شرح سوال:
بازدید: ۶۶ | تاریخ : سه شنبه, ۰۱ آبان ۱۳۹۷
با سلام و خسته نباشید .
من یک سوال داشتم فقط بخشش رو حقیقتا نمیدونستم دقیقا باید از چه متخصصی بپرسم .
میخواستم بدونم خوردن بیش از اندازه قرص «زولپیدم» که یک قرص خواب آور هست منجر به مرگ خواهد شد؟
اینو به این دلیل دارم میپرسم که یکی از دوستان بنده سه ورق قرص زولپیدم تهیه کرده و با توجه به میزان افسردگی وی بنده نگرانم که اقدام به خوردن تمامی این قرص ها بکنه، منتها اگر بتونم قانعش بکنم که خوردن این قرص ها منجر به مرگ قطعی نمیشه شاید بتونم ازین حرکت احمقانه منصرفش کنم.
بنابراین سوال اصلی من اینه که آیا خوردن ۳ ورق زولپیدم منجر به مرگ خواهد شد؟
به نظرم میزانش هم بیش از ۲۰۰ میلی باشد !
پاسخ کارشناس :
5.0 by "مجله دلگرم"

سلام

قرص های خواب آور همچون زولپیدم را نباید خود سرانه مصرف کرد چون عوارض آنها جبران ناپذیر است.

بله مصرف بیش از حد زولپیدم باعث مرگ نیز می‌شود ، استفاده از قرص زولپیدم خارج از دوز تجویزی پزشک باعث ایجاد کما و خطر مرگ را همراه خواهد داشت.

نشانه‌هایی که در اثر استفاده بیش از حد از زولپیدم بروز می‌کنند عبارتند از:

افزایش سداسیون (تسکین)، سوزنی شدن (تنگ شدن) مردمک، دپرسیون تنفسی، کما و گاهی مرگ. در صورت استفاده هم‌زمان با الکل، مواد مخدر و نیز قرص‌های اعصاب و داروهای ضد افسردگی احتمال تشدید عوارض وجود دارد.

آخرین مطالب دلگرم

StatCounter