دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
از روزمره گی زندگی زناشویی خسته شدی؟
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آیا در زندگی زناشویی شما هم هیچ گونه هیجانی وجود ندارد و شما از این زندگی روزمره و تکراری خسته شده اید ، و روتین بودن مسائل روزمره در عشق شما وارد شده است ؟

آیا در زندگی زناشویی شما هم هیچ گونه هیجانی وجود ندارد و شما از این زندگی روزمره و تکراری خسته شده اید ، و روتین بودن مسائل روزمره در عشق شما وارد شده است ؟

از روزمره گی زندگی زناشویی خسته شدی؟

در دنیای مدرن امروز و زندگی های الان ، زنان و شوهران حداکثر دو بار در روز یکدیگر را می بینند . صبح هنگامی که بیدار می شوند و هر یک آماده می شوند تا به محل کا ر خود بروند و شب هنگام وقتی که از کار برگشته اند و هر دو آن قدر خسته هستند که دیگر قدرت و حوصله ای برای صحبت کردن با یکدیگر ندارند . پس تنها دو بار و آن هم نه به طور کامل یکدیگر را ملاقات می کنند .

● اما چطور باید از این شرایط خارج شد ؟

ما هشت توصیه به شما می دهیم که راه گشای شما خواهند بود :

۱) بدون اینکه برنامه خاصی ترتیب بدهید به مسافرت ها ی و یا پیک نیک های کوچک بروید : وقتی که به این کار بپردازید ، می توانید زمانی را به خود و همسرتان اختصاص دهید از خود و صحبت هایی که در این مدت در دلتان مانده بود منتظر فرصتی بودید تا آن را به همسرتان انتقال دهید ، صحبت کنید . بخصوص برای خانم ها صحبت کردن با همسرشان حتی در مورد مسائل روزمره یک نیاز است . و هنگامی که این نیاز تامین نشود باعث می شود که زنان به طور ناخود آگاه از همسر خود دوری کنند . اگر احساس می کنید دچار روزمره گی شده اید حتما یک سفر برای خود ترتیب دهید ، تا از این احساس و خستگی های خانه دور شوید .

۲) همواره سعی نداشته باشید که برای همه ی کار های زندگی تان برنامه ترتیب دهید. در مواقعی هم که بدون برنامه ریزیس کاری را انجام می دهید حتی می تواند برایتان جالب تر از همیشه باشد . زیرا هنگامی که قبل از انچام هر کاری برنامه ریزی کنید دیگر شما به آسانی نمی توانید، حتی کارهای کوچک را انجام دهید . برای مثال همیشه برای آخر هفته ها این برنامه را دارید که به دیدن خانواده ی خود و همسرتان بروید . شاید این کار برای خانم ها کسل کننده نباشد اما مردان تنوع طلبند و از این برنامه هفتگی خسته خواهند شد پس بهتر است برنامه های خود را تغییر دهید و با همسر خود برای تعطیلاتتان برنامه ریزی های جالب و مفتحی را ترتیب بدهید .

۳) کارهای و فعالیت های تازه ای را با همکاری یکدیگر شروع کنید ، زندگی مشترک بر اساس فعالیت های دو نفره پایه ریزی شده است . ورزش های پر هیجان و مفرح را با حضور دیگری و با هم تجربه کنید . ورزش هایی مانند پیاده روی ، دوچرخه سواری و یا ورزش های فکری را آغاز کنید تا از لحاظ روحی به یکدیگر نزدیک تر شوید . ورزش هایی مانند : یوگا و ... .

۴) سعی کنید از جنبه ی جنسی برای یکدیگر جذاب باشید : همان طور که می دانید یکی از پایه های زندگی هر خانواده ای بر اساس روابط جنسی بین زن و مرد شکل می گیرد . و از کلمات عاشقانه بیشتری استفاده کنید ، یکدیگر را با نهایت عشق صدا بزنید تا روابط شما مستحکم تر شود .

۵) به ظاهر خود برسید : فراموش نکنید کار بیرون از خانه و یا رسیدگی به مسائل خانه و فرزندانتان نباید مانع این باشد که شما بزرگترین وظیفه ی خود یعنی همسر بودن را فراموش کنید . به خرید بروید لباس های زیبا با رنگ های شاد را برای خود تهیه کنید ، به خود برسید و همیشه مرتب و تمیز باشید، یادتان باشد که شما در برابر همسر تان وظایفی دارید و اگر این نکات را رعایت نکنید و این روزمرگی ادامه یابد ممکن است همسرتان از شما دوری کند.

۶) با همسرتان صحبت کنید : در بیشتر مواقع خانواده های که مشکل دارند و به بن بست می رسند به این علت است که نمی توانند مشکلات خود را با صحبت کردن بین خودشان حل کنند و قادر به صحبت کردن معمولی با یکدیگر نیستند . و مانند دو فرد غریبه با یکدیگر رفتار می کنند و یا گاهی اصلا زمانی برای اینکه با یکدیگر صحبت کنند را ندارند ، اگر این مطلب در مورد شما صدق می کند می توانید به هنگام صرف شام با یکدیگر صحبت داشته باشید .

۷) از نکات ریز نیز استفاده کنید : نکاتی مانند اینکه میز شامتان را زیبا بیارائید با شمع ها ، گل ها و ... چون مسلما هر شخص سلیقه ی بخصوص خود را دارد و به یکدیگر بدون اینکه مناسبتی در میان باشد هدیه بدهید، به شوهرتان یا خانم تان گل یا هدیه ی که خیلی کران نیاشد هدیه دهید تا به او یاد آور شوید که کسی در دنیا وجود دارد که او را خیلی دوست دارد و به خاطر او زندگی را ادامه می دهد . این نکات کوچک به طور باور نکردنی زندگی تان را تغیر می دهد.

۸) یکدیگر را در حد افراطی محدود نکنید : اگر خانم و یا آقا می خواهد ساعاتی را با دوستانش و یا خانواده اش و بدون شما سپری کند ، ممانعتی با او نداشته باشید . هر انسانی حق دارد آزاد باشد و کارهای شخصی را که میل دارد به تنهایی انجام دهد . و بعلاوه در لحظاتی که از یکدیگر دور هستید ، قدر و ارزش طرف مقابل را می توانید به خوبی درک کنید . و هنگامی که دوباره بخواهید به رابطه تان باز گردید ، قدر با هم بودن را بهتر می دانید و از تمام لحظه هایتان استفاده می کنید .

منبع:سیمرغ



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits