دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
عوارض جدی وحتی کشنده نوشابه های انرژی زا بر هزاران کودک
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عوارض جدی وحتی کشنده نوشابه های انرژی زا بر کودکان-عوارض کشنده-عوارض جدی -نوشابه های انرژی زا -عوارض کشنده -تشنج -ضربا ن نامنظم قلب -نارسایی کبد

متخصصان تغذیه می‌گویند هزاران کودک پس از مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا با عوارض جانبی جدی و حتی کشنده این نوشیدنی‌ها روبرو می‌شوند.

عوارض جدی وحتی کشنده نوشابه های انرژی زا بر هزاران کودکان

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد در فاصله سال‌های 2010 تا 2013 میلادی بیش از 5000 نفر بر اثر بیماری‌های مرتبط با مصرف نوشیدنی‌های انرژی زا به مراکز کنترل مسمومیت آمریکا مراجعه کرده و تقریبا نیمی از آنان کودکانی بودند که به نوع نوشیدنی مصرفی آگاهی نداشته‌اند.

بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که بسیاری از کودکان مصرف کننده این نوع نوشیدنی‌ها با عوارض جانبی جدی آن همچون تشنج، ضربان نامرتب قلب و بالا رفتن شدید فشارخون روبرو می شوند. نوشابه‌های انرژی زا اغلب حاوی مقدار زیادی قند و همچنین کافئین هستند.

عوارض جدی وحتی کشنده نوشابه های انرژی زا بر هزاران کودک

در سال 2007 دکتر «استیون لیپشولتز» از بیمارستان کودکان میشیگان مشاهده کرد تعداد قابل توجهی از کودکان و افراد بزرگسال به دلیل مصرف نوشیدنی‌های انرژی زا به اورژانس مراجعه می‌کنند. وی سپس به جمع آوری اطلاعاتی از مراکز کنترل مسمومیت در جهان پرداخت.

در سال 2011 او و همکارانش متوجه شدند بیماریهای مرتبط با مصرف نوشیدنی‌های انرژی زا افزایش شدیدی داشته و با عوارض جانبی همچون مشکلات قلبی، نارسایی کبد، تشنج و حتی مرگ همراه است.

عوارض جدی وحتی کشنده نوشابه های انرژی زا بر هزاران کودکان

همچنین در جدیدترین بررسی این تیم تحقیقاتی آمده است در سالهای 2010 تا 2013 میلادی 5156 نفر به مراکز کنترل مسمومیت آمریکا مراجعه کرده که 40 درصد آنان کودکان زیر شش سال بودند و به دلیل مصرف نوشیدنی‌های انرژی زا بیمار شده‌اند.

به گزارش لایوساینس، این نوشیدنی‌ها حاوی افزودنی‌های خاص از قبیل آمینواسیدها و عصاره‌های گیاهی هستند که نسبت به نوشیدنی‌های حاوی نوع پودری کافئین مشکلات جدی تری را ایجاد می‌کند.

همچنین این عصاره‌ها حاوی کافئین مازاد هستند در حالی که روی برچسب محتویات نوشیدنی مقدار دقیق آن ذکر نمی‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits