دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کوهی ساخته دست بشر
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از آنجا که در هلند هیچ کوهی وجود ندارد مهندسان هلندی تصمیم گرفته کوهی غول پیکر در هلند بسازند.

پیشنهاد ساخت کوه در هلند، یکی از مضحک ترین پیشنهادات ساختمانی است که تا بحال مطرح شده است. اما از کجا معلوم شاید روزی همین پیشنهاد خنده دار بتواند جامه عمل به تن کند!

کوهی ساخته دست بشر

کوهی ساخته دست بشر


روزنامه نگاری هلندی مقاله ای پرامید راجب خلق کوهی به دست بشر نوشت و وقتی دید جامعه مهندسان، معماران و انجمن های ورزشی این موضوع را جدی گرفته اند بسیار شگفت زده شد چرا که همه آن ها موافقت خود را اعلام کردند و نبود کوه در هلند را غیر قابل قبول دانستند.

با توجه به نظرات عجیب و غریب و غیر قابل اجرای سرمایه گذاران و با در نظر گرفتن این که کوه های آلپ فقط چندصد مایلی هلند قرار دارند تصمیم بر آن شد تا ساخت کوه آغاز شود.

پارک تفریحی که قرار است در این کوه ساخته شود حدود 2 کیلومتر ارتفاع دارد و شبیه قلعه ایست که در آن استخر شنا، سالن تئاتر، وسائل ورزشی، و منبع تامین آب وجود دارد. این سازه ها بر فراز گودالی با زیرساختی به عرض تقریبا 16 کیلومتر قرار خواهند گرفت.

به نظر می آید این خبرنگار و همراهانش بیشتر نگران عدم وجود یک مرکز تفریحی- تجاری غول پیکر در هلند هستند و فقدان کوه و صخره در این کشور نوعی بهانه است!

کوهی ساخته دست بشر


هزینه تکمیل این پروژه چیزی حدود 410 میلیارد دلار برآورد شده است، اما ما فرض را بر این می گذاریم که با اجاره دادن بخش هایی از این مجموعه به سوپرمن های هلندی قسمت عمده هزینه ها بازگشت خواهد شد!


مجریان ساخت این کوه غول پیکر، اگر بتوانند سرمایه گذاری های اولیه را انجام دهند و از همین فردا شروع به ساخت این مجموعه کنند شاید ساخت این سازه تا سال 2043 هم به پایان نرسد.

برگردان توسط مجله دلگرم

(اعظم بهادر)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits