همزاد چیست / آیا همزاد واقعیت دارد؟

۱,۳۱۴
۲
۰
سه شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۴۷
همزاد چیست هر انسانی همزادی دارد که با او در دنیای جن ها زندگی می کند و بزرگ می شود وجود چنین موجوداتی مورد تایید قرآن و روایات ائمه اطهار می باشد در ادامه به توضیح مفصلی درباره همزاد و جن می پردازیم
همزاد چیست / آیا همزاد واقعیت دارد؟

همزاد چیست؟

با مجله دلگرم همراه باشید

همزاد :قدیم معتقد بودند که همراه با تولد هر انسانی موجودی کاملاً شبیه به او از جنس جن و پری خلق می‌شود و همگام با او رشد می‌کند و ممکن است گاهی با یکدیگر ملاقات هم داشته باشند. افسانه‌های مربوط به همزاد در کشورهای جهان و کشور ما می‌گوید که در زمان تولد نوزاد یک جن نیز با او متولد می‌شود که از هر لحاظ شبیه به اوست؛ چه از لحاظ روحی و چه ویژگی‌های بدنی. این تشابه بقدری زیاد است که اگر همزاد انسان دچار شادی یا غم شود در انسان هم تأثیر می‌گذارد و این حالت به صورت عکس هم ممکن است یعنی با شادی و غم انسان همزادش هم دچار همین حالت می‌شود و به این دلیل است که ما گاهی بی‌دلیل شاد یا غمگین می‌شویم. البته بحث همزاد اساساً به شکلی که در افسانه‌ها آمده زیاد درست نیست و باید گفت که همزاد نوعی تجزیه نفس یا به تعبیر امروزی فرافکنی روح توسط خود فرد است

افرادی که احساس تنهایی شدیدی دارند و بر اثر ان نیاز به همدم و هم صحبتی داشته و سنگ صبوری میخواهند همزاد این نیاز را برطرف میسازد . بطور معمول افرادی که در آستانه جنونقرار دارند اغلب همزاد را می بینند و با او صحبت هم میکنند

بیماری همزاد پنداری

فردی که دچار تنهایی و افسردگی و یاس میباشد در ابتدا در گوش خود صداهایی مانند نجوا یا ویز ویز را میشنود که این مربوط به فعالیت غیر ارادی اعصابو رگ های مغز و افزایش الکتریسیته در ان است . این مرحله روز بروز افزایش یافته و حال بیمار رو به وخامت میگذارد و هجوم افکار و نجواها بقدری در ذهن فرد زیاد میشود که بر شدت بیماری افزوده میشود و رفتارهای ناهنجاری از او سر میزند

در این زمان اطرافیان از اطراف فرد پراکنده گشته و فرد ناچار به خلوت خود پناه برده و سکوت کرده و اغلب به نقطه ای خیره میشود . در این مرحله فرد واقعا" مجنون شده و بعنوان فردی دیوانه شناخته میشود و در این مرحله بیمار چنان با خود گفتگو میکند که انگار واقعا" فردی مقابل او قرار دارد . در این مرحله جن میتواند وارد بدن این شخص شود و بتدریج اقدام به تحریک احساس تنهایی نموده و توهم را در فرد شدت ببخشد

آزار و اذیت همزاد و جن برای انسان

1- اصل وجود جن: نکته ای است که قرآن مجید به آن اذعان دارد.

2. شیطان و جنّی که در فرهنگ دینی اطلاق شده ، بر مطلق موجود پنهانی ، اعم از باشعور و بی شعور، دلالت دارد.

3. از آیات قرآنی استفاده می شود که شیطان ، موجودی شرور و موذی و مضرّ است که درصدد ایجاد دو دستگی و اختلاف افکنی بین مردم می باشد.

این ها گوشه ای از واقعیّات موجود است ، امّا این که این موجودات ، انسان ها را آزار می دهند یا اشکال عجیب و غریبی دارند; سم را رو دم دارند; موذی و پرآزار و کینه توز و بدرفتارند که ممکن است از ریختن یک ظرف آب داغ در یک نقطه خالی ، خانه هایی را به آتش بکشند و موهوماتی دیگری از این قبیل ، صحّت ندارد.

خلاصه آن که ، اصل وجود موجودی پنهانی به نام جن ، مسلّم است ، امّا این که هم زاد انسان باشد و او را اذیّت کند یا خرافه های دیگری از این دست ، مطلب عوامانه ای است که صحّت ندارد.

همزادها

در صورتی که همزاد سفلی باشد ، جنس آن از جن است و اگر علوی باشد جنس آن از ملک فرشته است . خلقت همزاد سفلی از آتش است زیرا جن از آتش بدون دود خلق شده است ( سوره الرحمن آیه ی 16 ) همزاد ملک خلقتش از نور است .

دو همزاد سفلی و علوی از این جهت که می توانند به هر شکلی در آیند وجه اشتراک دارند با این تفاوت که همزاد جنی می تواند خود را به شکل برخی حیوانات ظاهر کند ولی همزاد علوی یا فرشته ای که نام او از انسان استخراج می شود به هر شکلی می تواند در آید اما به شکل نجس العین ظاهر نمی شود، مانند سگ و خوک.

انسان در طول عمری که خداوند به او عنایت فرموده حالاتی دارد

۱-دوران لعب که ۸ سال اول عمر است.

۲-دوران لهو که ۸ سال دوم عمر است. (از سن ۸ تا ۱۶ سالگی)

۳-دوران زینت که ۸ سال سوم عمر است. (از سن ۱۶ تا ۲۴ سالگی)

۴-دوران تفاخر که ۸ سال چهارم عمر است. (از سن ۲۴ تا ۳۲ سالگی)

۵- ۸ سال پنجم که دوران تکاثر از علم است. (از سن ۳۲ تا ۴۰ سالگی)

هر انسانی در هر یک از این دوره ها حالاتی دارد

  • شرف
  • عروج
  • هبوط
  • صعود
  • نزول
  • فرح
  • ترح

همزاد جنی و ملکی

نام تابع مسمی و ذات است. همزاد جنی و ملکی تابع نام است، لذا همزاد انسان ۴۰ساله اقتداری را دارد که همزاد فردی که دوران تفاخر و زینت را طی می کند، ندارد. همزاد هر انسانی به تبع آن شخص می تواند عامل خیر باشد مانند همزاد نیکان و صالحان، به همین دلیل گاه برای همه ما اتفاق افتاده که نزد بزرگی می رویم و بی اختیار احساس آرامش می کنیم.

همچنین طبیعت همزادهای هر فردی با طبیعت و مزاج آن فرد موافق است. مثلاً طبیعت برخی از افراد گرم و مرطوب ، سرد و مرطوب و یا گرم و خشک و یا سرد و خشک است . همزادهای انسان ها هم به طبع طبیعت هر انسانی این چنین هستند .

برخی از ارواح با بعضی دیگر سازش دارند

مثل سازش روح با بدن مثالی یا سازش همزاد ملکی با موکلی به نام عتید و سازش همزاد جنی با موکلی به نام رقیب که این دو موکل ( عتید و رقیب ) از آیات قرآن استخراج می شود در قرآن کریم سوره ی ق آیات ۱۷ و ۱۸ می خوانیم: هنگامی که دو ملک (عتید و رقیب) راست و چپ که ملازم انسانند اعمال او را دریافت می دارند. سخنی (از خیر و شر) بر زبان نیاورد جز آنکه همان دم فرشته ای مراقب و حاضر بر انجام مأموریت است.

ابوحامد غزالی در کتاب احیاء العلوم از قول جابربن عبدالله می نویسد

ابوحامد غزالی در کتاب احیاء العلوم از قول جابربن عبدالله می نویسد : چون حضرت آدم (ع) به زمین آمد اظهار داشت : ای پروردگار که میان من و این بنده دشمنی انداخته ای اگر مرا در برابر او یاری نکنی تحمل او را ندارم. گفت : تو را هیچ فرزندی متولد نشود مگر آن که فرشته ای به حمایت او بگمارم. ابو ایوب بن یزید نیز گفته است : به ما چنین رسیده است که با فرزندان آدمیان ، جنیان (همزادان) زایند پس با ایشان ببالند .

تصرفات جنیان بر دو گونه است

  1. یکی تصرفات همزاد
  2. دیگری تصرفات اجانین غیر همزاد است

همزاد کسانی که نام های غیر رحمانی دارند گاهی در صاحب خود تصرفات شیطانی می کند و این که گاه می بینم اشخاصی با اسم رحمانی جن زده شده اند این ها تصرفات همزاد نیست بلکه تصرفات سایر اجانین است.

مزاحمت های اجانین به صورت های متعدد است

۱-اگر در وجود کسی تصرف کنند خواب از او گرفته می شود و به تعبیر علمای علوم غریبه « عقد النوم » شده است.

۲-تصرف به صورتی است که انسان را از لذات زناشویی محروم می کند که به تعبیر دانشمندان این علوم می گویند فلانی مربوط گردیده (یعنی بسته شده است)

۳- بستن به صورتی است که مذکر متمایل به مؤنث یا مؤنث متمایل به مذکر نمی شود، این را بخت بستگی می گویند.

۴-تصرفات ارواح و اجانین به این گونه است که عامل آنها را به جهت بستن کار مطلوب استخدام می کند، یا آن که فردی را که اراده خروج از شهر یا کشوری را دارد او را عقدالطریق می کند.

۵-گاهی تصرفات جنیان معلول عمل عامل نیست بلکه معلول عمل خود شخص است مانند زنی که خواسته یا ناخواسته بدون گفتن نام خدا آبی را در مکانی که مسکن اجانین یا اطفال آنها و یا پیران و جوانان آنان است می ریزد که باعث صدمه بر آنان می شود که در این صورت جن ها دست به انتقام می زنند مثلاً نمی گذارند برای این فرد بچه ای ایجاد شود. در همان ابتدای انعقاد نطفه بچه را ساقط می کنند که برای این فرد لازم است چله بُری شود.

تهیه شده مجله دلگرم

مرضیه ملایری


۲
۰

برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید
statcounter