دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
10 ترفند مطالعاتی جدید برای سال 1397
4
زمان مطالعه: 6 دقیقه
آماده شدن برای امتحانات برنامه مهمی است. با این ده روش مطالعه بهترین شاننس را به خود دهید و استرس کمتری به خودتان وارد کنید . به یاد داشته باشید که شما می توانید.

روش درس خواندن برای امتحان نهایی

روش های مطالعه صحیح و موثر

روش درس خواندن در ایام امتحانات

به خودتان زمان کافی برای مطالعه بدهید

مطالعه را برای دقایق پایانی نگذارید. در حالی که برخی دانش آموزان به نظر می رسد که از خواندن شب امتحانی به نتیجه رسیده اند (برای بسیاری از ما) اما این بهترین روش بر ای روبرویی با امتحان نیست. برای کمک به مدیدرت زمان، حدولی برای مطالعه خود ایجاد کنید. تعداد امتحان ها و روزآنها و روزهایی که باید آن را بخوانید را یادداشت کنید. سپس مطالعه خود را مطابق با آن سازماندهی کنید. ممکن است بخواهید برای برخی امتحان ها از بقیه بیشتر بخوانید، بنابراین تعادلی برای ساعات مزالعتان بیابید که احساس راحتی بیشتری می کنید.

به فضای مطالعه تان سامان دهید

اطمینان یابید که برای قراردهی کتاب ها و یادداشت هایتان فضای کافی دارید. آیا نور کافی دارید؟ آیا صندلی تان راحت است، آیا بازی های کامپوتریتان خارج از دسترس تان است؟ سعی کنید از شر همه چیزهایی که حواستان را پرت می کند خلاص شوید و مطمئن شوید که احساس راحتی دارید و قادر به متمرکز شدن هستسد. برای برخی این شاید به معنای سکوت مطلق باشد و برای برخی دیگر موسیقی پس زمینه کمک می کند. برخی از ما برای تمرکز نیازمندیم که همه چیز مرتب وسازماندهی شده باشد، درحالی که برخی در محیط درهم ریخنه تر متمرکز تر هستند. در مورد اینکه چه چیزی برای شما کارایی دارد فکر کنید و برای درست کردنش زمان بگذارید.

مطالعه برای امتحان
روش مطالعه در ایام امتحانات

برای یادگیری بهتر از اشکال و فلوچارت ها استفاده نمایید

کمک های بصری می توانند در هنگام مرور واقعا مفید باشند. در آغاز یک موضوع، خود را به چالش بکشید که هر چه در مورد آن می دانید را یادداشت کنید و سپس شکاف ها یا ایراداتی که در مورد این موضوع داشتید را مشخص کنید. نزدیک به امتحان، یادداشت های مروری را به نمودارهایی در یک صفحه خلاصه کنید . نظرات شما در این قالب خلاصه می تواند به شما کمک کند که هرچیزی را که در طول امتحان به آن نیاز دارید را سریعا به یاد آورید.

امتحان های قدیمی را تمرین کنید

یکی از روش های غالبا موثر برای آمادگی در امتحان ، تمرین کردن امتحانات سری های گذشته است. این به شما کمک می کند تا فرمت سوال ها را بشناسید و اگر خودتان را زمان دهی کنید، می تواند تمرین خوبی برای اطمینان یافتن از صرف میزان مناسب زمان برای هر قسمت باشد.

پاسخ هایتان را برای دیگران توضیح دهید

والدین و برادر و خواهران کوچکترتان در زمان امتحانتان نباید باعث اذییتان شوند. از مزایای آنها استفاده کنید. پاسخ سوال را برای آنها توضیح دهید. این روش به شما کمک خواهد کرد که مطلب برایتان روشن تر شود و بخشهایی که به کار بیشتر نیاز دارند مشخص شوند.

مطالعه برای امتحان
راه های موفقیت در امتحانات

گروه های مطالعاتی با دوستانتان تشکیل دهید

در فصل امتحان همراه دوستانتان باشید. شما ممکن است سوالی داشته باشید که آنها پاسخش را بدانند و یا برعکس. زمانی که در مورد تمرکز بر یک موضوع در زمان توافقی اطمینان یافته باشید ، این روش می تواند یکی از روش های به چالش کشیدن خودتان باشد.

زمان استراحت هایتان را هنگام درس خواندن منظم نمایید

در حالی که ممکن است فکر کنید زمان های تا حد امکان بیشتر برای مطالعه بهتر است اما این در واقع می تواند اثرات منفی داشته باشد. اگر شما برای یک ماراتون تمرین کرده باشد ، شما نباید 24 ساعت در روز تلاش کنید و بدویید. به همین ترتیب، مطالعات نشان می دهد که برای حفظ درازمدت دانش ، وقفه های منظم واقعا کمک کننده هستند. بنابراین یک روال مطالعه برای شما کارایی دارد. اگر در صبح بهتر مطالعه می کنید، صبح زود شروع کنید و در زمان ناهار به خود استراحت دهید. یا اگر در شب عملکرد بهتری دارید، استراحت های بیشتر و زودتر را تا رسیدن به عصر به خود بدهید. سعی کنید احساس گناه نکنید و از نور خورشید لذت ببرید نه از روی کتاب های درسی خود. به یاد بیاورید که ویتامین دی برای مغز سالم نیاز است.

در زمان درس خواندن یک میان وعده مفید برای مغزتان میل کنید

ممکن است شما اجساس کنید که یک چیز لذت بخش می خواهید و یا اینکه زمان کافی برای غذا ندارید. اما آنچه می خورید واقعا بر روی سطح انرژی و تمرکزتان تاثیر گذار است. بنابر این از خوردن هله هوله خودداری کنید. بدن و مغز خود را با انتخاب مواد مغذی همچون ماهی، آجیل، بذرها، ماست و زغال اخته کارآمد نگه دارید. همین امر در روز امتحان هم کاربردی دارد، قبل از امتحان غذای خوب بخورید، غذایی که یک رهاسازی آهسته انرژی را به بیرون انجام می دهد غذای خوبی است، شکر هم به نظر کاربردی می آید ولی با آن سطج انرژی تان پس از یک ساعت افت می کند.

برای روز امتحان برنامه ریزی کنید

اطمینان یابید که همه چیز را قبل از امتحان آماده کرده اید، آن را به روز آخر وامگذارید، قبل اینکه متوجه بدهید راه محل امتحان را نمی دانید یا باید چه کارهایی را باید انجام بدهید. تمام قوانین و مقررات را بررسی کنید و مسیر و زمان رسیدن به آزمون را بررسی نمایید. در صورت امکان یک بار آزمایشی به محل آزمون بروید وگرنه مسیرهای صحیح و اینکه چه زمانی برای رسیدن احتیاج دارید را بنویسید. سپس به آن زمان مقداری اضافه کنید. شما نمی خواهید از نیمه جلسه به آن برسید یا مسیر را گم کنید. شما همچنین می توانید برای رفتن به جلسه امتحان، در صورتی که می دانید دوستانتان مسیر دقیق را می دانند، با آنها برنامه بریزید.

مطالعه برای امتحان
راز موفقیت در امتحانات نهایی

نوشیدن آب زیاد

به عنوان نکته نهایی، به یاد داشته باشید که برای کارکرد بهینه مغزتان به نوشیدن زیاد آب نیازمنید. اطمینان یابید که در طول مرور و همچنین روز امتحان مقدار زیادی آب نوشیده باشید.


با استفاده از این نکات مطالعاتی، شما هم میتوانید در امتحانات نتایجی درخشان کسب کنید. نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits