دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قوانین دوران تاهل
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بسیاری معتقدند دوران تجرد، دورانی است كه افراد در آن آزادانه زندگی می كنند، هر چه بخواهند می خورند، می گویند، ‌می روند و... اما همین كه با كسی عقد كنند باید با آزادی ها و خوشی ها خداحافظی كنند.

بسیاری معتقدند دوران تجرد، دورانی است كه افراد در آن آزادانه زندگی می كنند، هر چه بخواهند می خورند، می گویند، ‌می روند و... اما همین كه با كسی عقد كنند باید با آزادی ها و خوشی ها خداحافظی كنند.

درست است كه این نگاه در مورد امر مهمی مثل ازدواج کمی سطحی به نظر می رسد اما باید پذیرفت كه واقعاً دنیای تجرد و تاهل تفاوت های بسیاری با هم دارند. به بیان دیگر هر كدام از این دنیاها قوانین خاص خود را دارند كه افراد برای موفقیت در زندگی باید بر طبق آن قوانین زندگی كنند. جالب آنكه برخی از قوانین دوران تجرد نه تنها با قوانین زندگی مشترك متفاوت است بلكه كاملاً بر ضد آن هم هست. در حالی كه همه می دانند جمع نقیضین محال است.

تفاوت قوانین این دو دنیا و عدم توجه افراد به آنها باعث شكل گیری مشكلات و اختلافات بسیاری میان دختر و پسر به خصوص در دوران نامزدی می شود. در ذیل به برخی از این عادات اشاره می شود.

قوانین دوران تاهل

- تصمیم گیری های یك جانبه

شاید در دوران تجرد افراد در بسیاری از مواقع به خصوص در مورد مسائل شخصی شان به صورت انفرادی تصمیم گرفته و عمل نمایند اما دنیای تاهل با اینگونه تك روی ها سازگار نیست. در این دوران افراد باید از ساده ترین امور تا پیچیده ترین آنها با نامزدشان مشورت كرده و براساس تصمیمی كه از طریق شور گرفته می شود عمل نمایند. تك روی در دوران نامزدی به معنای نادیده گرفتن فرد مقابل و عدم اعتماد به اوست به همین دلیل باعث اختلاف و درگیری میان افراد می شود.

- عدم مسئولیت پذیری

اصطلاحاً به یكی از عادت هایی كه اغلب افراد در دوران تجرد به آن مبتلا هستند «از زیر كار در رفتن» می گویند. شاید در دوران تجرد عدم مسئولیت پذیری در برخی از امور مشكل آفرین نباشد و افرادی چون پدر و مادر یا خواهر و برادر جور فرد غیر مسئول را بكشند اما پس از عقد و در زمان نامزدی و حتی بعد از آن در زندگی مشترك خبری از این زیر كار در رفتن ها نیست. همه چه دختر خانم و چه آقا پسر باید با انجام درست و به موقع وظایف و مسئولیت هایشان باعث سرعت یافتن روند سیر زندگی به سمت موفقیت شوند.

- ابراز علاقه درست

همه می دانند كه دو جنس مذكر و مونث در بسیاری از جهات و امور با هم متفاوتند. یكی از این تفاوت ها نحوه ابراز علاقه است. جنس مونث به دلیل روحیه بسیار لطیفی كه دارد همیشه با مهر و محبت علاقه خود را به اطرافیان و دوستان نشان می دهد اما بالعكس در جنس مذكر معمولاً شوخی و شیطنت و گاهی اذیت نشان دهنده علاقه به فرد مقابل است. شاید این روند در دوران تجرد مناسب و منتقل كننده احساسات به فرد مقابل باشد ولی باید توجه داشت كه هیچ كارایی برای دوران تاهل ندارد به همین دلیل هر دو جنس باید تا حدودی از موضع خود فاصله بگیرند.

یعنی نه دختر خانم بی نهایت عاطفی و رمانتیك باشد كه آقا پسر اصلاً نتواند با او صحبت كند و نه آقا پسر از شوخی و اذیت های زیاد برای ابراز علاقه به نامزدش استفاده كند كه خانم حس كند او هیچ عاطفه و علاقه ای ندارد. حد تعادل یقیناً ضامن خوشبختی طرفین خواهد بود.

-كنار گذاشتن برخی اخلاق و عادات زشت

برخی اخلاق های زشت مانند توهین كردن،‌ مسخره كردن،‌ عیب جویی كردن، زورگویی و... جز عاداتی هستند كه فرد باید باید قبل از عقد از آنها كناره بگیرد زیرا این تکنیک ها نه تنها در دوران تاهل هیچ سودی ندارند بلكه نوعی بی احترامی به فرد مقابل محسوب شده و باعث ایجاد كدورت، ناراحتی، دعوا و جدایی می شود.

توجه داشته باشید كه «احترام متقابل» مهمترین اصل موفقیت در زندگی مشترك است.

منبع:تبیان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits