم اطلاع دچار سردرگمی شده و گاهی نیز گول تبلیغات دروغین برخی افراد سودجو را خورده و به اشتباه یک نوع طوطی نامناسب را انتخاب می نمایند.

در زیر به معرفی بهترین طوطی های سخنگو و توضیحاتی مختصر در مورد هر یک خواهیم پرداخت:

  • طوطی خاکستری آفریقایی

طوطی خاکستری آفریقایی یا همان کاسکو به طور گسترده ای در سراسر جهان به عنوان بهترین طوطی سخنگو و هم چنین باهوش ترین پرنده معرفی گردیده است و به طور کلی در قلمرو حیوانات نیز جزء باهوش ترین ها معرفی می گردد. هم چنین برخی از کارشناسان می گویند که طوطی خاکستری آفریقایی از نظر سخنگویی و ارتباط مفاهیم در سطح یک کودک نوپا انسان است و قابل ذکر است که طوطی خاکستری آفریقایی تیمنه در سن کمتری نسبت به طوطی خاکستری آفریقایی کنگو تمایل به یادگیری و سخن گویی دارد.

  • طوطی آمازون گردن زرد

طوطی آمازون گردن زرد به عنوان توانا ترین سخنگو شناخته شده است . این طوطی عاشق آواز خواندن و بسیار باهوش است و توانایی خارق العاده ای در تقلید سخنرانی انسان و آهنگ ها دارد.

  • مرغ مینا

این پرنده ی سیاه وسفید قابلیت شگفت انگیزی در تقلید صدای انسان با طیف وسیعی از تن صداهای مختلف دارد.

  • طوطی آمازون Double Yellow Head

این طوطی شباهت زیادی به طوطی آمازون گردن زرد دارد و توانایی زیادی در تقلید صدای انسان و عشق به یادگیری آهنگ دارد.

  • طوطی آمازون تاج زرد

شبیه به طوطی آمازون گردن زرد است اما با تمایل کمتری به سخن گویی

  • طوطی اکلکتوس

طوطی اکلکتوس اغلب به خاطر داشتن دو شکل جنسی که نرها غالبا سبز رنگ و ماده قرمز روشن هستند مشهور می باشد . این طوطی قادر به تفکیک کلمات و حتی تقلید خلق و خوی بیان شده برای هر کلمه می باشد و در حالی که قابلیت های بالایی دارد قدرت یادگیری آن بستگی به سن آموزش دارد و در سنین پائین بهترین نتیجه را خواهد داشت.

  • Indian Ringneck

یک پرنده ی کوچک بسیار باهوش است که می تواند یک فرهنگ لغت بسیار گسترده را یاد بگیرد . اما این پرنده نمی تواند صدای دقیق و خلق و خوی هر کلمه را به درستی تقلید کند و اغلب با صدای خود صحبت می کند.

  • طوطی آمازون پیشانی آبی

اگر می خواهید یک همراه و همدم زندگی انتخاب کنید طوطی آمازون پیشانی آبی بهترین گزینه است ، این طوطی تا ۱۰۰ سال یا بیشتر زندگی می کند. آنها یک صدای بسیار عالی برای صحبت کردن و توانایی تقلید بسیار خوب دارند.

  • پاراکیت مونک

پاراکیت مونک یا همان کوآکر یک طوطی کوچک کمی رنگارنگ است که به عنوان یک طوطی بسیار هوشمند و اجتماعی شناخته شده است و تعداد واژگان بسیار گسترده ای را یاد می گیرد.

  • مرغ عشق

این طوطی قادر به یادگیری تعداد زیادی کلمه می باشد اما صدای آنها همیشه آرام است و به راحتی شنیده نمی شود و نرها برای سخن گویی بهتر از ماده ها هستند.

  • ماکائو آبی و زرد یا (ararauna آرا آرانا)

معروف به ماکائو آبی طلایی، این پرنده عضوی از گروهی بزرگ از طوطیان نوگرمسیری به نام ماکائوها می‌باشد. این نژاد جزو انواع طوطی سخنگو بوده و در جنگل‌های انبوه و بخصوص در نواحی باتلاقی و در نواحی نورگیر و کم درخت جنگل زیست می‌کند.

  • مکائو ارغوانی (Ara macao)

نام یک گونه از سرده طوطی‌های شادرنگ است.

  • طوطی سبز و سرخ (Ara chloropterus)

همچنین معروف به ماکائو بال سبز بزرگترین گونه عمدتاً قرمز رنگ در خانواده ماکائوهاست. این گونه بزرگترین نوع در خانواده خود یعنی آرا بوده وگسترده در جنگل‌های انبوه و جنگل‌های کم درخت و نور گیر از شمال تا مرکز امریکای جنوبی می‌باشد. با این حال وجه مشترکی با دیگر ماکائوها دارد که در از دست دادن زیستگاه طبیعی و شکار غیر قانونی تجارت در قفس و کاهش جمعیت وحشی در سالیان اخیر خلاصه می‌شود.

  • ماکائو آبی سنبلی یا ماکائو هایسینث (Anodorhynchus hyacinthinus)

پرنده‌ای بومی شرق و مرکز امریکای جنوبی است. این پرنده بزرگترین گونه در خانواده ماکائوها و بزرگترین گونه از لحاظ وزن بهنگام پرواز در بین تمامی طوطی سانان است.

  • مکائو کتف‌سبز (Diopsittaca nobilis)

نام یک گونه از تیره طوطیان و از انواع طوطی سخنگو است.

  • طوطی طوق صورتی یا ملنگو (Psittacula krameri)

طوطی ملنگو پرنده‌ای از خانواده طوطیان است. این طوطی را در زبان انگلیسی «طوطی کوچک اسکندر»، «پاراکیت گردن حلقه ای» و «پاراکیت گردن حلقه ای صورتی» و در زبان ترکی استانبولی «یشیل پاپاگانی» و در زبان آلمانی «هالس باند زتیچ» و در زبان فرانسوی« پروچ کوللر» و در زبان عربی «ببغاء الدره المطوق » گویند.

  • نوک‌روشن غربی (Cacatua pastinator)

نام یک گونه از سرده طوطی‌کاکلی‌های سفید است.

  • نوک‌روشن کوچک (Cacatua sanguinea)

نام یک گونه از سرده طوطی‌کاکلی‌های سفید است.

  • نوک‌روشن نوک‌دراز (Cacatua tenuirostris)

نام یک گونه از سرده طوطی‌کاکلی‌های سفید است.

طوطی سخن گو
طوطی سخن گو
طوطی سخن گو
طوطی سخن گو
طوطی سخن گو
طوطی سخن گو
طوطی سخن گو
طوطی سخن گو
طوطی سخن گو
طوطی سخن گو

گردآوری شده مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (21 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مستانه | ۵ سال پیش
سلام خانم امینی میخاستم یه خسته نباشید عرض کنم خدمت شما به خاطر این مقاله کامل و جامع!!!
به خصوص سه مورد آخرش که به طور کامل با این طوطی ها آشنا شدیم و تفاوتش را فهمیدم
بازم ممنون
0
0

hits