دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۹ نشانه برای تشخیص فرد غیر قابل اعتماد در روابط زناشویی
6
زمان مطالعه: 6 دقیقه
اشخاص غیر قابل اعتماد چه ویژگی هایی دارند؟ چه کسی قابل اعتماد هست و چه کسی قابل اعتماد نیست ؟ نشانه های افراد فریبکار در رابطه دوستی یا زندگی مشترک

اعتماد پایه و اساس مهم یک رابطه زناشویی خوب است. اغلب مردم به دلیل تجارب منفی اعتمادشان را از دست می دهند، به ویژه زمانی که یکی از نزدیکانشان به آن ها خیانتی کرده باشد، اعتمادشان کاملا از بین می برد.

ارتباط با یک فرد غیر قابل اعتماد می تواند بسیار دردناک و عذاب آور باشد و می تواند اعتماد به نفستان را کاهش دهد. به همین دلیل بهتر است قبل از شروع رابطه زناشویی تشخیص دهید که چه کسی قابل اعتماد هست و چه کسی قابل اعتماد نیست با این کار می توانید خودتان را از زیر کوله بار غم و غصه و نا امیدی رها کنید. در این مقاله قصد داریم نشانه ها و علائم آدم های غیر قابل اعتماد را برایتان بگوییم. با مجله دلگرم همراه باشید.

اشخاص غیر قابل اعتماد چه ویژگی هایی دارند؟

دلگرم

1. اشخاص غیر قابل اعتماد همسر قبلی یا همسر فعلی خود را فریب داده اند

ضرب المثلی معروفی هست که میگه" آدم فریبکار، همیشه فریبکاره". افرادی که نمی توانند دست از فریبکاری بردارند، معمولا در هر رابطه ای فریبکار باقی می مانند و نقش بازی می کنند. اگر شما فکر می کنید که پس از ازدواج می توانید شخصیت کسی را به آسانی تغییر دهید، باید بدانید که در اشتباهید و فقط زمان و انرژی خود را هدر می دهید.

2. اشخاص غیر قابل اعتماد اغلب اوقات دور از دسترس هستند

هنگامی که شریک زندگی تان از شما فاصله گرفته و دور از دسترس شده به این معنی است که ذهنش انباشته از چیزهایی است که نمی خواهد با شما در میان بگذارد. البته، این لزوما به این معنی نیست که شما فریب خورده اید، بلکه ممکن است فقط مشکلی مهم را از شما پنهان می کند، زیرا به دلایلی نمی خواهد شما مطلع باشید. با این حال، همیشه دور از دسترس بودن و عدم تمایل به بحث و صحبت در مورد مسائل زناشویی خوب نیست و نباید با چنین رفتارهایی از طرف شریک زندگی تان کنار بیایید. این نشانه غیر قابل اعتماد بودن اوست.

3. شخص غیر قابل اعتماد در آخرین لحظه برنامه را تغییر می دهد یا لغو می کند

اگر شریک جنسی تان اغلب اوقات برنامه هایتان را تغییر می دهد، به این معنی است که او برنامه خود را با اتفاقات غیر منتظره تطبیق می دهد. این رفتار لزوما به معنای فریب دادن نیست، زیرا ممکن است در مورد آنچه که می خواسته انجام دهد تردید داشته و برای همین برنامه را کنسل یا لغو می کند. اما کنسل کردن برنامه ها در اغلب اوقات، نشانه این است که شریک جنسی تان برنامه ای با شخص دیگری دارد و مجبور به لغو برنامه شما شده است.

 مرد غیر قابل اعتماد،نشانه های افراد فریبکار در رابطه دوستی یا زندگی مشترک

4. بیشتر اوقات روزشان با تلفن همراه سپری می شود

اول از همه باید گفت هر فردی که معتاد به تلفن است و زمان زیادی را صرف چت و پیام کوتاه می کند، فریبکار نیست، اما این رفتار نشان می دهد که شریک زندگی تان زمان زیادی را با افرادی غیر از شما سپری می کند . در واقع بعضی افراد به طور طبیعی بیشتر اجتماعی هستند و وقت بیشتری را صرف رسانه های اجتماعی می کنند، اما اگر شریک زندگی تان گذارندن وقت در رسانه های اجتماعی را به بودن در کنار شما ترجیح می دهد، می تواند نشانه بزرگی باشد که او قابل اعتماد نیست.

5. از دیدن افراد یا مکان های خاص خودداری می کند.

آیا شریک زندگی تان از رفتن به مکان های خاص و یا ملاقات با افراد خاصی خودداری و لجبازی می کند؟ این رفتار می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، ممکن است شریک زندگی تان صادقانه از برخی مکان ها و یا مردم خوشش نیاید. اما اگر اغلب اوقات، این کار را انجام می دهد، پس او چیزی را از شما پنهان می کند و نمی خواهد در مکانی و یا در جمعی در کنار شما دیده شود.

6. از ملاقات شما با دوستانش خودداری می کند.

چند دلیل وجود دارد که چرا شریک زندگی تان نمی خواهد شما با دوستانش ملاقات کنید. ممکن است دلیلش این باشد که او بیش از حد حسود است یا ترس دارد تا شما را با شخص دیگری از جنس مخالف معرفی کند. گاهی اوقات هم دلیلش این است که شریک جنسی تان می ترسد که دوستانش چیزهایی را که از شما پنهان می کند را فاش کنند.

7. شما متوجه می شوید که او بیش از یک خط تلفن دارد

اگر چه داشتن بیش از یک تلفن همراه لزوما به معنای این نیست که آن شخص فریبکار و غیر قابل اعتماد است. ممکن است از نظر شغلی این کار لازم باشد و شریک زندگی تان باید چند خط تلفن داشته باشد و اگر این چنین باشد، هیچ دلیلی برای پنهان کردن خط تلفن از شما نیست. داشتن چند خط تلفن و گوشی که شما هیچ اطلاعی از آن ها ندارید، می تواند نشانه خط قرمز در رابطه و غیر قابل اعتماد بودن آن شخص باشد.

فریب همسر و سلب اعتماد او

8- هنگامی که سوالاتی از او می پرسید، پاسخی غیرمنطقی و غیر موجه می دهد.

آیا شریک زندگی تان در برابر سوالات شما حالت دفاعی بخود می گیرد؟ اغلب مردم هنگامی که احساس گناه می کنند یا مرتکب خطایی شده باشند، حالت دفاعی به خود می گیرند. البته، سوالات تکراری نیز می تواند آزار دهنده باشد و باعث شود که طرف تان با خشم و غضب واکنش نشان دهد، اما اگر شریک زندگی تان به یک سوال ساده و منطقی با حالت دفاعی واکنش نشان دهد، می تواند نشانه ای باشد که او مرتکب خطایی شده و احساس گناه می کند.

9. دوستان نزدیک تان در مورد آن شخص به شما هشدار داده اند.

اگر کسی به شما بگوید که شریک زندگی تان شما را فریب داده است شما نباید بلافاصله به کسی اعتماد کنید ، اما وقتی که دوستان نزدیکتان (که به آن ها اعتماد دارید و آن ها نیز نیت خوبی به زندگی شما دارند) به شما هشدار می دهند که باید مراقب باشید تا فریب نخورید، پس سعی کنید در مورد شریک زندگی تان به هشدار های آن ها توجه کنید، اما بدین معنا نیست که باید بلافاصله نتیجه گیری کنید و به رابطه پایان دهید، بلکه باید هشدارهای آن ها را جدی بگیرید.

آیا شما تا کنون با فردی غیر قابل اعتماد روبه رو شده اید؟ آیا به هشدارهای اطرافیانتان گوش داده اید؟ کدام یک از علائم و نشانه های فوق را در او دیده اید؟ آیا هنوز می توانید به او اعتماد کنید و فرصتی به او بدهید؟

از این که با مجله دلگرم همراه بودید سپاسگزاریم، می توانید نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

در این رابطه بخوانید: با بی اعتمادی همسرمان چه کنیم؟

divider

ترجمه و گردآوری

سهیلا مقصودی

بخش نکات روانشناسی زناشویی مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits