دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
میوه های مفید برای جبران تشنگی در ماه مبارک رمضان
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میوه های مفید برای جبران تشنگی در ماه مبارک رمضان-تشنگی در ماه مبارک رمضان-ماه رمضان در تابستان-توصیه های پزشکی برای سلامت در ماه رمضان-چگونه در ماه رمضان کمتر تشنه شویم-مقابله با تشنگی در ماه رمضان-

متخصصان تغذیه برا این عقیده اند که مصرف ۲ تا ۳ واحد میوه به همه افراد توصیه می‌شود و بهتر است بین خوردن غذا و میوه یک فاصله زمانی وجود داشته باشد.

تشنگی و عطش در ماه رمضان/ چگونه در ماه رمضان کمتر تشنه شویم؟

میوه های مفید برای جبران تشنگی در ماه مبارک رمضانمتخصصان تغذیه و رژیم درمانی مصرف 2 تا 3 واحد میوه را در طی روز برای همه افراد توصیه می‌کنند که این میزان برای افراد روزه‌دار باید بین وعده افطار تا سحر مصرف شود.

میوه‌هایی مثل سیب، هلو و هندوانه رابرای جبران کم‌آبی بدن مفید هستند و خوردن سالاد خیار و گوجه به همراه کمی آبلیمو در وعده سحری می‌تواند در جبران تشنگی در طی روز موثر باشد.

طبق آخرین مقالات و تحقیقات منتشر شده مصرف میوه‌هایی مانند خربزه و هندوانه در وعده افطار توصیه می شود ولی خوردن آن به عنوان سحری زیاد مناسب نیست چرا که با تکرر ادرار خیلی زود آب بدنتان خارج خواهد شد.

خوردن موز در وعده سحر مفید است زیرا از نظر تغذیه‌ای خواص زیادی دارد و آشامیدن یک لیوان آب میوه تازه مثل آب سیب در وعده سحر از تشنگی در طی روز جلوگیری می‌کند.

افرادی که در ماه رمضان با یبوست مواجه می‌شوند می‌توانند با مصرف انجیر، آلو، انگور و هندوانه از این مسئله پیشگیری کنند.

میوه‌ها را با فاصله کمی پس از شام باید مصرف کرد و روزه‌داران نباید بلافاصله افطار را با میوه شروع کنند البته خرما از این مسئله مستثنی است و باید در ابتدای افطار و انتهای سحر مصرف شود.

میوه‌ها چه در وعده افطار و چه در سحری به عنوان آخرین وعده غذایی مصرف شود و به فاصله حداقل یک ربع تا نیم ساعت پس از غذا باید خورده شود.

مصرف مولتی ویتامین یا شربت‌های مکمل برای نوجوانانی که در سال های اول روزه داری هستند مفید است. نوجوانان در ماه رمضان رغبت چندانی به خوردن میوه ندارند به همین علت شربت‌های تقویتی می‌تواند جایگرین مناسبی باشد ولی در ابتدا میوه تازه را توصیه می‌کنیم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits